Awaria ładowania

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
w e-up! przy uszkodzeniu ładowarki AC można ładować DC, nie mam doświadczenia z naprawami elektrycznych aut PSA, ale bym spróbował na twoim miejscu
 

KrzysztofFly

Moderator
Miałem dzisiaj telefon z serwisu. Zepsuta jest ładowarka wewnętrzna, mają wysłać nową z Francji i wymienić w moim samochodzie.
Zastanawiam się, czy w przypadku uszkodzenia ładowarki 11kW jest możliwe ładowanie DC? Ma ktoś może taką wiedzę? Nie chce mi się jeździć zastępczym spalinowym i wolałbym przemieszczać się swoim autem, nawet ładowanym tylko na stacji z szybkim DC.

Jutro pojadę rano do serwisu i porozmawiam, jak oni się zapatrują na mój pomysł ;)
Dlatego też na samym początku tematu wspomniałem:
Ciekawe też czy działa w tej chwili ładowanie DC na złączu CCS, bo jeśli tak i z kablami wszystko ok, to może być awaria ładowarki pokładowej
Jeśli nie mają zbyt mocno rozgrzebanego samochodu, to może pozwolą Ci to sprawdzić.
Kwestia też jak długo będą czekać na ładowarkę pokładową, próbowałem sprawdzić dostępność w swoim systemie, niestety ale dla mnie nie jest widoczna. Część jest zamawiana pod Twój numer VIN i wstępnie programowana (podobnie było z moim BSI), u mnie podawali termin dwa tygodnie, skończyło się na trzech.
Zrzut ekranu 2023-08-21 190947.png
Zrzut ekranu 2023-08-21 191121.png
 

Pawel_PS

Zadomawiam się
Dlatego też na samym początku tematu wspomniałem:

Jeśli nie mają zbyt mocno rozgrzebanego samochodu, to może pozwolą Ci to sprawdzić.
Kwestia też jak długo będą czekać na ładowarkę pokładową, próbowałem sprawdzić dostępność w swoim systemie, niestety ale dla mnie nie jest widoczna. Część jest zamawiana pod Twój numer VIN i wstępnie programowana (podobnie było z moim BSI), u mnie podawali termin dwa tygodnie, skończyło się na trzech.
View attachment 12745
View attachment 12746
To mnie pocieszyłeś tym czasem oczekiwania. Jutro pojadę do serwisu i będę rozmawiał o zabraniu auta i ładowaniu DC.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Miałem dzisiaj telefon z serwisu. Zepsuta jest ładowarka wewnętrzna, mają wysłać nową z Francji i wymienić w moim samochodzie.
Zastanawiam się, czy w przypadku uszkodzenia ładowarki 11kW jest możliwe ładowanie DC?
fizycznie nic nie stoi na przeszkodzie, kwestia tylko jak to jest rozwiazane softwareowo - czy ladowaniem DC steruje ladowarka, BMS czy VCU?
a jesli ladowarka - czy bedzie elektronika sterujaca funcjonowac mimo uszkodzenia itp.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy to nie jest przypadek podobny do niesławnych problemów Hyundaia z przełączaniem się pomiędzy ładowaniem 3f i 1f.
Czy na codzień ładowałeś z 1f czy z 3f?
 

Pawel_PS

Zadomawiam się
Więc tak, po ustaleniu i potwierdzeniu możliwości z serwisem wydali mi auto (nie było "rozbebeszone") i mogę jeździć i ładować się prądem stałym ze złącza CCS. Gdy dojdzie do nich nowa ładowarka 11kW/3F wymienią w ramach gwarancji i znów będę mógł ładować się w domu z siły. Bo na codzień ładowałem się z trzech faz 11 kW.
 

KrzysztofFly

Moderator
Więc tak, po ustaleniu i potwierdzeniu możliwości z serwisem wydali mi auto (nie było "rozbebeszone") i mogę jeździć i ładować się prądem stałym ze złącza CCS. Gdy dojdzie do nich nowa ładowarka 11kW/3F wymienią w ramach gwarancji i znów będę mógł ładować się w domu z siły. Bo na codzień ładowałem się z trzech faz 11 kW.
Rozumiem, że sprawdziłeś już na jakiejś ładowarce i CCS działa?
 

Pawel_PS

Zadomawiam się
Rozumiem, że sprawdziłeś już na jakiejś ładowarce i CCS działa?
Dokładnie, od razu pojechałem sprawdzić, żeby nie wyjechać dziś i jutro baterii i obudzić się z ręką w ... Działa, ładuje :)
 
Top