Zimowa wycieczka do Szyczyrku Enyaqiem, bardzo czasochłonna

itguy

Posiadacz elektryka
Normalnie spaliniakiem do Szczyrku z centralnej PL 340km (mamy 15km do zjazdu A2 Łyszkowice) , wyjeżdżamy przed 5h i 7.40 jesteśmy pod Koleją Gondolową COS.
Wczoraj miałem głupi pomysł, pojechać skodą, kilometrówm pod dotację w tym aucie na styk i feryjna promocja na orlenie..
4.30 wyjazd, auto doładowało się do tego czasu do 97%. Towarzystwo zirytowane 120km/h na autostradzie, pewnie dojedziemy do jakiegoś orlena gdzieś w okolice Tych, doładujemy 100kw w 10min i lecimy dalej. Po drodze niestety założenie troszkę rozjechały się, temp -2 -5, pompa ciepła chyba nie wyrabia bo zimno w aucie, W navi ustawiony Szczyrk, przy 120km/h może jakimś cudem wystarczy, bo chyba na starcie pokazywało to zasięg 370km. W okolicach Pyrzowic przed zjazdem na S1, patrzę na blaty skody a tam zasięg 35km i jakiś mały procent baterii, zużycie ponad 27kwh, po zjeździe na S1 na tempomacie 100km, a przez chwilę nawet 90km, do znalezonego orlena w Katowicach Rozdzieńskiego 194, pokazuje 30km, a zasięg już 27km. Po zmniejszeniu prędkości do 90km/h zasięg w aucie przekroczył odległość którą navi pokazuje do stacji. Dojechalismy na 2%, po drodze grube czerwone światło, bałem się wyhamować, żeby nie tracić energii na rozpędzanie.
Po podłączeniu się do kabla dc100, wystartowało bezproblemowo, ale z zawrotną mocą 64kw, myślę że to auto nie grzeje baterii i tu jest problem. Miało być do 35%, ale kawa burger,toaleta, jak już wjedziesz na stacje, zeszło łącznie 25min na kablu + czas operacyjny i 40% w baterii. Skoro mamy nadwyżkę energii, to Yanosik odpalony i but gdzie tylko dalo się, miejscami i 150km, ale o tej goddzinie już ruch duży i sporadycznie szło przycisnąć. Dojazd do celu 8%, 8.20 chyba, elocity pod wyciągiem na Skrzyczne w hotelu Meta, ac 2,25zł kwh. i 2h czasu na odjazd po naładowaniu. Wiec odrazu próbnie podłączone - ładuje, odłączone pobrało 1zł, żeby czas nie leciał i nie zjeżdżać czasem specjalnie z góry odstawiać auto, założenie -naładuje się w czasie jazdy na nartach. 15min przebrani. Auto ponownie podłączone i na stok, 40min opóźnienia, zachciało co się chłopie jechać ev, zrywasz się w nocy 0 3.30 z wyra po to żeby na bramkach odbić się dopiero 8.40. cdn....
Stare indiańskie przysłowie mówi - " trzeba było kupić Teslę" :)
 

mattmd

Zadomawiam się
Orientuje się ktoś może czy da sie w wersji przed liftingiem z 2021r. zrobić upgrade do wersji po lifcie jeśli chodzi o przygotowanie batri do ładowania?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Stare indiańskie przysłowie mówi - " trzeba było kupić Teslę" :)
@Robur82 dokładnie;) Ogólnie, jeśli zależy na każdej minucie to elektryk nie jest dobrym wyborem. No i dobrze wybierać auto pod konkretne trasy. Jeśli mamy w planach często robic ~350km to lepiej wybrac np Teslę LR z jednym silnikiem.

Moja zimowa wycieczka do Istebnej Teslą X:
Ja mieszkam k Skierniewic i mam do Szczyrku 330km. Pare dni temu zużyłem 104% żeby tam dojechać ale nie oszczędzałem. Ładowanie w Katowicach na SuC, trochę ryzykownie bo tylko 4 wtyczki i dzielone. Posiedzieliśmy prawie 50 minut bo tylko 75kW i doładowalismy do 85% a w docelowym miejscu nie bylo planu ładowania. W sumie 4h20m, dzieciaki trochę pouczyli sie jeździć i pojechaliśmy do hotelu w Istebnej. Powrót po 3 nocach, wyjazd z 39%. Tym razem mam się spieszyło więc ładowanie w Gliwicach na SuC v4, za dużo czasu zajęło nam KFC(ponad 40 minut) i dobiło 96%. Powrót 375km w 4h40m z ladowaniem.

Gdyby każdy obiekt miał destination charger, a ładowarek 150kW+ byłoby tyle co stacji benzynowych to zamiast 1h30m ładowania na trasie byłoby max 15 minut
 

John

Zadomawiam się
@Robur82 Bardzo fajny opis wycieczki!

Mam pytanie jeśli chodzi o planowanie trasy i zużycie. Czy większe zużycie wynika z boxa na dachu wypełnionego nartami czy tylko z temperatury?
Planowałeś trasę z użyciem ABRP? Jestem jeszcze przed zakupem elektryka i zastawiam się patrząc na różne trasy, które robię(także zimą na narty) jakby wyglądały upatrzonym modelem.
Patrząc na tę trasę dla Twojego samochodu pokazuje: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=acad0a71-5051-4e9d-a58c-85ffb8f78bae

3h jazdy, 20min ładowanie ale jeszcze przed Katowicami - Greenway Dobieszowice Zachód, 20-40%. Tylko jak rozumiem ABRP zakłada max prędkość dozwoloną, czyli 140kmh/h, widzę że referencyjne zużycie 18,7kwh/100km, to znacznie się mija z Twoimi doświadczeniami.

Wg ustawień planu, ABRP uwzględnia pogodę sezonową - no ale teraz zwątpiłem jak bardzo mogę tym trasom ufać albo co zmienić w ustawieniach by to było miarodajne?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
@Robur82 Bardzo fajny opis wycieczki!

Mam pytanie jeśli chodzi o planowanie trasy i zużycie. Czy większe zużycie wynika z boxa na dachu wypełnionego nartami czy tylko z temperatury?
Planowałeś trasę z użyciem ABRP? Jestem jeszcze przed zakupem elektryka i zastawiam się patrząc na różne trasy, które robię(także zimą na narty) jakby wyglądały upatrzonym modelem.
Patrząc na tę trasę dla Twojego samochodu pokazuje: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=acad0a71-5051-4e9d-a58c-85ffb8f78bae

3h jazdy, 20min ładowanie ale jeszcze przed Katowicami - Greenway Dobieszowice Zachód, 20-40%. Tylko jak rozumiem ABRP zakłada max prędkość dozwoloną, czyli 140kmh/h, widzę że referencyjne zużycie 18,7kwh/100km, to znacznie się mija z Twoimi doświadczeniami.

Wg ustawień planu, ABRP uwzględnia pogodę sezonową - no ale teraz zwątpiłem jak bardzo mogę tym trasom ufać albo co zmienić w ustawieniach by to było miarodajne?
Nic nie planowałem, boxa na dachu nie miałem, narty były w aucie. Zużycie to wynika z temperatury chyba, i pewnie z kierunku jazdy, na płd jest przeważnie pod wiatr.
W 2023 we wrześniu jechałem tym autem w okolice lotniska Pyrzowice 140km/h i teraz przejrzałem zdjęcia przy tej prędkości w tym samym kierunku zużycie 25kwh/100 wyszło, a temp była 18C.
GreenWaya użyłbym w ostateczności, jakbym miał nie dojechać do orlena, nie byłbym sobą jadąc 26kwh/100 x 3,15= 82zł 100km liczone z tableta + straty energii i coś niezaraportowanego to 90zł 100km.
Wybrałem to auto ze względu promocji feryjnej na orlenie i chęci podkręcenia kilometrów pod dotację.
 

prebek

Posiadacz elektryka
No cóź, dziś wracałem z rozmów w Bukowinie Tatrzańskiej do Aleksandrowa Łódzkiego.
2x ładowałem na Ionity pusto i bez problemów
cena z abo Ionity poniżej 40zl/100km
IMG_4372.jpeg
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Top