to_masz

Posiadacz elektryka
Coraz więcej właścicieli EV9! Może ktoś sam finansował/rejestrował auto i jest w posiadaniu CoC (świadectwa/deklaracji zgodności - dokumentu potrzebnego m.in. do zarejestrowania auta) i podzieliłby się wartościami z punktu 47? 😉

Punkt 47 świadectwa zgodności pojazdu (CoC) zawiera zmierzone dane o oporach ruchu drogowego – co pozwala wyliczyć energię potrzebną, by samochód mógł utrzymać daną prędkość, pokonując opory zewnętrzne (powietrza, powierzchni drogi) i wewnętrzne (tarcie). To fizyczna podstawa zużycia energii – niezależna od stylu jazdy, pogody, wydajności silnika, czy falownika.

 

to_masz

Posiadacz elektryka
Zapodałbym dane dla Meganki, ale w wątku o KIA... jeszcze posiadaczy obrażę.. ;)
To wrzuć w wątku o Renault albo wyślij bezpośrednio 🙃😉
 

Patrizio17

Fachowiec
Ev9 ma te zaletę, że przestrzenią w środku bije właściwie każde auto oprócz vanów typu pacifica, kubatura chyba nawet delikatnie w środku większa niż GLS i X7. IX mały bagażnik i mnie wnętrze nie podchodzi, ale za to ma pneumatykę. Kia z kolei jeszcze dużo lepszą gwarancję
Porównywaliśmy te 2 egzemplarze: Ix lepiej jeździ, jest oszczędniejszy w trasie szybszy, ale nie przesiadając si ę bezpośrednio z BMW Ev9 jak na ciężkiego kloca na zwykłym zawieszeniu jeździ naprawdę ok.
Praktyczności nie ma nawet co porównywać, przepaść na korzyść Kii.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Tez bym wolał minivana ale w EU nie robią:) Przefiltorwałem na EV Dtabase i dla mnie (szybkie auta, 5+ osób z przyzwoitym ładowaniem) to tylko te 4 :
Tesla Model X
NIO EL8 Long Range
Mercedes-Benz EQS SUV 580
Kia EV9 GT-Line

KIA oczywiście najtańsza
A ID.7?
 

boa

Pionier e-mobilności
Po prawie 4 tys km mieszanej jazdy, żyjąc na obrzeżach Warszawy - wg mnie jest bardzo dobrze dla auta o kubaturze wnętrza większej niż Mercedes GLS (!)
Liczby poglądowo, uprasza się hejterow o powstrzymanie się, gdyż wiadomo, że każdy jeżdżąc różnie i na różnych trasach może mieć różne wartości, nawet ja będę pewnie miał różne wartości dla różnych fragmentów życiorysu ;-)

IMG_4391.jpeg
 

cooler

Pionier e-mobilności
Po prawie 4 tys km mieszanej jazdy, żyjąc na obrzeżach Warszawy - wg mnie jest bardzo dobrze dla auta o kubaturze wnętrza większej niż Mercedes GLS (!)
Liczby poglądowo, uprasza się hejterow o powstrzymanie się, gdyż wiadomo, że każdy jeżdżąc różnie i na różnych trasach może mieć różne wartości, nawet ja będę pewnie miał różne wartości dla różnych fragmentów życiorysu ;-)

View attachment 29422
Niby OK, ale jednak jak na jazdę miejsko-podmiejską spodziewałem się mniej - małe prędkości i odzyskiwanie energii w elektryku uniezależniają zużycie od masy.

Masz może dokładniejsze statsy w stylu rozbicie ile z tego idzie na klimę, ile na elektronikę itp?
Jak w Siennie włączam klimę 3 strefową to spalanie wzrasta z 0.8l/h do 1.5l/h, więc spodziewam się że schładzanie również sporej kubatury EV9 kosztuje sporo energii. Próbowałeś jeździć na FAN Only mode?
 

boa

Pionier e-mobilności
Niby OK, ale jednak jak na jazdę miejsko-podmiejską spodziewałem się mniej - małe prędkości i odzyskiwanie energii w elektryku uniezależniają zużycie od masy.

Masz może dokładniejsze statsy w stylu rozbicie ile z tego idzie na klimę, ile na elektronikę itp?
Jak w Siennie włączam klimę 3 strefową to spalanie wzrasta z 0.8l/h do 1.5l/h, więc spodziewam się że schładzanie również sporej kubatury EV9 kosztuje sporo energii. Próbowałeś jeździć na FAN Only mode?
Tu mam lepszą opcję - “only driver” i wtedy nie zajmuje się resztą :) Ale to z raz tak jechałem, fajna opcja jak ktoś nie jeździ w pełnym składzie. Jak dla mnie to zużycie jest bardzo fajne - jeżdżę normalnie / dynamicznie, a duże silniki ICE w takiej bryle / masie spalałyby po 15-20 litrów PB, więc przeskok też jest tutaj, a zasięg podobny na tankowaniu :)
 

boa

Pionier e-mobilności
Niby OK, ale jednak jak na jazdę miejsko-podmiejską spodziewałem się mniej - małe prędkości i odzyskiwanie energii w elektryku uniezależniają zużycie od masy.
Mieszana - w tym sensie, że pewnie połowa to trasy S/A, a połowa to właśnie takie podmiejskie / miejskie. I stąd jak widzisz ostatni przejazd 21, ale średnia wyższa
 
Top