Aplikacja do ograniczania ładowania z fotowoltaiki

grregg

Fachowiec
A w jakiej cenie z ciekawości? Tylko aby w pełni korzystać to musisz mieć też licznik. Był też pewien problem, bo gdy wallbox był podpięty po wifi to nie chciał działać z licznikiem, ale po podłączeniu kabla działa. Pewnie jakiś błąd. Jak coś to pytaj pomogę.
Dzięki.
Niecałe 3100zł netto. Mam u nich konto B2B, bo coś kiedyś kupiłem.
Licznik mam już kupiony, bo planuję dorzucić magazyn energii. Ale to zakup na zimę.

Inwerter pamiętam, że po wifi mi się raz "zgubił" i dokładałem kabel. Zmierzę się z tym w przyszłym tygodniu i zobaczę co tym razem za niespodziankę mi skośnoocy przygotowali ;)
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Dzięki.
Niecałe 3100zł netto. Mam u nich konto B2B, bo coś kiedyś kupiłem.
Licznik mam już kupiony, bo planuję dorzucić magazyn energii. Ale to zakup na zimę.

Inwerter pamiętam, że po wifi mi się raz "zgubił" i dokładałem kabel. Zmierzę się z tym w przyszłym tygodniu i zobaczę co tym razem za niespodziankę mi skośnoocy przygotowali ;)
Ja kupowałem za 2900 netto, mogę podać namiary jak chcesz.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Koledzy mam takie pytanie czy straty przy ładowaniu z mocą 11 kW (trój-
fazowo AC) są mniejsze czy większe jak zmienię w aucie i będę ładował się np. 6 kW. Może ktoś z was robił takie pomiary ?
Pytam bo chciałbym sterując mocą ładowania w aucie podać moc nie większą do obecnej, w danej chwili jaką daje mi fotowoltaika czyli np. przytoczone 6kW.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Straty są proporcjonalne do mocy czyli im mniejsza moc tym mniejsze straty, ale Tesla gdy jest wybudzona zużywa sporo energii, pracują pompki systemu chłodzenia baterii, pracuje konwerter DC-DC, w sumie pobiera ok 200W. W zime dodatkowo trzeba grzać baterię aby ją ładować, czyli im dłuższe ładowanie tym więcej ciepła ucieka z baterii. Ten efekt jest najbardziej widoczny przy mocach 1.4-3.6kW, a powyzej 6kW już jest mało zauważalny. Niektórym w testach wyszło że koło 7kW jest optymalnie, ale to są różnice w błędzie pomiarowym. Może dlatego że takie komponenty jak np ładowarka pokładowa działa optymalnie w 60-80% jak wiele innych urządzeń.
Ładując nadwyżkami PV efektywność jest toche mniejsza ale nadal się opłaca. Przy ładowaniu nadwyżkami w sezonie letnim wychodziło u mnie 91,2% (ilość która trafiła do baterii/ilość pobrana z sieci) a w sezonie zimowym gdy ładowałem pełną mocą w nocy trzymając aut na zewnątrz(grzanie baterii) 93%
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
ok dziękuję za informacje.
W moim przypadku chyba to było by rozwiązaniem (automatycznym)

Growatt THOR 07AS-P-V1 (WiFi, RFID)

 
Last edited:

tomA

Posiadacz elektryka
jest coś takiego jak Solis Cloud monitorowanie w czasie rzeczywistym pozdro;)
co mu da sam Solis - musiał by jeszcze apkę Gridio do solisa i tesle podpiąć i wtedy sam zarządza mocą ładowania na podstawie danych z falownika Solis tak aby moc ładowania nie przekroczyła obecnej mocy PV. Ale grido od 29.07.2024 nie jest za free niestety ale jak ktoś potrzebuje to ma opcję bez kupowania dodatkowych urządzeń. No i Gridio można pod taryfy dynamiczne ustawić jak ktoś nie ma PV. ale u nas w PL jeszcze nie działa wiec niewiem jak to bedzie chodzi.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Fajnie w Wattpilocie zrobili - w połączeniu z licznikiem Smartmeter IP nie będzie potrzebny falownik Froniusa żeby ładowanie ze słońca działało.
 
Top