Xiaomi SU7 kolejna awaria systemu hamowania

lvlthn

Pionier e-mobilności

Kolejne auto od xiaomi, gdzie zawiodły hamulce.
Warto zwrócić uwagę na to, jak zgiął(!) się fotel kierowcy.

Poduszki nie wystrzeliły...

Rozmiar okładziny hamulcowej na końcu wideo powala. W aucie które ma ponad 700HP

Doświadczony kierowca w ostatniej chwili, celowo wprowadził auto w poślizg, aby awaryjnie wyhamować i uderzyć tyłem/bokiem a nie czołowo.

Podobno ma to zawojować europejski rynek...
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Bardziej mi chodziło o porównanie, że smart jako jeszcze mniejsze auto od dacii spring wyszedł NIEBO lepiej na testach zderzeniowych.

Dacia spring, to nawet do prędkości miejskich(40-50) się nie nadaje.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Dacia Spring to poprawiony Renault Kwid - auto które było pomysłem Renault na rynek hinduski. Nie może konkurować ze Smartem, który w zestawieniu, jest produktem high-tech na zupełnie inny rynek.
Ja miałem dwa maluchy i uno i akurat tych aut bałbym się zdecydowanie bardziej niż Springa, który został przetestowany zderzeniowo, ma poduszki, kurtyny i układ awaryjnego hamowania.
Ale zrobił się offtop.
Testy zderzeniowe Renault Kwid pierwszej generacji i innych wyrobów na tamten rynek wyglądają jak niżej. Trzeba też pamiętać że testy i wyniki są różne dla różnych oddziałów Global NCAP, India NCAP, Latin ..., Euro oto co wynika też z poziomu wyposażenia - np auta bez airbagów.
Testy
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie zestawiajcie ze sobą wyników testów NCAP z różnych lat, to bezcelowe. Wyniki tego samego modelu auta w testach z różnych lat mogą się bardzo różnić. O ile pamiętam to Fiat Panda III generacji dostał w pierwszym teście 4 gwiazdki, a kilka lat później ten sam model dostał gwiazdek zero.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
No fakt, ktoś tam zaczął coś wyciągać na moje (najmojsze) auto
 

vwir

Pionier e-mobilności
Na przykład Zoe I generacji miało poduszki boczne a Zoe II generacji wypadło tak słabo, bo nie było poduszek bocznych (albo przynajmniej nie widzę żeby się otworzyły w teście). Nie wiem czy to nie był efekt problemów z dostawami czy cuś.
 

nabrU

Moderator
Zmieniły się po prostu w ciągu ostatnich lat kryteria oceny w NCAP. Jest większy nacisk na systemy bezpieczeństwa. Stąd wspomniany przykłąd Zoe:

1731496308085.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
Popatrz na załączony filmik dla Zoe I i Zoe II. Wtedy zrozumiesz skąd inna ocena. W przypadku Zoe II manekin wybił głową szybę i pogiął słupek B:
1731502267588.png


To samo w Zoe I:
1731502309407.png
 

nabrU

Moderator
OK, to oczywiste jeśli nie było kurtyn. Ja jednakowoż sygnalizowałem dział "Safety Assist' bo tu była spora 'rewolucja' w przepisach. Podobny przykład: Mii stracił 2 gwiazdki zasadniczo właśnie w tej kategorii. A były jeszcze zmiany po 2019 roku... ostatnie w 2023 (sugeruję zwrócić uwagę na ostatnie zdanie z opisu testu 2023)

1731502587673.png



1731502722510.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
No i super, ale to w żaden sposób nie tłumaczy spadku z 89% na 43% w kategorii adult occupant, tym bardziej że w Zoe II to było 2021 rating, a nie 2023. Więc fajne info, ale nijak się ma do wyniku Zoe. Za sam spadek w safety assist nie byłoby spadku z pięciu do zera gwiazdek. Więc nie - wynik Zoe nie wynika z innego oceniania, tylko z tego, że to auto jest mniej bezpieczne niż poprzednik.
 
Last edited:
Top