Dostępne TM3LR z rabatem 9000 zł

Zarek1988

Posiadacz elektryka
dla producenta chyba nie ma różnicy🙂 pod warunkiem że cena w górę. Na stronkę wpisuje jedno, salon mówi drugie. Ciekawe jak przy odbiorze.
 

krist

Posiadacz elektryka
Jak wyglada możliwość rezygnacji z zakupu gdyby okazało sie, ze ma inna baterie niz zapewnia dealer?
pokaż mi najpierw jakikolwiek dokument w którym dealer zagwarantuje Ci jaki typ baterii będzie miała Twoja zakupiona Tesla Model 3. Nie wierzę że cokolwiek takiego Ci podpiszą. Moim zdaniem ten biznes funkcjonuje tak że sprzedaje się cokolwiek jest do sprzedania, i co przyjedzie
Ale teoretycznie jako konsument kupujący przez internet masz 14 dni na oddanie samochodu, choć nie wierzę że komukolwiek udało się oddać tak po prostu Teslę
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
To tak jakbys zamawiał sobie nowego iPhonea ale oczekiwał, że do czipa m1 podzespoły ma dostarczać np samsung a nie inny producent. Jak tak będzie to rezygnujesz z zakupu. Jak kolega krist napisał bierz co jest bo za chwile nie będzie:)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Rozmawiałem dzisiaj z Salonem Tesli w Wawie. Wersje w tej cenie 235,900zł - nieaktualne (obecnie już 241,900) to modele 2021, najnowsze, jednak ze starszymi bateriami Panasonika (tymi montowanymi do przedliftów). Więc nie jest to LG. Przynajmniej wg sprzedawcy Tesli.
Dostępnych 50szt z różnych rynków. Dostawa na przyszły miesiąc.

W mojej ocenie poprzednia bateria Panasonika jest i tak lepsza niż obecna LG. A jej montaż jest umocowany dodatkowym źródłem ogniw z uwagi nawysoki popyt. Realna różnica pojemności wynosi ok 1-2% porównując fabrycznie nowe egzemplarze, jednak po 2 latach to LG będzie mniej pojemny już o dobre kilka % względem 'starego' Panasonika. Różnice polegają w tym, że LG ma dużo większą rezystancje wewnętrzną - szybciej się nagrzewa- bardziej zużywa. Stąd też widoczna różnica w procesie ładowania.
Zupełnie inaczej sytuacja kształtuje się w egzemplarzach 2021 z bateriami Panasonika. Tu można śmiało liczyć, że zasięg będzie 5% większy. Nie sugerowałbym się zwracać uwagi na zasięg jaki pokazuje komputer pokładowy w nowych Teslach z 'nowymi LG' gdyż jest to zabieg softwarowy podbijający zasięg, który nagle szybciej maleje ;)
Z całym szacunkiem, ale ludzie w punkcie odbioru aut w Warszawie do przedwczoraj twierdzili, że aut nie będzie do listopada, a teraz wypowiadają się na tematy tak szczegółowe jak producent baterii, chociaż nawet jak mają auto na placu to nie są w stanie tego sprawdzić bez rozbierania samochodu. Tak mi powiedział inżynier Serwisu Mobilnego podczas wizyty. W oprogramowaniu diagnostycznym tego nie widzą. Także, nawet jakby to się potwierdziło, to byłoby to czystym przypadkiem. W homologacji dołączanej do samochodu co prawda jest ta informacja, ale jest ona niewiarygodna, ponieważ ludzie, którzy to sprawdzali w praktyce nieraz mieli coś innego w samochodzie, a coś innego w dokumencie.

Podaj proszę źródło informacji na temat szybszego zużycia pakietu LG i szybszej utraty pojemności w stosunku to pakietu Panasonic. Z tego co się orientuje, degradacja jest bardziej zależna od przebiegu, a nie wieku samochodu, a utrata pojemności nie jest liniowa. Na początku jest gwałtowna z powodu wytwarzania warstwy SEI w ogniwach. Niemniej chciałbym zapoznać się z tą publikacją.
 
Last edited:

Zarek1988

Posiadacz elektryka
„Przedwczoraj twierdził, że aut nie będzie do listopada” - bardziej wiarygodnie brzmiałoby: za dwa tygodnie 😂
 

newbe

Posiadacz elektryka
Rozmawiałem dzisiaj z Salonem Tesli w Wawie. Wersje w tej cenie 235,900zł - nieaktualne (obecnie już 241,900) to modele 2021, najnowsze, jednak ze starszymi bateriami Panasonika (tymi montowanymi do przedliftów). Więc nie jest to LG. Przynajmniej wg sprzedawcy Tesli.
Dostępnych 50szt z różnych rynków. Dostawa na przyszły miesiąc.

W mojej ocenie poprzednia bateria Panasonika jest i tak lepsza niż obecna LG. A jej montaż jest umocowany dodatkowym źródłem ogniw z uwagi nawysoki popyt. Realna różnica pojemności wynosi ok 1-2% porównując fabrycznie nowe egzemplarze, jednak po 2 latach to LG będzie mniej pojemny już o dobre kilka % względem 'starego' Panasonika. Różnice polegają w tym, że LG ma dużo większą rezystancje wewnętrzną - szybciej się nagrzewa- bardziej zużywa. Stąd też widoczna różnica w procesie ładowania.
Zupełnie inaczej sytuacja kształtuje się w egzemplarzach 2021 z bateriami Panasonika. Tu można śmiało liczyć, że zasięg będzie 5% większy. Nie sugerowałbym się zwracać uwagi na zasięg jaki pokazuje komputer pokładowy w nowych Teslach z 'nowymi LG' gdyż jest to zabieg softwarowy podbijający zasięg, który nagle szybciej maleje ;)
Moim zdaniem wnioski posunięte zadałeko. Brak danych o degradacji ogniw cylindrycznych LG i tyle. Bjorn zmierzył degradację 'starych' pakietów Panasonic i jest na poziomie 6 lub 8% w zależności jak liczyć.
Teraz nie do końca wiadomo czy to są mniejsze i lżejsze pakiety 74 kWh z racji ekonomii ogniw, czy stare zapasy ogniw poprzedniej chemii i procesu technologicznego.
Pakiet LG popisał się znakomicie zimą we współpracy z Pompą ciepła na mrozie i nie tracił mocy. To wiadomo. Będąc zimnym brał mniejszą moc. Tyle wiemy.
Zasięg ma być dobry i tyle w temacie. Kupi ten kto nie chcę czekać Grudnia 2021.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Nie doczekałem się wskazania źródła potwierdzającego fakt, że pakiet LG ulega szybszej degradacji niż Panasonic, więc traktuję tą informację jako wróżbę.

Szybkość degradacji jest zależny od wielu czynników, w tym w dużym stopniu od chemii użytej do budowy ogniw. Baterie LG wykonane są w technologii NMC, a Panasonic w NCA. Żywotność baterii LG jest znacznie lepsza, ponieważ baterie NCA starzeją się szybciej. Jeżeli przyjąć, że degradacja pakietu Panasonic wynosi 2% rocznie to różnica w zasięgu (580km vs. 614km) zniknie po 5 latach i od tego momentu z roku na rok zasięg pakietu LG będzie rósł w stosunku do pakietu Panasonic. Dodając do tego lepszą tolerancję pakietu LG na niskie temperatury, nie wydaje się on być złym wyborem.

Powołuję się na publikację dotyczącą degradacji komercyjnych ogniw litowo-jonowych czasopisma: Journal of The Electrochemical Society, zatytułowaną „Degradation of Commercial Lithium-Ion Cells as a Function of Chemistry and Cycling Conditions” z 2020 roku. Dokument załączam poniżej.
 

Attachments

  • Preger_2020_J_Electrochem_Soc_167_120532.pdf
    3 MB · Liczba wyświetleń: 122
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
„Przedwczoraj twierdził, że aut nie będzie do listopada” - bardziej wiarygodnie brzmiałoby: za dwa tygodnie 😂
027268AB-82B2-47BD-BBA5-2213765F8EB1.jpeg
 
Top