Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło

ciastek

Pionier e-mobilności

Attachments

  • IMG_4672.jpeg
    IMG_4672.jpeg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 48
  • IMG_4673.jpeg
    IMG_4673.jpeg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 48

Michal

Moderator

Pepek

Posiadacz elektryka
Tak, to fakt, że ta zakładka Postój pokazuje w %, a nie w kWh, to minus trochę. Dodatkowo (przynajmniej z tego co ja rozumiem) zakładka Postój nie liczy chyba nic w czasie gdy jesteś podłączony do ładowarki w domu - wtedy takie ranne podgrzanie kabiny (i baterii) idzie z kabla, a nie z baterii (chyba, że masz podłączone do zwykłej cegły, a intensywnie odszraniasz - to zużywa też baterię, bo potrzebuje więcej mocy niż jest w stanie zwykłe gniazdko 1f dostarczyć).
Co do grzania baterii zimą samoczynnie - nie miałem okazji na o trafić, mimo że auto stało 2 doby z rzędu, gdy w nocy było -19. Największym zużyciem energii na postoju jest tryb wartownika, więc jak go nie potrzebujemy to warto go wyłączać (jeśli chcemy oszczędzać prąd z baterii).
Co do ściągnięcia śniegu czy oblodzenia - zwykle 5 minut wystarczy, żeby albo sam spłynął, albo dał się łatwo zgarnąć miotełką - raz tylko miałem sytuację, że w dzień było słonecznie, topiło śnieg, a w nocy przyszło nagle -10 i auto zamieniło się w lodową skorupę - odszranianie (czyli grzanie na maxa) chodziło 15 minut a i tak musiałem ręcznie lód zdejmować z auta - ale odchodził lekko i całymi płatami. :)
Dodatkowe info - trzeba uważać też na zaplanowany wyjazd w aplikacji, bo zimą stojąc na dworze auto potrafi zacząć mega wcześnie grzać baterię (z lekką mocą), ale się już budzi i pomalutku zużywa energię - o ile dobrze pamiętam, to ktoś pokazywał przykład, że miał ustawiony zaplanowany wyjazd na 6:45 rano i auto mu o 2:00 (albo to była 3:00) już się budziło i pomalutku zaczynało grzać baterię.
 

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Podgrzewanie baterii Tesle robią tylko automatycznie (chyba że używasz sexy buttons). Podgrzewa baterie tylko jeśli:
  • masz w nawigacji ustawioną szybka ładowarkę, którą Tesla zna i wie, że jest typu DC (występuje w nawigacji pojazdu z informacją o mocy ładowania), więc potrzebuje podgrzania baterii (podgrzanie do 40 - 50 C)
  • przygotowujesz auto do jazdy poprzez funkcję w aplikacji (podgrzanie do 10 - 20 C)
Jeszcze zauważyłem, że podgrzewa też jak po nocy z minusową temperaturą włączysz z aplikacji klimatyzację (nie przygotowanie do jazdy ani odmrażanie).
Ze względu na to, że parkuję samochód na zewnątrz, interesował mnie temat zalecanego podłączenia samochodu do źródła ładowania, co zaleca też instrukcja podczas mrozów. Przetestowałem to na różne sposoby i doszedłem do wniosku, że to w żaden sposób nie wpływa na ochronę baterii. Wyobrażałem sobie, że załóżmy przy -10 jak temperatura baterii spadnie do -5 to auto wykryje, że jest podłączone i nie pozwoli zmrozić baterii do jakiegoś określonego poziomu. Jednak czy samochód był podłączony czy nie, rano temperatura baterii była taka sama (-5°). Jedyne co wyzwala ogrzewanie baterii to to co napisał Michał + uruchomienie klimatyzacji z apki. Tak więc jeśli masz naładowaną baterię, nie ma sensu trzymać samochodu pod prądem (ze względu na dbanie o baterię a nie poziom naładowania).
Wg mnie to info w instrukcji jest dla tych samych ludzi, dzięki którym mamy teraz bany na autopilota, czyli zostawi sobie ktoś samochód z poziomem naładowania 5/10% a potem zaskoczy go -20 w nocy i ma pretensje, że coś nie działa...
Dla uzupełnienia, zostawiałem samochód z poziomem naładowania 72%, limit ładowania ustawiony na 75% (ładowanie rozpoczynało się po podłączeniu).
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Russkie blacie się nasilają ostatnio, ja bym zabezpieczył mocniej forum
 
Top