Testy WLTP są dla porównań między markami modelami.....
Na drodze nie ma warunków powtarzalnych..
Daje to tylko obraz.
Podobnie jest u ludzi jednych sponiewiera setka a innych dopiero 0,7.
Ale promile we krwi będą porównywalne
Bronku, ale w naszym świecie liczy się nie mierzenie co gdzie kto ma więcej, tylko realne zużycie.
Tak trudno zrobić wiarygodne, realne zużycie w określonych warunkach:
zużycie energii 5-20*C sucho/mokro:
-przy trybie miejskim do 60kmh średniej
-tryb trasa szybkiego ruchu 100-120kmh
-autostrada 140kmh
zużycie energii 0 do -20*C sucho/mokro:
-przy trybie miejskim do 60kmh średniej
-tryb trasa szybkiego ruchu 100-120kmh
-autostrada 140kmh
Dodatkowo, zasięg z przyczepą np. 500kg.
W bev takie porównanie ma bardzo duże znaczenie.
To że auto ma np. 500 WLTP absolutnie nie znaczy nic. Nawet ciężko porównać dwa auta.
Jedno z WLTP 450 ale niskim oporem powietrza i dobrym zarządzaniem energią przejedzie przy -30*C 300km
Drugi z WLTP 600km ale dużym oporem powietrza i średnim zarządzaniem energii nie przejedzie nawet 150km. przy -20*C
Przy BEV liczy się nie tylko zasięg(WLTP), ale wydajność całego układu bateryjno-napędowego, opory aero i toczenia, termika wnętrza, termika wszystkich układów oraz sprawność konwersji energii.