Zużycie energii przy porannym wyjeździe z garażu (zima)

TomRS

Pionier e-mobilności
A ja zapytam czy po 8 godzina stania pod "chmurką" na dworze warto przygotować auto do jazdy. Powrót do domu to dla mnie 50 km - około 50 min do 1 h.
Ja ostatnio grzeję auto przed każdą jazdą, bo inaczej zimno w tyłek od ceraty. No i można kurtkę zdjąć. Grzeję niezależnie od tego, czy auto wisi na kablu czy nie, przeważnie nie. 10-15 minut grzania przed jazdą spokojnie wystarczy.
 

franiux

Zadomawiam się
Ja mam podpięte auto w garażu do ładowarki i rano ustawiony harmonogram na grzanie. Wsiadam już do ciepłego a prąd auto bierze z sieci a nie z baterii do podgrzania. A że na codzień mi potrzebne tylko kilkanaście % baterii to mam limit ładowania na 60% ustawiony i codziennie się o te 10-15% podładowuje.

Ruszanie na zimnym lub w lecie mocno nagrzanym powoduje ogromne zużycia przez kilka minut po ruszeniu.
 

danielm

Pionier e-mobilności
A ja zapytam czy po 8 godzina stania pod "chmurką" na dworze warto przygotować auto do jazdy. Powrót do domu to dla mnie 50 km - około 50 min do 1 h.
na pewno warto nagrzać sobie kabine ale to zajmuje raptem kilka minut. przygotowanie auta da ci lepszą rekuperacje na start ale to już kwestia wygody
 

Jeffero

Zadomawiam się
Ja mam podpięte auto w garażu do ładowarki i rano ustawiony harmonogram na grzanie. Wsiadam już do ciepłego a prąd auto bierze z sieci a nie z baterii do podgrzania. A że na codzień mi potrzebne tylko kilkanaście % baterii to mam limit ładowania na 60% ustawiony i codziennie się o te 10-15% podładowuje.

Ruszanie na zimnym lub w lecie mocno nagrzanym powoduje ogromne zużycia przez kilka minut po ruszeniu.
"Prąd bierze z sieci" - to jest tak często tutaj powielane, a czy ktokolwiek to faktycznie sprawdzał? Moje obserwacje mówią, że nigdy tak nie jest. Ładowanie po dojściu do limitu zawsze sie zatrzymuje, ładowarka świeci na niebiesko, i na wpiętym cały czas aucie (nieważne czy sentry włączone czy nie) naładowanie skacze między aktualnym limitem, a 1% poniżej limitu. Często gdy odpalę samo nagrzanie, albo mam zaplanowane przygotowanie do jazdy, to jak wchodzę do auta mam właśnie 1% poniżej limitu.

Instrukcja mówi "Note: Whenever Model 3 is plugged in but not actively charging, it draws energy from the wall outlet instead of using energy stored in the Battery. For example, if you are sitting in Model 3 and using the touchscreen while parked and plugged in, Model 3 draws energy from the wall outlet instead of the Battery." . Ludzie na reddicie twierdzą, że tak jest gdy siedzmy w aucie i działają wszystkie systemy, a będąc poza autem pobór jest zbyt niski, żeby opłacalne było używanie ładowarki zamiast baterii. Jednak nawet ta teoria kłóci się z tym, że gdy mam odpalony Sentry, czyli całkiem wysoki pobór, to co chwilę bateria spada o ten 1% względem limitu i potem doładowuje.

A odnośnie tematu wątku to oczywiście mam tak samo - nawet z przygotowaniem do jazdy, wyjeżdzając z garażu, w którym mam z 10 stopni na mały mróz -1, zużycie przez pierwsze kilometry to okolice 30kwh/100km. Latem bez żadnego przygotowania od razu po wyjeżdzie, jeżdżąc po mieście, mam 13-14kwh/100km.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
"Prąd bierze z sieci" - to jest tak często tutaj powielane, a czy ktokolwiek to faktycznie sprawdzał? Moje obserwacje mówią, że nigdy tak nie jest. Ładowanie po dojściu do limitu zawsze sie zatrzymuje, ładowarka świeci na niebiesko, i na wpiętym cały czas aucie (nieważne czy sentry włączone czy nie) naładowanie skacze między aktualnym limitem, a 1% poniżej limitu. Często gdy odpalę samo nagrzanie, albo mam zaplanowane przygotowanie do jazdy, to jak wchodzę do auta mam właśnie 1% poniżej limitu.
masz 1% poniżej limitu bo bateria się dogrzała. prąd bierze z sieci pod warunkiem że siec dostarczy tyle prądu. jeden silnik to 3,5kw grzania, dwa silniki to 7kw grzania więc trzeba mieć siłę żeby szło z sieci, przy zwykłym gniazdku 2-3kw pójdzie z sieci, reszta z baterii
 

TomRS

Pionier e-mobilności
"Prąd bierze z sieci" - to jest tak często tutaj powielane, a czy ktokolwiek to faktycznie sprawdzał? Moje obserwacje mówią, że nigdy tak nie jest. Ładowanie po dojściu do limitu zawsze sie zatrzymuje, ładowarka świeci na niebiesko, i na wpiętym cały czas aucie (nieważne czy sentry włączone czy nie) naładowanie skacze między aktualnym limitem, a 1% poniżej limitu. Często gdy odpalę samo nagrzanie, albo mam zaplanowane przygotowanie do jazdy, to jak wchodzę do auta mam właśnie 1% poniżej limitu.
Nieprawda, u mnie kończy się ładować około 5 rano, jak przychodzę do garażu to WC miga na zielono, ekran w aucie pokazuje pobór na poziomie 2 A przy max zadanym poziomie naładowania
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
PS. Podczas zimy, okresowo, wyjeżdżając rano z garażu odczuwam „szarpnięcie” przy ruszaniu, jak gdyby hamulec zbyt długo przytrzymywał koła (subiektywna interpretacja).
Mam to samo. Za każdym razem jak auto zostaje na noc w garażu to jak cofam to jest szarpnięcie i głośny odgłos. Trzymają tylne klocki, tak jakby hamulec postojowy za długo trzymał, co ciekawe tak jest tylko przy cofaniu, jak po nocy ruszam do przodu do tak się nie dzieje.
 

Michal

Moderator
Obejrzyj dowolny test spalania auta spalinowego na YT gdzie pokazują zużycie zaraz po starcie. Większość aut pokazuje 30L/100km, bo więcej po prostu nie pokazuje :p
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Obejrzyj dowolny test spalania auta spalinowego na YT gdzie pokazują zużycie zaraz po starcie. Większość aut pokazuje 30L/100km, bo więcej po prostu nie pokazuje :p
pokazuje :) mój superb rano przy takich temp. po ruszeniu pokazywał 35-45 ;)
 
Top