Wyciszenie a raczej jego brak

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Jak oceniacie wyciszenie modelu Y? Jestem po trasie do Austrii i z powrotem. Głowa mi pęka. Kupiłem zimówki chyba nie jakoś super budżetowe: Hankook Winter i*cept evo3 W330 255/40 R20 101 W, ok 3500zł za komplet. Powyżej 100 km/h pojawia się słyszalny dzwięk, ewidetnie z kół. Powyżej tej prędkości, to już udręka. Czy to auto jest faktycznie tak fatalnie wyciszone, czy mam złe opony, złe podwozie i wszystko źle robię?
Airpods z redukcją szumu, podziękujesz później.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Nosz kurde... Te airpodsy są tańsze niż moje nowe opony. Wyrzuciłem pieniądze w błoto :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:.
 

Gilim

Zadomawiam się
Y odebrałem 18 grudnia 2024 r. bez jazdy próbnej i to co zauważyłem to przede wszystkim tragiczne wyciszenie nadkoli. W żadnym aucie nie słyszałem jakby błoto pośniegowe waliło bezpośrednio pod fotel kierowcy. Podobnie z drobnymi kamykami i żużlem z drogi. Na wiosnę wyciszam nadkola i komfort powinien się znacząco poprawić i poza nadkolami nie jest źle.
 

korzonek

Nowy na Forum
Kupiłeś sobie raczej głośne opony (Hankook Winter i*cept evo3 W330) wg etykiety mają 72 dB. Dla mnie hałas jest podstawowym parametrem przy zakupie opon. Generalnie stosuje całoroczne Nexen 4seasons 69 dB (dwójki wg etykiety są głośniejsze). W Springu jestem właśnie po wymianie zimowych Matador MP93 (dramat) na Davanti Alltoura wielosezon (budżetówka 68 dB) I różnica na plus jest ogromna. Przyczepność tej Davanti wg etykiety taż jest lepsza ale nie ma zimy więc nie mogę ocenić.
Dzięki etykietom EU można te opony kupować "mniej w ciemno".
Odnośnie wyciszenia to jestem zaskoczony bo myślałem że Tesla jest raczej komfortowa. W Sparingu to dopiero był dramat ale poprawiłem sobie komfort budżetowymi metodami i jest o niebo lepiej. A podwójne uszczelki w drzwiach ma ta Tesla?
Poniżej szczegóły robótek ręcznych
Beitrag im Thema 'Dichtungen für die Windschutzscheibe und Türen' https://www.springforum.de/threads/dichtungen-fuer-die-windschutzscheibe-und-tueren.642/post-121760
Wiem, nie chciałem inwestować kasy w Pirelli, bo chce się tego auta pozbyć najszybciej jak się da. Można powiedzieć, że sam sobie jestem winny.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Przede wszystkim należy rozróżnić hałas od dudnienia. Poczytaj trochę tematów na forum o oponach bo nie chce powielać informacji, ale to na czym trzeba się skupić to eliminacja nieprzyjemnego dudnienia - pianka wewnątrz opony + specjalny mniej agresywny bieżnik w tym pomagają. Te opony które kupiłeś w opiniach mają że są głośne w ICE, a co dopiero w EV gdzie przez brak dźwięku silnika i wibracji skupiamy się na innych dźwiękach.

W TMY '24 szumy powietrza są dobrze wyeliminowane, do 120kmh jest cicho, nic nie szumi (jak nie wieje za mocno), powyżej już niestety czuć że to wyższe auto. Wytłumienie szumów od nawierzchni jest przeciętne, efekt się wyjątkowo nasila przy głośnych oponach i mokrej nawierzchni, dlatego tutaj tym bardziej warto zainwestować w opony z technologią sound absourb lub podobną. Główne źródło hałasu to rezonanse od nawierzchni, które przechodzą na nadwozie. Wysokie ciśnienie w kołach też nie pomaga.
 

Aviq

Zadomawiam się
Y odebrałem 18 grudnia 2024 r. bez jazdy próbnej i to co zauważyłem to przede wszystkim tragiczne wyciszenie nadkoli. W żadnym aucie nie słyszałem jakby błoto pośniegowe waliło bezpośrednio pod fotel kierowcy. Podobnie z drobnymi kamykami i żużlem z drogi. Na wiosnę wyciszam nadkola i komfort powinien się znacząco poprawić i poza nadkolami nie jest źle.
Potwierdzam, mam takie samo a odebrałem je 3 dni po Tobie :)

Miałem sporo różnych aut i mam trochę doświadczenia z wyciszaniem bo to sam robiłem.
Problem leży głownie w nadkolach, sama blacha bez wyciszenia zatem wraz ze wzrostem prędkości szum opon będzię się mocno przenosił i faktycznie jest to mocno odczuwalne. Efekt oszczędności oraz wg mnie max redukcji czasu montażu auta.

Na wiosne rozpoczynam projekt wyciszenia na włąsną rękę, myslę że w 1500 zł się zmieszczę i będzie duużo lepiej. Warsztaty biorą nawet 10 tys, nie widzę sensu przepłacać bo zabawa jest fajna a satysfakcja gwarantowana :)
Do wyciszenia idą głownie nadkola z dwóch stron różnymi technikami, drzwi (od razu będzie lepsze audio) oraz ew bagażnik. Zastanawiam sie nad przednią grodzią, trzeba by zrzucić dechę , jak bedzie czas to moze to zrobię, wtedy nie trzeba będzie wyciszac frunka. Podłogi nie trzeba bo jest tam bateria.

Myślę że uda się zbić hałas o min. 3dB przy 100km/h spokojnie , porównam przed i po i dam znać jakby kogos to interesowało....

Opony oczywiście dobrze jak są cichsze jednak nie tędy droga... asfaltu juz nie zmienimy a bywają różne...
 

SokolEV

Posiadacz elektryka
Mam Nokiany WR Snowproof P i szczerze, to jest ciszej niż się spodziewałem. Porównanie do MB CLA, więc też nie jakiegoś dobrze wyciszonego wozu, ale jest podobnie. Przy ~110-120km/h słysze bardziej silnik z przodu niż opony (co muszę na serwis zgłosić swoją drogą, bo jest dosyć dziwne).

Bardziej mnie drgania irytują niż hałas. Ale to kwestia pewnie też tego, z czego kto się przesiada.
 

Raf24

Fachowiec
Czy opony czy uszczelki to łatwo sprawdzić . Wyłącz radio i jadąc /wjeżdżając na "cichy"/nowy asfalt i wszystko cichnie tzn że 90 % hałasu jest z opon .
Nadkola od wewnątrz są dobrze izolowane od zew średnio , a ci którzy oblepili auta matami butylowymi + pianka zamkniętokomórkowa twierdzą że efekt homeopatyczny .
"W cichym aucie zawsze jest coś najgłośniejsze "
 
Top