Zmiana pasa bez potwierdzania

Bronek

Pionier e-mobilności
No ja nie trzymałem kierownicy w ogóle. Miałem ręce na kolanach. Teraz kamera to interpretuje jako wystarczającą czujność, ale wcześniej nie.
Robiłem takie testy ale specjalne odwracalem głowę i wtedy byl komunikat.
To się zmienia...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie jest tak źle Tesla z 2019 niewiele odstaje od współczesnych.W innych markach miałbyś kolejną wersję modelu z niewielką możliwością updatu starej wersji i to pewnie nie za darmo .?
Pomału OTA wchodzi też u innych a samochód robi się jak smartfony i komputery
 

EVJerry

Fachowiec
Owszem, "źle" nie jest. Niemniej duża ilośc aktualizacji sprawia także to, że stosunkowo nowe pojazdy stają się przestarzałe. Dotychczas w motoryzacji roczny samochód był uważany za nowy. Tymczasem Tesla zmieniając HW3 na HW4 nagle postarzyła takie pojazdy. Smutne w tym jest to, że wcześniej Tesla oferowała retrofity i można było sobie sprzętowo HW uaktualnić. W odniesieniu do HW3>HW4 już takiej możliwości nie ma. Niby jakieś sygnały o tym, że rozwiązanie aktualizujące się pojawi dochodzą, ale znając odpowiedzialność Elona za wygłaszane deklaracje, można to włożyć na razie pomiędzy bajki braci Grimm a zbiór wierszy Konopnickiej zawierającej ten o Stefku Burczymusze.
Ciekawe kiedy pojawią się pozwy zbiorowe dotyczące HW4 i kontekście obietnic wcześniejszych, że starsze HW pozwalają na "w pełni autonomiczną jazdę", lecz okazało się, że niezbyt.
 

inter

Pionier e-mobilności
Owszem, "źle" nie jest. Niemniej duża ilośc aktualizacji sprawia także to, że stosunkowo nowe pojazdy stają się przestarzałe. Dotychczas w motoryzacji roczny samochód był uważany za nowy. Tymczasem Tesla zmieniając HW3 na HW4 nagle postarzyła takie pojazdy. Smutne w tym jest to, że wcześniej Tesla oferowała retrofity i można było sobie sprzętowo HW uaktualnić. W odniesieniu do HW3>HW4 już takiej możliwości nie ma. Niby jakieś sygnały o tym, że rozwiązanie aktualizujące się pojawi dochodzą, ale znając odpowiedzialność Elona za wygłaszane deklaracje, można to włożyć na razie pomiędzy bajki braci Grimm a zbiór wierszy Konopnickiej zawierającej ten o Stefku Burczymusze.
Ciekawe kiedy pojawią się pozwy zbiorowe dotyczące HW4 i kontekście obietnic wcześniejszych, że starsze HW pozwalają na "w pełni autonomiczną jazdę", lecz okazało się, że niezbyt.
To wolisz brak aktualizacji, i auto zawsze beznadziejne?
 

EVJerry

Fachowiec
Nie, wolę większą przejrzystość. Bo co jest winien klient, który odbiera samochód w dniu X widząc, że inny klient odbiera w tym samym dniu inny egzemplarz samochodu ale już z nowszym hardware? Myślisz, że Tesla prace nad HW4 prowadziła przez miesiąc? Może więc trzeba było z odpowiednim wyprzedzeniem zacząć produkować samochody z okablowaniem umożliwiającym upgrade do HW4? Tymczasem Tesla zabezpieczyła swoje interesy nie dając żadnej możliwości wyboru klientom a ich interesy miała w ... .
Argument, że inni są gorsi nie trafia do mnie - bo to Tesla miała być lepsza. Tylko jakoś po drodze zapomniała jak bardzo lepsza miała być i małymi krokami równa w dół.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
To dotyczy pojazdów, które uzyskają homologację DCAS 01
DCAS 01 to paczka regulacji, nie homologacja
Nie masz racji. W Tesli kodowaniem obrazu zajmuje się FDS, natomiast MCU jedynie zapisuje gotowe już strumienie H.265 w kontenerach MPG4. W dodatku HW3 i tak koduje 8 kamer na bieżąco, więc z 6 tym bardziej sobie poradzi. Nawet, gdyby chcieć utrzymać margines mocy obliczeniowej na sieć neuronową dotyczącą jazdy, to z technicznego punktu widzenia NIC nie stoi na przeszkodzie, by zapisywać 6 kamer w Sentry.
Zatem jest to jednak kwestia decyzji Tesli.
Twierdzisz, że surowe streamy używane przez FSD do jazdy są też przez FSD mapowane do SDR, korygowane kolorystycznie i kompresowane? Pomimo że FSD prawdopodobnie nie ma architektury do kompresji video, a mają ją Atom i Ryzen? Skąd takie informacje?
 
Last edited:

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Twierdzę, że sieć neuronowa dostaje goły stream, natomiast komputer HW koduje H.265 do zastosowań pozostałych (np. dashcam, sentry).

Źródło
OK. Solidne źródło.
Myliłem się co do braku mapowania i kodowania video przez fsd

Jednak wciąż nie wynika z tego, że sprzęt ma techniczne możliwości obsługi kodowania dla wszystkich kamer równocześnie.
 
Top