Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"

TomS

Zadomawiam się
400 czy 800V nie ma znaczenia dla szybkości ładowania.
Znaczenie ma moc ładowarki i możliwości baterii samochodu.
Przy tej samej pojemności baterii i tej samej mocy ładowania pojedyncze ogniwo jest ładowane identyczną mocą niezależnie od architektury.
Niestety 800V nic więcej nie wyciśnie.

W końcu ktoś to napisał !!
Już na początku dyskusji jest wskazane, że Tesla X z architekturą 400V osiąga moc 250 kW, a KIA EV9 z architekturą 800V osiąga okolice 200 kW z tym, że wykres ładowania dość długo jest "płaski" w okolicach 200 kW.

Można sobie wyobrazić, że Tesla może dać wybór w konfiguratorze:
a) ładowanie boost : ładuj samochód z mocą "płaską" 200 kW do 80% ale licz się z szybszą degradacją baterii
b) normal mode - ładuj samochód "normalnie" z krzywą ładowania spadkową, mniejsza degradacja baterii

Jak widać z architektury 400V Tesla spokojnie może wyciągnąć aż 250 kW ale zmniejsza moc aby zadbać o baterię trakcyjną.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@TomS Wybrałbyś taką opcję?
Zamiast 87kW przy 80%, np 150kW ale 6 lat gwarancji na baterię i max 150tys km? Albo 200kW przy 80% i brak gwarancji;)

Kia ma 7lat 150tys km a Model S/X 8 lat i 240tys km
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Taycan nie ma przypadkiem płatnych obowiązkowych przeglądów dla utrzymania gwarancji ?
Wszyscy chyba mają, poza Teslą.
 

p0li

Pionier e-mobilności
W końcu ktoś to napisał !!
Już na początku dyskusji jest wskazane, że Tesla X z architekturą 400V osiąga moc 250 kW, a KIA EV9 z architekturą 800V osiąga okolice 200 kW z tym, że wykres ładowania dość długo jest "płaski" w okolicach 200 kW.
smart #5 ma 800V i ponad 400kW moc ladowania - osiagniesz to przy 400V?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@p0li No niestety obecny limit architektury 400V jest w okolicy 350kW bo chłodzone cieczą przewody i wtyczki CCS2 są do 1000A

Smart #5 imponujące ładowanie i chyba też 8 lat lub 160,000km gwarancji. Właśnie po to jest 800V.
Na jakim procencie czy raczej promilu ładowarek ????????
Zależy co przymiesz za 100%. Jesli tylko SuC Tesli to 70%. Jeśli natomiast jako 100% weźmiemy wszystkie ładowarki 250kW+ to pewnie na ~50% w Tesli uzyskasz 250kW
 
Top