Zakup Nissan e-NV200 Evalia 40 kWh vs Nissan Leaf 40 kWh PILNA PORADA ZAKUPOWA - MAŁO CZASU NA DECYZJĘ.

vwir

Pionier e-mobilności
Wszystko jest podane czarno na białym. SOH jest opisany jako SOH i podany jako liczba, ilość ładowań jest rozłożona na dwie liczby: ilość powolnych ładowań i ilość szybkich ładowań. Patrz żeby ilość szybkich ładowań nie była zbyt wysoka. Sumaryczna ilość ładowań przy tym przebiegu to około tysiąc lub więcej. Jeśli jest za mało to jest to podejrzane (ktoś mógł zresetować BMS-a). Możesz też zerknąć na rozbieżność pomiędzy najlepszym a najgorszym ogniwem. Na dole pod wykresami to widać, liczba w milivoltach (mV). Im mniej tym lepiej. Kilkanaście lub mniej to wynik rewelacyjny, okolice 30 są ok, powyżej to już tak sobie.
Sprawdź czy auto ma ładowanie AC 3,6kW czy 6,6kW. To już nie w leaf spy tylko na zegarach to wyświetla na jednym z ekranów.
 

elektromobilny

Zadomawiam się
Wszystko jest podane czarno na białym. SOH jest opisany jako SOH i podany jako liczba, ilość ładowań jest rozłożona na dwie liczby: ilość powolnych ładowań i ilość szybkich ładowań. Patrz żeby ilość szybkich ładowań nie była zbyt wysoka. Sumaryczna ilość ładowań przy tym przebiegu to około tysiąc lub więcej. Jeśli jest za mało to jest to podejrzane (ktoś mógł zresetować BMS-a). Możesz też zerknąć na rozbieżność pomiędzy najlepszym a najgorszym ogniwem. Na dole pod wykresami to widać, liczba w milivoltach (mV). Im mniej tym lepiej. Kilkanaście lub mniej to wynik rewelacyjny, okolice 30 są ok, powyżej to już tak sobie.
Sprawdź czy auto ma ładowanie AC 3,6kW czy 6,6kW. To już nie w leaf spy tylko na zegarach to wyświetla na jednym z ekranów.
Super czyli będę zgrywał specjalistę zbijał cenę jednocześnie;). OBD kupiony dzięki za podlinkowanie i pomoc:). Oczywiście zdam relacje co z tego wyjdzie choć znając siebie już kupiony gdyż spłaci się z samych wydatków na paliwie w rozsądnym czasie przy starych zasadach PV.
 

elektromobilny

Zadomawiam się
Wszystko jest podane czarno na białym. SOH jest opisany jako SOH i podany jako liczba, ilość ładowań jest rozłożona na dwie liczby: ilość powolnych ładowań i ilość szybkich ładowań. Patrz żeby ilość szybkich ładowań nie była zbyt wysoka. Sumaryczna ilość ładowań przy tym przebiegu to około tysiąc lub więcej. Jeśli jest za mało to jest to podejrzane (ktoś mógł zresetować BMS-a). Możesz też zerknąć na rozbieżność pomiędzy najlepszym a najgorszym ogniwem. Na dole pod wykresami to widać, liczba w milivoltach (mV). Im mniej tym lepiej. Kilkanaście lub mniej to wynik rewelacyjny, okolice 30 są ok, powyżej to już tak sobie.
Sprawdź czy auto ma ładowanie AC 3,6kW czy 6,6kW. To już nie w leaf spy tylko na zegarach to wyświetla na jednym z ekranów.



Stan baterii (jeśli gdzieś coś źle odczytuję proszę o poprawienie):

SOH 83,59% - pozostała pojemność baterii z początkowych 100-99,9%
SOC 96,9% - stan naładowania baterii

Szybkie ładowanie x 211
Wolne ładowanie x 3445 - taka ilość ładowań nie jest kresem dla baterii? mam na myśli szybki spadek z obecnego SOH 83,59% do 50% lub niżej?

Rozjazd między ogniwami 5 mV - całkiem mały

odo - oznacza całkowity przebieg auta 150972

160,1 km/5% przy stanie naładowania SOC 96,9% auto zrobi 160,1 km do "rezerwy" tj 5% baterii

Najważniejsze liczę pojemności użytkową baterii z fabrycznie dostępnych 37 kWh SOH 83,59 37*0,8359 = 30,92 kWh - użytkowej pojemności. W aplikacji widać 31,8 kWh jak to rozumieć?

Zasięg mieszany zimą dane z ev-database 145 km liczę 145*0,8359 = 121,20 km maksymalny zasięg do przejechania

Jak rozumieć "@5,63 km/kWh" ??

Zrzuty z sprawdzenia auta w załączniku.

Najważniejsze kupić czy nie kupić o to jest pytanie? Wypada chyba renegocjować cenę 50000-45000 zł?
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    70,8 KB · Liczba wyświetleń: 59
  • 2.jpg
    2.jpg
    58,6 KB · Liczba wyświetleń: 52

vwir

Pionier e-mobilności
No bateria jest zużyta współmiernie do przebiegu. Na 3 tys ładowań nie patrz - to mogły być doładowania po 10%. Ważne, że nie jest ich za mało. Do 70% poleci w podobnym tempie co od 100% w dół, więc kolejne 100-150tys km spokojnie zrobi. Potem już wymiana baterii, czyli ok. 20tys pln (cena obecna, z czasem będzie taniej). Szybkich ładowań trochę ma - stąd ta degradacja. Ogólnie jest ok, jeśli nie masz zamiaru robić więcej niż 15tys rocznie to na 10 lat wystarczy. Po 6-7 latach spłaci się na zero (przy fotowoltaice) i masz auto za darmo.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A - jeszcze jedno. Dokonywaliście pomiarów przy temperaturze baterii 7 stopni. To zaniża realną pojemność. Powinno być bliżej 20 stopni żeby pomiary były bardziej realne.
 

elektromobilny

Zadomawiam się
No bateria jest zużyta współmiernie do przebiegu. Na 3 tys ładowań nie patrz - to mogły być doładowania po 10%. Ważne, że nie jest ich za mało. Do 70% poleci w podobnym tempie co od 100% w dół, więc kolejne 100-150tys km spokojnie zrobi. Potem już wymiana baterii, czyli ok. 20tys pln (cena obecna, z czasem będzie taniej). Szybkich ładowań trochę ma - stąd ta degradacja. Ogólnie jest ok, jeśli nie masz zamiaru robić więcej niż 15tys rocznie to na 10 lat wystarczy. Po 6-7 latach spłaci się na zero (przy fotowoltaice) i masz auto za darmo.
Jeśli Nissan będzie mniej jeździł (z uwagi na planowany zakup Tesli) degradacja będzie tak samo postępowała czy wolniej? Jakiej degradacji można spodziewać się w nieużytkowanym aucie w czasie? 1% rocznie czy więcej?

Pomiary w tak niskiej temperaturze oznaczają że SOH 83,59% może być dużo niższy czy zmieni się tylko po przecinku?

Ponownie bardzo dziękuję za szybką edukacje elektromobilną:)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli Nissan będzie mniej jeździł (z uwagi na planowany zakup Tesli) degradacja będzie tak samo postępowała czy wolniej? Jakiej degradacji można spodziewać się w nieużytkowanym aucie w czasie? 1% rocznie czy więcej?
Będzie bardzo powolna degradacja, mniej niż 1% rocznie. Ciężko rzucić dokładną liczbę, bo takich przypadków jest mało.

Pomiary w tak niskiej temperaturze oznaczają że SOH 83,59% może być dużo niższy czy zmieni się tylko po przecinku?
Potrafi się różnić o znacznie więcej niż wartość po przecinku. Z mojego doświadczenia to potrafi skakać o 3-4. Podejrzewam (czyste zgadywanie) że latem pokaże SOH bliższy 85.
 
Last edited:

elektromobilny

Zadomawiam się
Nissan kupiony finalnie przed przyjazdem zmęczyłem sprzedającego za 55000 zł brutto z fa. Pojechałem zobaczyłem nie odbyłem jazdy kupiłem. Auto wyglądało bardzo dobrze więc nie marudziłem z jazdami testowymi itp. Do domu miałem 105 km jechałem dynamicznie często zwalniając i przyspieszając ogrzewanie 22-23 stopnie na zewnątrz deszcz zimno 2-3 stopnie 15 km od celu okazała się że prom nie popłynie już dziś.... Awaria czy cuś?! :/ Objazd dodatkowe 35 km do zrobienia ogrzewanie niżej lecz dalej żwawo z gazem prędkość licznikowe 97 GPS 90 aż tu nagle na wy wyświetlaczu zamiast zasięgu same kreski wszystko pipczy świeci lecz mocy nie brakowało ufff dojechałem. Zasięg prognozowany na liczniku przez auto chyba można sobie wsadzić między bajki bo nagle i niespodziewanie pod koniec go ubywa? Sprawdziłem dystans w mapie google wyszło 136 km lecz dokładnie nie wiem ile przejechałem. Leaf Spy dobrze prognozuje zasięg czy tak jak licznik w Nissanie?

Nie widzę również ustawień ograniczenia ładowania do 80% mimo iż są widoczne w instrukcji zniknęły po aktualizacji? Ktoś wyłączył? Uda się to aktywować z Leaf Spy? Może źle patrzyłem? Zdjęcia w załączniku. Menu ewidentnie bez opcji z instrukcji obsługi ograniczenia do 80%. Sprzedający zawsze ładował do 100%. Dziennie robię mało km więc mogę spokojnie ładować do 80% dni z wyjazdami znam z wyprzedzeniem więc wtedy do pełna.

Jestem bardzo zadowolony komfort jazdy elektrykiem a diesel niebo a ziemia. Auta do miasta i okolic jak znalazł tylko szkoda mi tej jednej trasy którą czasami robię. Jeżdżę spokojnie tylko ten pierwszy raz musiałem się pocieszyć elastycznością elektryka;) więc może i Nissan da radę? Od biedy pod biedrą stawiają ładowarki więc będzie można szybko uzupełnić ten mały brak energii.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 97
  • 2.jpg
    2.jpg
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 95
  • 3.jpg
    3.jpg
    955,4 KB · Liczba wyświetleń: 93
  • nnn.png
    nnn.png
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 101
Top