Dzień dobry i dziękuję

owen

Fachowiec
Ja dzisiaj rano odstawiłem swój ID na pierwszy przegląd plus aktualizację softu do 3.2 oraz sprawdzenie baterii i potencjalnie wymianę opon. Dealer był bardzo pewien siebie, że update pójdzie dobrze i oddadzą mi samochód jutro. Pożyjemy - zobaczymy... :unsure:
Ile kosztuje przegląd ID.3, tak a propos?
Ja niestety dostałem zastępcze benzynowe (chyba 1.0) Polo i to w manualu :oops: A na moto to już nie pamiętam kiedy jeździłem :eek:

P.S. Kto zauważył że apka WeConnect ID zmieniła nazwę na Volkswagen?
to musi być dziwne uczucie wrócić do manuala i auta, które do 50 rozpędza się dłużej niż ID do setki ;-).

Nie udało mi się ciągle zarejestrować w apce, wiecznie jest jakiś problem i nie wiem teraz czy to jest kwestia tego, że trzeba mieć włączony silnik i koniecznie siedzieć w środku, czy może jest to kwestia zasięgu, którego pewnie ID w moim garażu nie ma. Korzystacie z tej apki na codzień? Do czego najbardziej? I wreszcie - czy Wasze ID mają jakieś imię? ;-)
 

owen

Fachowiec
Gratulacje. Będzie pan zadowolony, jak każdy posiadacz nowego auta. Mnie tam specjalnie nic nie przeszkadzało a żona podłokietnika nie używa. Dzisiaj mamy dostać oprogramowanie 3.2 ale na nowe opony przyjdzie jeszcze poczekać. Natomiast chętnie zmieniłbym fotek na taki z masażerem, jazda motocyklem była lepsza dla kręgosłupa niż jazda autem. Z racji tego że mamy w zastępstwie małą Skodę to jest okazja wyciągnąć i zabrać na wycieczkę motocykl
Dziękuję :cool:
dla jasności - nie mam masażera. ten o którym pisałem, to manual, każdy ma takiego, jeśli żona/mąż dobry. kręgosłup mi nie dokuczał, ale po trzech godzinach tyłek jednak bolał i nie wiem czy to nie jest celowy zabieg producenta :)
 

Agacia76

Posiadacz elektryka
Dziękuję :cool:
dla jasności - nie mam masażera. ten o którym pisałem, to manual, każdy ma takiego, jeśli żona/mąż dobry. kręgosłup mi nie dokuczał, ale po trzech godzinach tyłek jednak bolał i nie wiem czy to nie jest celowy zabieg producenta :)
Zalapalam, ale dopiero po czasie😉
 

nabrU

Moderator
Ile kosztuje przegląd ID.3, tak a propos?

Nie wiem ile w PL, ale w UK nie tanio (ale co teraz jest tanie) mimo obietnic, że powinno być taniej bo to EV. Przed rezerwacją przeglądu zasięgnąłem języka w kilku lokalnych serwisach VW i ot co dostałem:

  • Dealer nr 1:
1687468849485.png
  • Dealer nr 2
1687468910104.png
  • Dealer nr 3
1687469003195.png

W końcu więc wybrałem ich plan serwisowy za 199 funtów:

1687469133516.png


Nie udało mi się ciągle zarejestrować w apce, wiecznie jest jakiś problem i nie wiem teraz czy to jest kwestia tego, że trzeba mieć włączony silnik i koniecznie siedzieć w środku, czy może jest to kwestia zasięgu, którego pewnie ID w moim garażu nie ma. Korzystacie z tej apki na codzień? Do czego najbardziej? I wreszcie - czy Wasze ID mają jakieś imię? ;-)

ID łączy się ze światem i serwerami VW za pomocą wbudowanej karty eSIM (tędy też dostaje wszelakie aktualizacje OTA) więc musisz zapewnić zasięg do tych usług. Siła sygnału jest widoczna w prawym górnym rogu środkowego ekranu.

Apka nie ma jakichś rozbudowanych funkcji, choć chyba od softu 3.0 dodano trochę funkcjonalności. Ja zazwyczaj patrzę zdalnie ile mam zasięgu, jak długo jeszcze będzie się ładował samochód i (najważniejsza funkcja ;)) ustawiam zdalne grzanie (w zimie) lub chłodzenie (w lecie).

Mój ID.3 ma na imię Whizzy:

Screenshot_2023-06-22-22-31-46-41_917fc1f6c8d13b5e16f44b18369c5b6a.jpg
 

owen

Fachowiec
Drogo. Za serwis hybrydy płaciłem 500pln. Za to co 15k km czyli dwa razy w roku. Gwarancja vw to tylko 2 lata, a płyn hamulcowy i filtry można wymienić wszędzie, wiec może da się taniej, zobaczę.

Dziękuje.

Whizzy to świetne imie! Ja jeszcze się waham. Ziuuu mu chyba pasuje. Ale „to pojedź Piorunem do sklepu” tez brzmiałoby dobrze 😁
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Drogo. Za serwis hybrydy płaciłem 500pln. Za to co 15k km czyli dwa razy w roku. Gwarancja vw to tylko 2 lata, a płyn hamulcowy i filtry można wymienić wszędzie, wiec może da się taniej, zobaczę.

U mnie ID.3 ma 3 lata gwarancji (a właściwie 2 + 1) lub 60 tyś. mil. Szkoda, że w PL macie tylko 2 lata. Może sprawdź bo to raczej dziwne...

1687506956508.png

Co do przeglądu, wymian itp, moja umowa leasingu ma zapis, że samochód musi być serwisowany w autoryzowanej stacji VW.

Dodatkowo uważam, że wymóg wymiany płynu hamulcowego po 2 latach nie ma raczej podstawy technicznej (i raczej nie sprawdzę czy został wymieniony) więc to też naciąganie na kasę. Bo inaczej jak wyobrazić sobie przychody serwisów w dobie powszechności EV, a no właśnie tak: częstsza wymiana płynu hamulcowego czy jakichś innych drobnostek aby za roboczogodzinę i materiały policzyć z nawiązką. W tym aspekcie bardzo podoba mi się podejście Tesli 👍
 

planzero

Fachowiec
u nas przegląd coś pod 1400 plnów - tak mi powiedzieli. mamy też 2 akcje serwisowe: jedna to soft a druga coś z akumulatorem, ale pani umawiająća nie potrafiła wytłumaczyć.
 

solik

Pionier e-mobilności
I to jest rozsadna cena za id3 (to juz chyba jakis polift albo minilift?) 58kwh - 150k brutto BEZ dotacji, cena w okolicach golfa.. ale na ogloszeniach wkurza drobnym drukiem dopisek (cena w ogloszeniu obowiazuje z dotacja :D)

Screenshot 2023-06-28 at 17.48.51.png
 

nabrU

Moderator
mamy też 2 akcje serwisowe: jedna to soft a druga coś z akumulatorem, ale pani umawiająća nie potrafiła wytłumaczyć.

Pewnie nie chodziło o aku 12V, ale o sprawdzenie baterii HV. Tutaj wstawiłem opisy obecnych akcji serwisowych na ID.3

I to jest rozsadna cena za id3 (to juz chyba jakis polift albo minilift?) 58kwh - 150k brutto BEZ dotacji, cena w okolicach golfa.. ale na ogloszeniach wkurza drobnym drukiem dopisek (cena w ogloszeniu obowiazuje z dotacja :D)

View attachment 11711

Niestety VW okroił ID.3 FL z paru opcji dostępnych poprzednio w standardzie w prawie wszystkich wersjach (poza podstawową) jak 2-strefowa klima, LEDy matrycowe, przyciemniane tylne szyby, szklany dach, ładowarka indukcyjna telefonu itp. Te opcje są teraz za dopłatą...
 

owen

Fachowiec
I to jest rozsadna cena za id3 (to juz chyba jakis polift albo minilift?) 58kwh - 150k brutto BEZ dotacji, cena w okolicach golfa.. ale na ogloszeniach wkurza drobnym drukiem dopisek (cena w ogloszeniu obowiazuje z dotacja :D)

View attachment 11711
Tez widzę, ze te 150k uwzględnia dotacje. Ale sam miałem na stole 158k, z tym, ze za słabszy napęd. I minus dotacja i się robi 131k brutto, chyba tyle co za golfa z dsg (mogę się mylić z tym golfem). Wersja life jest okrojona, to fakt. ale mogę żyć bez dwustrefowej klimy. Generalnie, po pierwszym tysiącu km jestem bardziej niż zadowolony. Zwłaszcza, kiedy ładuje do 80 proc. I pokazuje 385 km zasięgu. To oczywiście przekłamanie, ale jakie piękne :)
 
Top