Witam z Fiatem 600e - pytanie o wallbox

nabrU

Moderator
Niestety to nieprawda.

Ale widział, że napisałem 'zazwyczaj'? :p A to 'zazwyczaj' to w większości produkty z Ali które idą tutaj jak ciepłe bułeczki.

Więc moze wymień te które sprawdziłeś, będzie jakaś 'white list' przynajmniej dla potomnych
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Ale widział, że napisałem 'zazwyczaj'? :p A to 'zazwyczaj' to w większości produkty z Ali które idą tutaj jak ciepłe bułeczki.

Więc moze wymień te które sprawdziłeś, będzie jakaś 'white list' przynajmniej dla potomnych
"Zazwyczaj" to jednak mają, bo tak wymaga standard IEC61851-1, na który powołują się na tabliczce znamionowej. A jak jest odwołanie do standardu i brak zabezpieczeń - dochodzić praw u sprzedawcy (w Polsce czy w Chinach - komu było płacone ? ;) ) - za sfałszowany produkt.

Jakie sprawdzałem - proszę bardzo - Nissan/Panasonic, Zencar, MIDA.
Tutaj fotki i więcej szczegółów:
 

chris8721

Zadomawiam się
La prima ma grzanie kierownicy i foteli? Robiłeś może porównanie wielkości wnętrza z Avengerem?
tak, la prima ma wszystko to co Avenger w dopłatach w tym nawigację, ogrzewane fotele czy pompę ciepła, różnice są tylko w nadwoziu i w zegarach, reszta jest identyczna, Avenger dodatkowo ma opcję na szyberdach, wnętrze praktycznie identyczne, tu ponownie la prima ma w zestawie elektrycznie regulowany fotel kierowcy z masażem i eko skórą czy elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik, avenger - płać za pakiety grube tysiące, tak więc jeepa moim zdaniem kompletnie nie opłaca się brać chyba że kogoś stać bo płaci się tylko za markę i wygląd, silnik też ten sam, dokupiłem tylko inny kolor, kosztuje co prawda 3500 ale w ratach wychodzi kilkanaście złotych więcej na miesiąc a nie kilkaset, więc warto
 

chris8721

Zadomawiam się
"Ładowarki" mobilne są trochę tańsze, ale mniej wygodne jeśli będziesz tego używał w stałym miejscu i na co dzień.
zmierzam powoli w stronę mobilnego greencela, najmniej roboty z przyłączem, tylko gniazdko do montażu i ma apkę na bluetoof, ps do tego można ją zabrać na wakacje jak ktoś ma powiedzmy w górach siłę w garażu to brak problemów z ładowaniem


ewentualnie tańszy wallboks:

 
Last edited:

hipodrom

Zadomawiam się
Podłączę się z pytaniem. Jaki tutaj jest polecany tani i prosty evse? Interesuje mnie 11kw z możliwością ograniczenia mocy, aplikacja na telefon i tyle. Nie mam garażu, na podjeździe mam surowy kabel 5x6mm więc chcę zamontować stacje na jakimś słupku. Chce surowy przewód wpiąć w stacje więc najlepiej żeby nie miał jakiejś gotowej wtyczki. Może mieć jakieś wbudowane zabezpieczenia ale w sumie nie musi bo mam osobny obwód i mogę go bardziej zabezpieczyć W rozdzielnicy

Posiadam panele ale nie zależy mi bardzo na ładowaniu tylko nadwyżkami. Mam dużą instalacje , małe zużycie i magazyn energii którym będę się wspomagał.
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
"Zazwyczaj" to jednak mają, bo tak wymaga standard IEC61851-1, na który powołują się na tabliczce znamionowej. A jak jest odwołanie do standardu i brak zabezpieczeń - dochodzić praw u sprzedawcy (w Polsce czy w Chinach - komu było płacone ? ;) ) - za sfałszowany produkt.
Na moim EVSE stoi: IEC 62196-2 (nie widzę IEC 61651-1).
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Na moim EVSE stoi: IEC 62196-2 (nie widzę IEC 61651-1).
Bardzo dobrze że poruszyłeś ten temat :) Producenci i sprzedawcy żonglują tymi normami IEC, których oznaczenia niewiele mówią dla użytkowników.

Z tego co widzę, odnośnie ładowania EV producenci powołują się na 4 normy, o coraz wyższych wymaganiach odnośnie ochrony przed porażeniem:

- IEC 62196 : określa wszelakie wtyczki, gniazda i sposoby połączeń do ładowania EV, przewiduje ochronę przed porażeniem za pomocą przewodu ochronnego, podwójnej/wzmocnionej izolacji lub separacji obwodów; nie ma w niej mowy o zabezpieczeniu przez zastosowanie różnicówki (RCD) !

- IEC 61851 : określa wymagania odnośnie ładowarek / EVSE, definiuje m.in. tryby ładowania (Mode 1.. 4), w Mode 2,3 (cegła/wallbox) wymaga obecności RCD w tych urządzeniach (pewnie chodzi o najprostszy typ: AC). "Mode 1" jest praktycznie zbanowany (bezpośrednie dołączenie 230V do gniazda samochodu, bez cegły), a "Mode 4" to ładowanie DC, czyli zupełnie inna bajka.

- IEC 62752 : określa wymagania odnośnie zabezpieczeń w "cegle" dla trybu "Mode 2"; we wstępie piszą o wymaganiu RCD przynajmniej typu "A" we wszystkich trybach ładowania, a w ładowarkach mobilnych (IC-CPD) wymagają monitorowania upływności prądu AC również ze składową stałą (DC). Zabezpieczenia RCD typowo "wybijają" przy 20-30 mA AC, 6 mA DC.

- edit: IEC 62955 (dzięki za podpowiedź @nabrU) : określa wymagania odnośnie Wallboxów (RDC-DD, ładowanie "Mode 3"), zabezpieczenie RCD ma ignorować upływności <30 mA AC i "wybijać" przy 6 mA upływności DC, ale w obwodzie zasilania jest wymagana typowa różnicówka 30mA typu A (koordynacja zabezpieczeń).

Bardzo wyraźnie rozpisali IEC 61851 / 62752 w instrukcji do Zencara. I rzeczywiście model "A" który mam u siebie, w testach wykrywał upływność AC, ale zupełnie ignorował DC. Z tym że przy kupowaniu tej cegły ponad rok temu, nie miałem bladego pojęcia o poziomach zabezpieczeń w EVSE :LOL:

1750616733020.png
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Zapomniałeś jeszcze o normie IEC 62955 😉 dotyczącej zabezpieczeń w 'wallbox'ie' (czyli urządzeniu Mode 3), o której już kilka razy na wspominaliśmy na tym Forum.
 
Top