Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło

ypl

Pionier e-mobilności

Obejrzałem i jak tuż po początkowych zachwytach chciałem sprzedawać moją ulęgałkę i biec po HL, to dobrze że poczekałem na Bjorna: jednak odkładam zakup co najmniej do czasu aż włożą większą baterię z jakimś nowym kosmicznym techem oraz przywrócą kierunkowskazy i wajchę od biegów.
Nie o taki downgrade mi chodziło, zwłaszcza światła no i zużycie dość wysokie - ja miałem często lepsze zużycie przy 130 niż Byorn przy 120 km/h przy tych samych temperaturach, a tu jest dużo gorzej. Dokładając do tego mniej sportowe opony w standardzie i mięciutkie zawieszenie (cenię sobie gokardowość obecnej wersji) to słabo to widzę z tą wymianą... A szkoda bo lepsze wyciszenie i wentylowane siedzenia to by mi się przydały...
Nie miał kołpaków więc może dlatego zużycie większe. Brak wajh kierunku i zmiany biegów też dla mnie jest sporym blokerem. Gdyby to było moje jedyne auto to co innego, a tak w ygreku inaczej, w trójce HL inaczej, a w piątce jeszcze inaczej. Może za jakiś czas będzie możliwość wyboru jaką kierownicę chcemy.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Nie miał kołpaków więc może dlatego zużycie większe. Brak wajh kierunku i zmiany biegów też dla mnie jest sporym blokerem. Gdyby to było moje jedyne auto to co innego, a tak w ygreku inaczej, w trójce HL inaczej, a w piątce jeszcze inaczej. Może za jakiś czas będzie możliwość wyboru jaką kierownicę chcemy.
Z tego co wiem, to wajchę kierunkowskazów będzie można dokupić od tej samej firmy, która wytwarza S3XY buttons :)
 

olq

Nowy na Forum
Panowie jako ze inne wątki o zużyciu energii poumierały zapytam was tutaj jak to jest ze zużyciem realnie. Ciekawe dane realnego zużycia dla T3 podawal bodajże kolega Krzyss i chyba Michal. Z tego co wyczytałem to komputer TM liczy zużycie w momencie kiedy kręcą sie koła. Czy jest zakładka- aplikacja licząca podgrzewanie aku, zużycie z kamer, łączności czy audio na postoju ? Chodzi mi o to żeby mieć obraz prawdziwego zużycia.. Pomijam już straty na ładowaniu. Chciałbym określić realne zużycie tygodniowe przy normalnym na codzień użytkowaniu w zimie i latem, czyli postoje w nocy, dojazd do pracy, zakupy itd. w tym (60% trasa S i 40% miasto) Pozdrawiam
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Panowie jako ze inne wątki o zużyciu energii poumierały zapytam was tutaj jak to jest ze zużyciem realnie. Ciekawe dane realnego zużycia dla T3 podawal bodajże kolega Krzyss i chyba Michal. Z tego co wyczytałem to komputer TM liczy zużycie w momencie kiedy kręcą sie koła. Czy jest zakładka- aplikacja licząca podgrzewanie aku, zużycie z kamer, łączności czy audio na postoju ? Chodzi mi o to żeby mieć obraz prawdziwego zużycia.. Pomijam już straty na ładowaniu. Chciałbym określić realne zużycie tygodniowe przy normalnym na codzień użytkowaniu w zimie i latem, czyli postoje w nocy, dojazd do pracy, zakupy itd. w tym (60% trasa S i 40% miasto) Pozdrawiam
Jest taka aplikacja - Energia, w samej Tesli.
A co do wliczania do zużycia - nie jest tak, że komputer do pokazywanych danych bierze tylko te gdy kręcą się koła - raczej te, gdy jest wrzucone D lub R. Pozostałe rzeczy z postoju można właśnie przeglądać w aplikacji Energia w samochodzie, tam są osobno zakładki Jazda i Postój.
Co do strat na ładowaniu - no ja bym ich nie pomijał, zwłaszcza zimą i szczególnie gdy auto stoi prawie non stop na dworze (jak u mnie). To trochę (niby niedużo, ale jednak) zwiększa ogólne zużycie (tzw. z gniazdka), a ostatecznie to ono jest najważniejsze (za nie w końcu płacimy).
 

olq

Nowy na Forum
Jest taka aplikacja - Energia, w samej Tesli.
A co do wliczania do zużycia - nie jest tak, że komputer do pokazywanych danych bierze tylko te gdy kręcą się koła - raczej te, gdy jest wrzucone D lub R. Pozostałe rzeczy z postoju można właśnie przeglądać w aplikacji Energia w samochodzie, tam są osobno zakładki Jazda i Postój.
Co do strat na ładowaniu - no ja bym ich nie pomijał, zwłaszcza zimą i szczególnie gdy auto stoi prawie non stop na dworze (jak u mnie). To trochę (niby niedużo, ale jednak) zwiększa ogólne zużycie (tzw. z gniazdka), a ostatecznie to ono jest najważniejsze (za nie w końcu płacNie miałem na mysli bagatelizowania
Witaj , super że są 2 zakładki to sporo uwidoczni różnic w zużyciu energii. Nie miałem na myśli bagatelizowania strat na ładowaniu ponieważ zainstaluje sobie licznik przed wallboxem i bedzie wszystko widoczne. Bardziej interesują mnie sytuacje z podgrzewaniem baterii bo chyba tu jest najwięcej strat. Czy w nocy równiez podgrzewa samoczynnie aku, czy tylko zimą przed wyjazdem gdy chcemy dogrzać kabinę? Czy ten proces można w jakimś zakresie kontrololować?
 

Michal

Moderator
Podgrzewanie baterii Tesle robią tylko automatycznie (chyba że używasz sexy buttons). Podgrzewa baterie tylko jeśli:
  • masz w nawigacji ustawioną szybka ładowarkę, którą Tesla zna i wie, że jest typu DC (występuje w nawigacji pojazdu z informacją o mocy ładowania), więc potrzebuje podgrzania baterii (podgrzanie do 40 - 50 C)
  • przygotowujesz auto do jazdy poprzez funkcję w aplikacji (podgrzanie do 10 - 20 C)
 

olq

Nowy na Forum
Dzięki, o takie informacje mi chodziło. W domu auto bedzie stało na zewnątrz ale pod zadaszeniem - w pracy pod chmurką i podgrzew do 15 st.C kilka minut przed ruszeniem bylby mile widziany, ułatwiło by tez ściągnięcie śniegu czy oblodzenia. Rozumiem ze w zakładce 'Postój" będzie to zużycie uwzględnione? Poszperam w sieci pewnie ktoś pokazał wygląd zakładek "Energia' w T3.
 

Michal

Moderator
Jeszcze tylko się upewnię: rozumiesz, że podgrzewanie baterii, to coś innego niz podgrzewanie kabiny? Bateria jest podgrzewana dla osiągnięcia wydajności (ładowania i mocy auta), a nie do ściągania śniegu. Śnieg ściąga przygotowanie do jazdy, ale ono trwa 5 minut, a grzanie baterii do ładowania potrafi 30.
 

daniel

Señor Meme Officer
Jest taka aplikacja - Energia, w samej Tesli.
Tylko ona pokazuje wszystko w procentach i "jednostkach WLTP" czy tam EPA podpisanych jako kilometry.
Ja bym chciał widzieć to w kWh, bo to potrafię dodać do zużycia w czasie jazdy.
 
Top