TomS
Zadomawiam się
400 czy 800V nie ma znaczenia dla szybkości ładowania.
Znaczenie ma moc ładowarki i możliwości baterii samochodu.
Przy tej samej pojemności baterii i tej samej mocy ładowania pojedyncze ogniwo jest ładowane identyczną mocą niezależnie od architektury.
Niestety 800V nic więcej nie wyciśnie.
W końcu ktoś to napisał !!
Już na początku dyskusji jest wskazane, że Tesla X z architekturą 400V osiąga moc 250 kW, a KIA EV9 z architekturą 800V osiąga okolice 200 kW z tym, że wykres ładowania dość długo jest "płaski" w okolicach 200 kW.
Można sobie wyobrazić, że Tesla może dać wybór w konfiguratorze:
a) ładowanie boost : ładuj samochód z mocą "płaską" 200 kW do 80% ale licz się z szybszą degradacją baterii
b) normal mode - ładuj samochód "normalnie" z krzywą ładowania spadkową, mniejsza degradacja baterii
Jak widać z architektury 400V Tesla spokojnie może wyciągnąć aż 250 kW ale zmniejsza moc aby zadbać o baterię trakcyjną.