Xiaomi SU7 kolejna awaria systemu hamowania

lvlthn

Pionier e-mobilności

Kolejne auto od xiaomi, gdzie zawiodły hamulce.
Warto zwrócić uwagę na to, jak zgiął(!) się fotel kierowcy.

Poduszki nie wystrzeliły...

Rozmiar okładziny hamulcowej na końcu wideo powala. W aucie które ma ponad 700HP

Doświadczony kierowca w ostatniej chwili, celowo wprowadził auto w poślizg, aby awaryjnie wyhamować i uderzyć tyłem/bokiem a nie czołowo.

Podobno ma to zawojować europejski rynek...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jestem pod wrażeniem zachowania kierowcy. Fotel z funkcją amortyzacji przeciążeń też godny podziwu. Duże żółte zaciski skrywające takie malutkie klocki. Ale w internecie widac dużo opcji na podmiankę, no i znacznie lepsze do wersji ultra
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Jestem pod wrażeniem zachowania kierowcy. Fotel z funkcją amortyzacji przeciążeń też godny podziwu. Duże żółte zaciski skrywające takie malutkie klocki. Ale w internecie widac dużo opcji na podmiankę, no i znacznie lepsze do wersji ultra
volvo miało taki patent na whiplash w fotelach, ale nie polegało to na złamaniu ramy oparcia...
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Kolejny wątek na ten sam temat. Proponuję żeby ten gościu robił takie wypadki w innych samochodach i publikował filmiki - byłby fajny materiał porównawczy.
Jak dla mnie to film jest dowodem jego głupoty.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Kolejny wątek na ten sam temat. Proponuję żeby ten gościu robił takie wypadki w innych samochodach i publikował filmiki - byłby fajny materiał porównawczy.
Jak dla mnie to film jest dowodem jego głupoty.

Ale co głupiego zrobił ten kierowca?
Można polemizować tylko, że wsiadł do tego auta ;)

Odruch był prawidłowy, lepiej wpaść w boczny poślizg i jakkolwiek wyhamować auto niż uderzyć frontalnie.

I moim skromnym zdaniem, warto uświadamiać przyszłych kupujących, jakie praktyki stosują producenci tanich aut.
Tutaj Xiaomi grubo odleciało, auto nie powinno być dopuszczone do ruchu z takimi klockami.
Strach pomyśleć, na czym jeszcze oszczędzali.

Natomiast głupotą to jest jeżdzenie tym:
1 gwiazdka NCAP

Nie tylko stanowi zagrożenie dla użytkowników wewnątrz tego auta, ale też dla innych(np. pieszych)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Albo tym:
Uuufff.

Wyszło nawet gorzej niż smart.

W sumie, dobrym porównaniem jest smart. Ultra kompaktowe auto, które pomimo klaustrofobicznych wymiarów nadal zdaje egzamin pod względem relatywnego bezpieczeństwa.

Auta w których w trakcie kolizji silnik/osprzęt dostaje się do kabiny pasażerskiej powinny być wycofane z możliwości użytkowania.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Nie sądzę żeby odruchy tego kierowcy miały jakieś znaczenie - tak mu wyszło jak mu wyszło. Koledzy mają pewną tezę pokazana w tytule watku z którą nie zamierzam walczyć.
"Tym" ani "tym" nie jeżdżę po torze wyścigowym.
Aktualne gwiazdki NCAP mniej dotyczą już tylko kwestii zderzeniowych ale w znacznym stopniu wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo ruchu. Testy zderzeniowe obydwu aut są jakie są - to małe auta. Filmy pokazują że kabina jest w całości. Oczywiście testy to 50 czy 60 kmh.
Obserwując ostatnie wyczyny kierowców w dużych bezpiecznych samochodach z dobrymi hamulcami, typu BMW uderzających od tyłu z prędkością 250kmh ujawniają że faktycznie jest problem z bezpieczeństwem. Trzeba będzie chyba robić specjalne testy aut dla Polaków.
 
Top