Zużycie energii w Mach-E

vwir

Pionier e-mobilności
Postaram się co jakiś czas wrzucać posty dotyczące zużycia energii. Trochę dla wszystkich ale też trochę dla mnie, żebym wiedział na czym stoję.

Pacjent to Mach-E AWD SR. Średnia z 1400km to 17kWh (auto zaokrągla do pełnych kWh).

Nie mam pojęcia skąd on wziął czas przejazdu poniżej 10h, ale nie ma to żadnego związku z rzeczywistością (na pewno nie mam średniej prędkości powyżej 150km/h). Natomiast średnie zużycie raczej pasuje. Zdecydowana większość przejazdu to krajówki, tylko 300km po autostradach z tempomatem ustawionym na 130km/h.
 

Attachments

  • 1633327526188.jpg
    1633327526188.jpg
    3,2 MB · Liczba wyświetleń: 39

Michal

Moderator
Martwi mnie ten podawany czas, bo jeśli on jest błędny, to sugeruje, że wynik zużycia energii też może nie być prawidłowy.
Ciężko mi uwierzyć, że tak duże auto ma aż tak niskie zużycie, bo ja mam wyższe w TM3. Okej, natłukłem dużo na autostradach i mam ciężką nogę ale nadal.... W teście Bjorna Mach-e wyszło 24 kWh/100km przy 90kmh i -5C, więc "latem" powinno być pewnie coś około 20kWh/100km. Z Twoich danych wynika, że powinieneś mieć osiągalny zasięg na baterii 517 km (88kWh / 17kWh * 100km).
Wygląda na to, że zgubił trochę danych o czasie i zużyciu :/
 

vwir

Pionier e-mobilności
Popatrz na drugi test Bjorna, latem.

Wczoraj jechałem 60km krajówkami w mocno pagórkowatym terenie. Nie dało się jechać szybko, bo ruch był ogromny. Średnia prędkość była na poziomie 60km/h (trasa 60km zajęła mi prawie godzinę). Zużycie długo utrzymywało się na poziomie 15kWh, na koniec po kilku dość dynamicznych wyprzedzaniach podczas których prędkość dochodziła do 140km/h zużycie skoczyło na 16kWh. Tak naprawdę większość moich przejazdów tak wygląda, nie mam w okolicy ekspresówek ani autostrad, większość mojego przebiegu to krajówki/drogi lokalne.

Mam wersję SR, więc 68kWh. Gdy było cieplej to pokazywał mi prognozowany zasięg na poziomie 360km, teraz gdy było najchłodniej to pokazywał mi 320km. Przy czym już wiem, że to co on prognozuje jest najczęściej pesymistyczne. W czasie jazdy praktycznie zawsze okazuje się, że robi od kilku do kilkunastu procent więcej.
 

Michal

Moderator
Super wyniki na tak duże auto - naprawdę! Gratuluję wyboru ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Takie dane są w pełni wiarygodne.
Nie wiem jaka jest waga tego auta, ale pewnie dużej różnicy z Teslą nie ma.
Zasadniczy aspekt to prędkość jazdy.
Opory powietrza dla suva będą istotnie wpływały na ekonomikę jazdy przy wysokich prędkościach.
Gratulacje. Auto bardzo ładne. (Ale nie powinno się nazywać Mustang, no cóż... marketing)😉
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak tak, wiem. Cayenne nie powinno się nazywać Porsche, Levante nie powinno się nazywać Maserati, Urus nie powinien się nazywać Lamborghini, etc.

A tymczasem najlepiej sprzedające się Porsche to Cayenne. Podobnie jak Mach-E wyprzedził już sprzedaż 'klasycznych' mustangów. Ale jak najbardziej każdy może mieć swoje zdanie ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Martwi mnie ten podawany czas, bo jeśli on jest błędny, to sugeruje, że wynik zużycia energii też może nie być prawidłowy.
Ciężko mi uwierzyć, że tak duże auto ma aż tak niskie zużycie, bo ja mam wyższe w TM3. Okej, natłukłem dużo na autostradach i mam ciężką nogę ale nadal.... W teście Bjorna Mach-e wyszło 24 kWh/100km przy 90kmh i -5C, więc "latem" powinno być pewnie coś około 20kWh/100km. Z Twoich danych wynika, że powinieneś mieć osiągalny zasięg na baterii 517 km (88kWh / 17kWh * 100km).
Wygląda na to, że zgubił trochę danych o czasie i zużyciu :/
Niekoniecznie - po wiejskich drogach i wolnej jeździe, spadek zużycia o połowę jest całkowicie realny, a co dopiero o 25%.
Popatrz na testy Kraków-Zakopane wykonywane przez kanał Youtube (na prąd po Polsce).
Tam Tesla SR wyrobiła się w średnio niewiele ponad 10, a powrót poniżej 9.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
To są normalne wyniki, po mieście w korkach nie przekraczam e-niro 15kWh, czasem nawet schodzę do 12-13...
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Raz zobaczyłem w nasze aucie 10 podczas jazdy z Ohrid do Tirany. No ale moje auta zawsze paliły więcej niż innym. Na trasie w kierunku Zakopanego miałem coś około 13
 

Attachments

  • IMG_6822.jpg
    IMG_6822.jpg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 23

Barcik

Nowy na Forum
U mnie jest trochę lepiej jak u Vwir ale nie mam AWD tylko RWD.
ok 1000 km zrobiłem z tego ok 300 km na szybszych trasach - ok 120-130 km/h.
Reszta lokalnie z włączonym wszystkim co potrzeba (carplay muzyka + klima). 70% z tego jeżdżone w nocy przy pełnych światłach.
Co ciekawe przy naładowaniu na 85% pokazuje mi 370 km zasięgu i przy jeździe gdzie zrobię ok 30 km ubywa mi tylko 16 km z zasiegu;)
Jednak zauważyłem że na postoju traci - jak nie jeżdżę dwa dni to spada z 3-5 % z baterii.

IMG_6610.jpg
IMG_6611.jpg
 
Top