Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło

miv

Posiadacz elektryka
Wolę testy Bjorna niż obiektywne testy WLTP, które mimo, że porównują auta w kontrolowanych warunkach, nijak mają się do rzeczywistości.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Lepszy rydz niż nic.

A testy WLTP to dno, metr mułu i jeszcze głębiej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Testy WLTP są dla porównań między markami modelami.....
Na drodze nie ma warunków powtarzalnych..
Daje to tylko obraz.
Podobnie jest u ludzi jednych sponiewiera setka a innych dopiero 0,7.
Ale promile we krwi będą porównywalne
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Testy WLTP są dla porównań między markami modelami.....
Na drodze nie ma warunków powtarzalnych..
Daje to tylko obraz.
Podobnie jest u ludzi jednych sponiewiera setka a innych dopiero 0,7.
Ale promile we krwi będą porównywalne
Bronku, ale w naszym świecie liczy się nie mierzenie co gdzie kto ma więcej, tylko realne zużycie.

Tak trudno zrobić wiarygodne, realne zużycie w określonych warunkach:
zużycie energii 5-20*C sucho/mokro:
-przy trybie miejskim do 60kmh średniej
-tryb trasa szybkiego ruchu 100-120kmh
-autostrada 140kmh
zużycie energii 0 do -20*C sucho/mokro:
-przy trybie miejskim do 60kmh średniej
-tryb trasa szybkiego ruchu 100-120kmh
-autostrada 140kmh
Dodatkowo, zasięg z przyczepą np. 500kg.

W bev takie porównanie ma bardzo duże znaczenie.

To że auto ma np. 500 WLTP absolutnie nie znaczy nic. Nawet ciężko porównać dwa auta.
Jedno z WLTP 450 ale niskim oporem powietrza i dobrym zarządzaniem energią przejedzie przy -30*C 300km
Drugi z WLTP 600km ale dużym oporem powietrza i średnim zarządzaniem energii nie przejedzie nawet 150km. przy -20*C

Przy BEV liczy się nie tylko zasięg(WLTP), ale wydajność całego układu bateryjno-napędowego, opory aero i toczenia, termika wnętrza, termika wszystkich układów oraz sprawność konwersji energii.
 

Michal

Moderator
Tak trudno zrobić wiarygodne, realne zużycie w określonych warunkach:
zużycie energii 5-20*C sucho/mokro:
-przy trybie miejskim do 60kmh średniej
-tryb trasa szybkiego ruchu 100-120kmh
-autostrada 140kmh
zużycie energii 0 do -20*C sucho/mokro:
-przy trybie miejskim do 60kmh średniej
-tryb trasa szybkiego ruchu 100-120kmh
-autostrada 140kmh
Dodatkowo, zasięg z przyczepą np. 500kg.
Śmiesznie, bo wymieniłeś tyle czynników, że na maksa trudno jest zrobić takie pomiary :D
Wystarczy wiatr, deszcz, inne ciśnienie powietrza, nasłonecznienie, ...
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Śmiesznie, bo wymieniłeś tyle czynników, że na maksa trudno jest zrobić takie pomiary :D
Wystarczy wiatr, deszcz, inne ciśnienie powietrza, nasłonecznienie, ...
Nikt nie mówił że będzie łatwo :D
Ale to nie nasz problem, niech się inżynierowie/księgowi martwią.

Certyfikacja/badanie leków to też droga przez mękę, i jakoś firmy farmaceutyczne nie mają z tym problemu(bo muszą)
 

Michal

Moderator
Leki chyba są testowane przez 5-10 lat, jeśli chcemy, żeby auta też tak "często" wychodziły, to można czekać, ja wolę jak Bjorn jeździ ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Akurat w lekach zachodzą takie różne interakcje, że kierowca, warunki a samochod to pikuś. Od sraczki po polopirynie do śmierci włącznie

Tylko komu to w takiej szerokiej skali potrzebne? Garstce tzw. "analizatorów życia dooczesnego" Dlatego laboratoryjne porównanie oderwane jednak od rzeczywistości ma sens ale jako pkt wyjścia do, dokonania wyboru .
Podobnie w spaliniakach
ICE V8 palił mi ok 12-14 l/100km , ale potrafił i 22 i to przy normalnej jeżdzie jak teraz EV producent podawał coś kolo, 9 l/100
np żony Mini clubmann od 7 do 12 zależy kto i jak jechał i gdzie jechał
.
Ja w ev zawsze zakladalem ok 24-25 kwh/100 km, jak pali mniej, to sie cieszę
Mam wtedy tzw margines na zabawę. Ważniejsze aby auto przejechalo minimum 300km bez oszczedzania i bedzie ok.
 
Last edited:

Przemmo

Posiadacz elektryka
Zgadzam się z Bronkiem, u mnie w domu ICE pali od 6 do 9 litrów, zależy kto akurat jeździ i jak bardzo się spieszy.

W EV dochodzi jeszcze temperatura wnętrza, ja jeżdżę przy 18-19 a moja luba przy 23-25, jak to niby porównać?

Ja dużo hamuję silnikiem, większość ludzi których znam to raczej hamulec. Ale jak to odnieść do rekuperacji, przy jakiej temperaturze?

Miasto też miastu nie równe. Płaska Łódź a Kraków czy Wrocław to zupełnie inne warunki.

Widzę pewne rozwiązanie... Testy powinien robić nie Bjorn ale... STIG! Ten sam profesjonalny kierowca, ten sam styl jazdy, ten sam tor. Tylko najlepiej w hali, żeby wykluczyć wpływ wiatru i zmiany temperatury 😉

Ocenę trzeba sobie jednak samemu zbudować, na podstawie wyników rzeczywistych użytkowników w różnych sytuacjach. Z ICE jest dokładnie tak samo.
 
Top