Y AWD LR vs nowe RWD LR

sigg

Posiadacz elektryka
Dylemat RWD vs AWD był kiedyś łatwiejszy, bo różnice były jasne - zasięg, rodzaj baterii, przyspieszenie, trakcja.

Teraz, z tego co rozumiem, to:
  1. rodzaj baterii jest taki sam
  2. zasięg jest wręcz na korzyść RWD LR
  3. RWD LR jest tylko 0.9 sekundy wolniejsze do setki od AWD a nie 1.9 sekundy
  4. RWD LR mniej waży
  5. największa różnicą pozostaje trakcja
Niby 10k przy tej cenie samochodu to już nie jest wielka różnica, ale z drugiej strony oznacza to, że nie mogę wziąć fabrycznego haka, bo cena przekroczy próg dofinansowania Mój Elektryk.

Więc kupując LR RWD mogę mieć zarówno fabryczny hak jak i zostaje kasa na przejechanie jakichś 17 tysięcy kilometrów w przypadku ładowania w domu...

Czy AWD jest tego warte w tym wypadku? Z tego co czytałem Tesla sobie nieźle radzi ze ślizganiem dzięki oprogramowaniu.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
jeździłem w Ząbkach wersją RWD zanim miała 0,9 sek więcej do setki od LR AWD a i tak sprawiała frajdę. Wziąłem AWD tylko i wyłacznie, że na stocku mieli w cenie RWD z hakiem i 20'' felami :)

AWD elegancko zakopała mi się na b.podmokłej łące na działce (płasko!) po samą baterię; letnie kapcie miała; musiałem podkopać tę mokrą ziemię i podsypać żwirem, wtedy wylazła. takie to AWD.
 

ELuk

Pionier e-mobilności

AWD elegancko zakopała mi się na b.podmokłej łące na działce (płasko!) po samą baterię; letnie kapcie miała; musiałem podkopać tę mokrą ziemię i podsypać żwirem, wtedy wylazła. takie to AWD.
Terenówkę chciałeś zrobić z tej szosówki? 🤣
Przecież wiadomo, że AWD w takich autach służy poprawie reakcji na asfalcie, a nie na trawie. 🤣 👍
 

sigg

Posiadacz elektryka
Gdybym dzisiaj zamawiał TMY to bym brał TMY LR RWD. Zasięg jednak ma znaczenie ;-)
No ale teraz nie ma już różnicy pomiędzy RWD LR a AWD LR w temacie zasięgu (a wręcz RWD ma przewagę).

Więc to pytanie raczej czy warto płacić 10k za AWD.
 

miksell

Posiadacz elektryka
RWD - 600km, 5,9s
AWD - 533km, 5,0s.
Różnica na papierze jest dość spora;-) W realu pewnie będzie: 420/380km

Przyśpieszenie i tak jest rewelacyjny. Nie wiem tylko czy w AWD LR da się dokupić boosta.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Terenówkę chciałeś zrobić z tej szosówki? 🤣
Przecież wiadomo, że AWD w takich autach służy poprawie reakcji na asfalcie, a nie na trawie. 🤣 👍
był taki piewca-fan-boj tesli, w Niemczech bodajże mieszkał (Polak) - temu to każda Tesla podjeżdżała po trawie, lodzie, gdzie inne "4x4" nie dawały rady, także ten tego ;)
 

sigg

Posiadacz elektryka
RWD - 600km, 5,9s
AWD - 533km, 5,0s.
Różnica na papierze jest dość spora;-) W realu pewnie będzie: 420/380km

Przyśpieszenie i tak jest rewelacyjny. Nie wiem tylko czy w AWD LR da się dokupić boosta.
533 jest z felgami 20"

Na 19" jest 565, więc realnie jakieś 20km zasięgu różnicy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
był taki piewca-fan-boj tesli, w Niemczech bodajże mieszkał (Polak) - temu to każda Tesla podjeżdżała po trawie, lodzie, gdzie inne "4x4" nie dawały rady, także ten tego ;)
Moja pierwszej zimy zsuneła sie z podjazdu w zaspę i też było cięzko wyciagnać. Przednie koła obracały się w zaspie a tylne nie dawały rady wyciagnać po sliskiej nawierzchni. Podsypanie pod tylne i funkcja ruszanie na śliskim. RWD chyba podobnie by sie zachowała. Jeśli chodzi o jazdę na śliskim to świetnie sie jeździ zimą po śliskim bo wykorzystuje całą możlwą przyczepność, ale jeśli na 4 kołach nie ma tej przyczepności na tyle dużo żeby auto nie zsuwało się z górki to i podjechać będzie ciężko, cudów nie ma.
 

Najnowsze dyskusje

Top