Zakup kontrolowany juz dotyczy też elektryków

Bronek

Pionier e-mobilności
Wczoraj oglądałem jak wybierano pomiedzy Audi Etron , BMW IX, Kią i Teslą Y performance .
Wygrala u obu Panów Tesla
Facet niby z odpowiednią kasą , ale kupil BMW I3 od,sąsiada poza programem, co nie jest głupie jakmchce się przekonać jak żyć z EV itd...I3 jest moim zdanie ponadczasowy .
Ale obiecal Miastu i Światu że kiedyś kupi albo Tesle albo BMW.
Dwa wnioski jakie sie nasuwają ,że w mediach juz konczy sie faza hejtu ze strachu lub sponsorowanego..
, bo wydźwięk programu byl pozytywny bez zlosliwych wstawek
Po drugie pojawila sie Tesla , raczej omijana marka gdy sie tylko dało i też bez wielkich złośliwości .

Czyli i tu a szczegolnie na stronie EW raczej pozostaną znane nam jedynie Nicki kilku zawodowych hejterów, bo jak media się przestawiają to i Naród również ..
Może wzorem ostatniej pojawi się Ustawa zakazująca szkalowania elektryków , nawet jak któryś z nich popieści kierowcę .....prądem ?
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Stare małe uta z reguły w trasy nie jeżdżą, więc jak ktoś w domu ładuje nie potrzebuje 300km zasięgu. Wystarczy mu niecałe 100km, pod warunkiem że chce mu się codziennie lub co II, III dzień podłączać kabel.
Auto 10-15 letnie nie jest jeszcze takie stare... więc w Polsce służy jako uniwersalne auto. Jeżeli ktoś nie mieszka w domku i nie ma garażu, częste korzystanie z ładowarki może być uciążliwe
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Jakoś n tym forum wszyscy kupuj nową tesle, jakiś ułamek nową Kie, PSA. Sporadycznie ktoś używkę z tych aut. Więc kogo interesuje test starego/przestarzałego pudełka, żeby przynajmniej był to I wypust Leaf II.
Skoro za niedługo wszyscy mamy jeździć elektrykami, a na nowe sporej większości Polaków nie stać, trzeba mówić też o używanych kilkunastoletnich BEV i problemach z tym związanych. Takich jak np. degradacja baterii i problemy z ładowaniem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jesli 15 letnie auto nie jest stare ? To telewizor czy pralka również. Raczej zobaczyć takie AGD u kogoś jak te zabytki trudno . Czasem lodowka sie trafi ale żre prąd o czym wlasciciel pewnie nie myśli ...
15 tat to stare , bardzo stare auto nie umniejszając mu np funkcjonalności ale nawet to nie zmieni tego faktu.
Pierwej powinni z tym walczyć z takimi struclami pow 10 lat , rtz pilnować ich parametrow a może potem zrobić to co proponują teraz ?
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
ja nie oglądam takich pseudo ZNAFCUF z YouTube tak samo jak mnie irytuje gadanie tego povagowanego czy jak mu tam po jednym filmie tak mnie irytował jego głos ze wyłączyłem to w piz,,,,,, Auta elektryczne hejtuja tylko ci których na nie nie stać i ich nie maja tyle w temacie.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
. Nie jest to dobry wynik względem ceny zakupu i ogólnej użyteczności
po 10 latach? a co jest dobrym wynikiem w jakimkolwiek samochodzie po 10 latach? wszystko ma prawo sie zuzywac i te 84% SOH to jest imo zdecydowanie mniejszy problem dla potencjalnego nabywcy, niz "puszka pandory" jaka bedzie kazdy 10 letni ICE.

"okres uzytkowania aut spalinowych wynosi 20-25 lat bez wiekszych problemow" :ROFLMAO: szkoda Mbps na te bzdury
 
Last edited:

Robsonics

Posiadacz elektryka
Jesli 15 letnie auto nie jest stare ? To telewizor czy pralka również. Raczej zobaczyć takie AGD u kogoś jak te zabytki trudno . Czasem lodowka sie trafi ale żre prąd o czym wlasciciel pewnie nie myśli ...
15 tat to stare , bardzo stare auto nie umniejszając mu np funkcjonalności ale nawet to nie zmieni tego faktu.
Pierwej powinni z tym walczyć z takimi struclami pow 10 lat , rtz pilnować ich parametrow a może potem zrobić to co proponują teraz ?
To popatrz na jakie auta stać Polaków, a potem gadaj, że powinni walczyć z takimi struclami.
Średni wiek aut w Polsce to 14 lat. W UE - 11. W Niemczech- 9 lat.
Rozumiem, że Polacy powinni być wykluczeni komunikacyjnie i nie mogą posiadać własnego auta?
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
po 10 latach? a co jest dobrym wynikiem w jakimkolwiek samochodzie po 10 latach? wszystko ma prawo sie zuzywac i te 84% SOH to jest imo zdecydowanie mniejszy problem dla potencjalnego nabywcy, niz "puszka pandory" jaka bedzie kazdy 10 letni ICE.

"okres uzytkowania aut spalinowych wynosi 20-25 lat bez wiekszych problemow" :ROFLMAO: szkoda Mbps na te bzdury
10 letni spalinowiec to nie jest puszka pandory, a trafienie na auto zadbane nie jest czymś problematycznym.
Te 84% SOH nie jest problemem, o ile nie potrzebujesz auta, którym zrobisz 300 km bez konieczności przerwy. A nie są to jakieś astronomiczne dystanse.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
To popatrz na jakie auta stać Polaków, a potem gadaj, że powinni walczyć z takimi struclami.
Średni wiek aut w Polsce to 14 lat. W UE - 11. W Niemczech- 9 lat.
Rozumiem, że Polacy powinni być wykluczeni komunikacyjnie i nie mogą posiadać własnego auta?
podpowiedz; ile aut np w niemczech nie przechodzi za pierwszym razem przegladu, a ile u nas. nie wiek jest problemem , a stan w jakim sa pojazdy.
10 letni BEV bedzie tanszy w utrzymaniu niz ICE. bedzie sprawial mniej problemow. u mnie, w 5000 miescie mamy +10 warsztatow mech. kazdy robi na zapisy i kazdy z nich kreci nosem jak podjedzie jakis mlodszy ICE, bo przez 2 dni jakie bedzie musial mu poswiecic, by zrobil min . 4 starszych aut. nie wiem co takiego moze sie popsuc w BEV, abym musial doswiadczac podobnych sytuacji w przyszlosci
wiec tak - jezeli bede mial do wyboru kupic 10 letnie BEV z bateria 85% SOH, a jakiegos 10 letniego ICE, nawet przez chwile nie bede sie zastanawial tylko zaplace, wsiade i odjade BEV.

przerabialem i 10 letnie ICE, i te od nowosci z salonu. dbalem. i co? i qpa. w nowym wystaczylo, ze trafilem na zle paliwo (zlego pradu nie da sie trafic :D ) i skonczylo sie czyszczeniem ukladu. zima nie odpalil bo "miod" sie zebral w baku. w innym wtryski padly. katalizator pekl na pol, bo dali maly bo na wiekszy nie bylo miejsca :D mercedes panie. nie dziekuje, poprosze 10 letniego BEV
 
Last edited:

Robsonics

Posiadacz elektryka
Ostatnio kupiłem 11 letnie auto z silnikiem benzynowym, przebiegiem 100 tys. km i pełną dokumentacją serwisową. Tuż przed odbiorem bez problemu przeszedł niemiecki TUV.
Całość za 30 tys zł. Na pełnym baku zrobię nawet 800 km.
Wolę takie auto niż zajechanego Leafa w cenie 50 tys zł, którym zrobię 100 km i muszę "tankować".
 

mALEK

Pionier e-mobilności
no i niech ci sluzy i jak najkrotszych kolejek do mechanika zycze. bo tutaj nie ma pytania "czy" tylko "kiedy" bedziesz musial w koncu do niego sie zglosic. fizyki i rachunku prawdopodobienstwa nie oszukasz, a im bardziej skomplikowany uklad, tym szybciej sie o tym przekonasz. milego dnia.
 
Top