Zużycie TM3 według Daniela Grzyba

Cav

Pionier e-mobilności
No tylko czemu miałby się zastanawiać?
Żeby zoptymalizować koszty i czas.
Nie można zrobić tak jak w Tesli, że nie trzeba się zastanawiać?
Oczywiście że trzeba.
Tesla nie powie Ci np., że jazda z mniejszą prędkością spowoduje iż krócej będziesz się ładował, oraz że po drodze masz tańsze ładowarki, ani do którego słupka się podłączyć, żeby ładować szybciej.

A na dodatek ceny ładowania rozsądne, dużo niższe niż w wielu sieciach ładowania.
Teraz.
Bywało odwrotnie.
Nie ma co generalizować.
A i tak jest drożej niż dla kogoś, kto jeszcze posiada Ionity Premium.
 

luki

Pionier e-mobilności
Szczerze, ją się trochę tego boję, że moje przyzwyczajenia od prawie 20 lat jeżdżenia spalinowką będą słodzić szybkiej adaptacji do świata EV. Nadał się wącham między Teslą a szybką benzo-spalinowką
Nie ma się czego bać. Możesz wypożyczyć na miesiąc/dwa, pojeździć, zobaczyć czy ci pasuje, czy nie. Zanim się w coś wpakujesz, bedziesz wiedział czy chcesz. Wypożyczenie nawet na weekend, to za mało, o jazdach testowych nie wspominając

No tylko czemu miałby się zastanawiać?

Nie można zrobić tak jak w Tesli, że nie trzeba się zastanawiać? Komputer Ci wytyczy trasę nie gorszą niż w Google Maps, pociągnie przez ładowarki, pokaże ceny ładowania, galerię zdjęć stacji ładowania wraz z ocenami z Google Maps i uwzględni zajętość stacji przy planowaniu automatycznie.

A na dodatek ceny ładowania rozsądne, dużo niższe niż w wielu sieciach ładowania.
Ja właśnie tego nie rozumiem... To znaczy rozumiem, że dealerzy to ciemna masa, ale żeby dali auto z parku prasowego i nie można było używać Audi charging, czy czegoś takiego. Tylko i wyłącznie wstyd i robienie pod siebie
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Szczerze, ją się trochę tego boję, że moje przyzwyczajenia od prawie 20 lat jeżdżenia spalinowką będą słodzić szybkiej adaptacji do świata EV. Nadał się wącham między Teslą a szybką benzo-spalinowką
Nie ma co się wachać, jeśli nie jesteś sprzedawcą-komiwojażerem, który wstaje codziennie o 4 rano, żeby pojechać w długą trasę do klientów i wrócić późnym wieczorem to wg mnie będziesz zadowolony.

W Tesli masz wszystko zintegrowane, nie musisz przechodzić takich problemów jak opisują media, lokalizacje Supercharger są tak ustawione żeby dało się dojechać wszędzie plus awaryjnie zawsze masz pozostałe sieci do wyboru.

Ja jeździłem bardzo szybko i agresywnie przez wiele lat, ostatnio w BMW Plugin Hybrid zacząłem jeździć spokojnie, a teraz w Tesli znów jeżdżę agresywnie/dynamicznie (ale już nie szybko) bo daje to mega radość z jazdy, dużo większa niż w BMW, a nie ma praktycznie żadnego wpływu na zużycie dzięki rekuperacji energii.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Żeby zoptymalizować koszty i czas.

Oczywiście że trzeba.
Tesla nie powie Ci np., że jazda z mniejszą prędkością spowoduje iż krócej będziesz się ładował, oraz że po drodze masz tańsze ładowarki, ani do którego słupka się podłączyć, żeby ładować szybciej.


Teraz.
Bywało odwrotnie.
Nie ma co generalizować.
A i tak jest drożej niż dla kogoś, kto jeszcze posiada Ionity Premium.
Koszty i czas optymalizuje trip planner, nie ma nic tańszego dla DC niż sieć Supercharger może poza darmowym ładowaniem DC na Lidlu/Kauflandzie.

Aplikacja Energia w samochodzie mówi jaka jest idealna prędkość, pokazuje bardzo dokładnie statystyki jazdy z wiatrem, itd.

Ja używam tylko i wyłącznie wbudowanej nawigacji w Tesli i zrezygnowałem z subskrypcji ABRP, bo to co mam w Tesli w zupełności daje.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Koszty i czas optymalizuje trip planner, nie ma nic tańszego dla DC niż sieć Supercharger
Ta wiedza to skąd?
Bo wymaga uzupełnienia.

Przykładowo: 0,39 Eur, to cena do niedawna jeszcze dostępna w pakiecie Ionity Power (w Kia Charge), albo kupowanym od Ionity bezpośrednio.
Nie wiem natomiast czy Ionity już nie wypowiedziało tego pakietu użytkownikom.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ta wiedza to skąd?
Bo wymaga uzupełnienia.

Przykładowo: 0,39 Eur, to cena do niedawna jeszcze dostępna w pakiecie Ionity Power (w Kia Charge), albo kupowanym od Ionity bezpośrednio.
Nie wiem natomiast czy Ionity już nie wypowiedziało tego pakietu użytkownikom.
Stąd że próbowałem już różnych sieci, mam abo GW, itd. i nadal Supercharger najtańszy pomimo że nie ma abo. Z abo GW chyba zrezygnuję po tej letniej promocji bo i tak nie korzystałem poza jednym ładowaniem.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Najlepszych ofert nie znajduje się przez tego typu próby, tylko prędzej przez czytanie forum.
Uwierz mi że więcej spędzam na tym (i nie tylko tym) forum niż inni, to moja "praca". O elektromobilności wiem duuużo i od bardzo dawna (2012), żyję wyłącznie z przychodów z rozwoju elektromobilności.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Uwierz mi że więcej spędzam na tym (i nie tylko tym) forum niż inni, to moja "praca". O elektromobilności wiem duuużo i od bardzo dawna (2012), żyję wyłącznie z przychodów z rozwoju elektromobilności.
Ale reklama Tesli, czy rzetelne przekazywanie informacji?
Bo to drugie wymaga jednak wiedzy o tym, co przekazywałem kilka postów wyżej.
Chyba że celowo piszesz nieprawdę.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ale reklama Tesli, czy rzetelne przekazywanie informacji?
Bo to drugie wymaga jednak wiedzy o tym, co przekazywałem kilka postów wyżej.
Chyba że celowo piszesz nieprawdę.
Jaką nieprawdę? Sam napisałeś że oferta o której piszesz nie jest aktualna i na dodatek dotyczyła tylko wąskiej grupy użytkowników.
 
Top