Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

Jobski

Fachowiec
Ja też jestem po pierwszym wakacyjnym dłuższym wyjeździe, w sumie zrobione 1132 km, auto pokazało średnie zużycie 15,5 kWh/100km.
Trasa Kraków-Kudowa Zdrój + wycieczki po okolicy i wypad do Pragi. Czyli autostrady + jazda po górzystym terenie.
Trasy planowałem sobie z ABRP, w ustawieniach mam wybrane, że po dojechaniu do celu mam mieć 20% baterii. Zużycie było zdecydowanie niższe od tego co przewidywał ABRP, w związku z tym mogłem skrócić postoje na ładowarce, zmienić na inny późniejszy punkt a nawet zrezygnować całkowicie z ładowania po drodze (Kudowa-Praga-Kudowa).
Drugi pozytyw to ładowanie, praktycznie wszystkie udało mi się zorganizować przy okazji zakupów, zwiedzania, obiadu, przerwy na toaletę.
Tylko raz musiałem specjalnie pojechać na ładowarkę gdyż ta w Karłowie jest zepsuta i nie mogłem się załadować przy okazji wycieczki na Szczeliniec.
Koszty ładowania, korzystałem tylko z Kia i Orlen Charge. O ile w PL Kia Charge mnie zaskoczyła pozytywnie ładowałem się głównie na słupkach AC budimex mobility, cena w Kia Charge 1,65 zł/kWh w dedykowanej do słupka aplikacji elocity 2,69 zł/kWh. To już koszt ładowania w Czechach (punkt CEZ) był wyższy w Kia Charge niż w aplikacji lokalnej FUTUR/E/GO, 21,17 CZK/kWh (3,92 zł) versus 15 CZK/kWh (2,78 zł).
 

electricar

Zadomawiam się
I jak tam wasze zasięgi. Bo teraz przy 4 stopniach z 450 km mam 330. Łącznie po 4 dniach jazdy zuzyte 50 % baterii. Czyli spadnie poniżej 300. Jazda po 15 km. Przy mrozach nawet 220 będzie ciężko zrobić. No i w trasie do 200 km po krajowce nie zejdzie poniżej 16kw. Gdzie w lato robiłem spokojnie 12.5 kwh
 

Arrczi

Fachowiec
I jak tam wasze zasięgi. Bo teraz przy 4 stopniach z 450 km mam 330. Łącznie po 4 dniach jazdy zuzyte 50 % baterii. Czyli spadnie poniżej 300. Jazda po 15 km. Przy mrozach nawet 220 będzie ciężko zrobić. No i w trasie do 200 km po krajowce nie zejdzie poniżej 16kw. Gdzie w lato robiłem spokojnie 12.5 kwh
Standard. Wczoraj się pokręciłem na ogrzewaniu to ledwo wykręciłem 19 kWh na 100.
Mój rekord w korku to 85 kWh przez pierwsze kilkaset metrów. Potem systematycznie spadało.
 

Mariano

Nowy na Forum
Ostatnio naładowałem do 100%
Zrobiłem 244 km i baterii zostało 15%
Wczoraj -2 stopnie auto na zimówkach, trasa 40 km, nie mogłem zejść poniżej 20kwh a jechałem bardzo spokojnie...
 

less

Posiadacz elektryka
Sprawdźcie sobie w kia Connect statystyki zużycia z podziałem na jazdę/elektronikę/klimę i będzie wszystko jasne. Grzanie wnętrza sporo zabiera jednak
 

pbr

Posiadacz elektryka
I jak tam wasze zasięgi. Bo teraz przy 4 stopniach z 450 km mam 330. Łącznie po 4 dniach jazdy zuzyte 50 % baterii. Czyli spadnie poniżej 300. Jazda po 15 km. Przy mrozach nawet 220 będzie ciężko zrobić. No i w trasie do 200 km po krajowce nie zejdzie poniżej 16kw. Gdzie w lato robiłem spokojnie 12.5 kwh
Standard, jak 15km to większość idzie na ogrzewanie. Jak chcesz przyoszczędzić to możesz zawsze jechać bez ogrzewania albo tylko z siedzeniem. W moim spalinowym Golfie V którego zastąpiło Niro i tak ciepło zaczynało lecieć gdzieś po 10-15km dopiero ;) więc dla mnie na jedno by wyszło ;)
A tak serio to u mnie spada do 330-360 w zimie z tą dolną wartością w mieście a górną w trasie.
Na autostradzie z Warszawy przy śniegu, deszczu i zimnie to zużycie mi na 26 wskoczyło.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ja rzadko ładuje do 100% więc ciężko powiedzieć jaki zasięg przewiduje komputer. Patrząc jednak na średnie zużycie to przy jeździe dookoła komina na krótkich dystansach dalej wychodzi mi poniżej 15 kWh/100. Pewnie wzrośnie jak zacznie się rozmrażać szyby.
 

less

Posiadacz elektryka
Bardzo dużo w kwestii zasięgu też zależy czy auto stoi na zewnątrz czy garaż ma. Podbicie temperatury wnętrza z 0 to nie to samo co z 15 stopni, a to mocno przekłada się na zużycie
 
Top