Y Performance ochrona felg 21" ciekawy pomysł

maar79

Zadomawiam się
Nie znalazłem takiego wątku tu na forum a wydaje się być to całkiem niezły pomysł.


Ciekaw jestem Waszych opinii.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Nie brzmi to zachęcająco.
Speedometer: It is not going to be accurate. Due to the larger diameter, it is off. I called Tesla, and talked to 2 different service centers, and there is nothing they can do about it.
Błędne wskazania szybkościomierza to błędne wskazania drogomierza, a to przestępstwo. https://motoryzacja.interia.pl/rapo...enie-za-zbyt-duze-kola-to-mozliwe,nId,3299241
Do tego niewiadomy wpływ na działanie różnych systemów jazdy, jak Autopilot czy ABS.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Przy czym trzeba dodać iż w Polsce jazda na oponach niezgodnych z homologacją pojazdu w razie wypadku to możliwość odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela a w skrajnych przypadkach może skutkować uznaniem winy (pełnej lub częściowej) za spowodowanie wypadku mimo że w rzeczywistości to ktoś wjechał w Ciebie.
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
Akurat zamierzam zrobić dokładnie to na zimę w mojej MYP, drugie felgi już kupione, jeszcze opony. Jestem strasznie ciekawy wyników oraz tego jak się będzie jeździło. Co do homologacji wiele osób pisało że to nie do końca tak działa i ogólnie mało kto się tego czepia - aczkolwiek to co wyczytałem, nie sprawdzałem.
 

maar79

Zadomawiam się
Akurat zamierzam zrobić dokładnie to na zimę w mojej MYP, drugie felgi już kupione, jeszcze opony. Jestem strasznie ciekawy wyników oraz tego jak się będzie jeździło. Co do homologacji wiele osób pisało że to nie do końca tak działa i ogólnie mało kto się tego czepia - aczkolwiek to co wyczytałem, nie sprawdzałem.
Będziesz miał na zimę komplet na felgach 21"?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Co do homologacji wiele osób pisało że to nie do końca tak działa i ogólnie mało kto się tego czepia - aczkolwiek to co wyczytałem, nie sprawdzałem.
Ja się spotkałem, zarówno sprawdzanie opon jak i parametrów aftermaketowych felg. Po prostu ostrzegam bo może się to skończyć ładnym rachunkiem do pokrycia z własnej kieszeni a w przypadku BEV ubezpieczyciele mogą szczególnie szukać dziury w całym.
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
Ja się spotkałem, zarówno sprawdzanie opon jak i parametrów aftermaketowych felg. Po prostu ostrzegam bo może się to skończyć ładnym rachunkiem do pokrycia z własnej kieszeni a w przypadku BEV ubezpieczyciele mogą szczególnie szukać dziury w całym.
rozmawiałem ze znajomym który pracuje w firmie ubezpieczeniowej. Aby nie wypłacił ubezpieczenia musiałby wykazać bezpośredni związek przyczynowo skutkowy, że mając opony 295mm szerokości wypadek się zdarzył, a przy 275mm wypadek by się nie zdarzył. Ogólnie wszystko do udowodnienia, natomiast przez 20 lat pracy przy ubezpieczeniach samochodowych nie spotkał się nigdy z taką sytuacją.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No widzisz, a ja przez dwa lata i się spotkałem. Jak rzeczoznawca dostaje premię z zasadnie odrzuconych roszczeń nietrudno trafić na takiego co będzie mu się chciało. Szczególnie że przy oponach/kołach niezgodnych z homologacją pojazdu (czyli defacto niedopuszczonych do ruchu) to nie on będzie musiał coś udowadniać.
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
No widzisz, a ja przez dwa lata i się spotkałem. Jak rzeczoznawca dostaje premię z zasadnie odrzuconych roszczeń nietrudno trafić na takiego co będzie mu się chciało. Szczególnie że przy oponach/kołach niezgodnych z homologacją pojazdu (czyli defacto niedopuszczonych do ruchu) to nie on będzie musiał coś udowadniać.
dobra, czyli tym samym założenie na zimę do MYP kół 20 calowych, czy nawet 19 calowych już może być podstawą do niewypłacenia odszkodowania? bo zgodnie z wytycznymi tesli w MYP mają być felgi 21cali. Nawet w konfiguratorze przy MYP są opony zimowe 21 cali, a w RWD i LR są 19.
 
Top