pepePanDziobak
Fachowiec
Hej, jak tam wasze zużycie opon w Model Y?
Dziś byłem u wulkanizatora na zmianę z letnich na zimowe bo w październiku nie będę miał takiej możliwości ze względu na różne wyjazdy. Letni komplet mam Hancook Ventus, a zimowy to Pirelli Sottozero i obydwa są homologowane przez Teslę (T0). Tak patrzyłem z wulkanizatorem na moje letnie i zimowe opony i doszliśmy do wniosku, że dla obydwu kompletów to został już tylko jeden sezon w zapasie. Czyli teoretycznie na jesień 2024 mam kupić komplet zimówek i na wiosnę 2025 komplet letnich.
Przebiegi mam udokumentowane następująco:
Hancook lato 2021 - 5300km
Pirelli zima 2021/2023 - 12300km
Hancook lato 2022 - 9700km
Pirelli zima 2021/2023 - 13000km
Hancook lato 2023 - 8300km
Łącznie przebiegi na dzień dzisiejszy:
Hancook - 5300+9700+8300 = 23 300km
Pirelli - 12300+13000 = 25300 km
Poprzednich aut nie miałem na tyle długo, żeby przejeździć dwa komplety opon więc nie wiem z własnego doświadczenia mało czy dużo ale tak przeczuwam że komplet opon na 30 tys. km to dość mały przebieg. I ogólnie to zastanawiam się czy to wynika trochę z masy samochodu, czy z mocy bo mam wersję Long Range AWD i jazdy ma trybie Standard zamiast na Chill? Nie powiedziałbym, że użytkuję auto w jakoś szczególnie wysilony sposób.
PS: Taki mały komentarz jeszcze to tych Pirelli to chyba tam nieźle na głowę upadli bo ten fabryczny końcowy znacznik bieżnika to ledwo wystaje z "dna" bieżnika i mam spore obawy czy one jakkolwiek porównywalnie dobrze odprowadzają wodę przy takim zużyciu w porównaniu do zupełnie nowych.
PS2: Czy ktoś ma listę wszystkich letnich opon homologowanych do Model Y? Następny komplet preferowałbym kupić od Bridgestone ale nie upieram się jakoś szczególnie przy tym. Te Pirelli jako zimówki mi pasują więc tutaj chyba pozostanę bez zmian.
Dziś byłem u wulkanizatora na zmianę z letnich na zimowe bo w październiku nie będę miał takiej możliwości ze względu na różne wyjazdy. Letni komplet mam Hancook Ventus, a zimowy to Pirelli Sottozero i obydwa są homologowane przez Teslę (T0). Tak patrzyłem z wulkanizatorem na moje letnie i zimowe opony i doszliśmy do wniosku, że dla obydwu kompletów to został już tylko jeden sezon w zapasie. Czyli teoretycznie na jesień 2024 mam kupić komplet zimówek i na wiosnę 2025 komplet letnich.
Przebiegi mam udokumentowane następująco:
Hancook lato 2021 - 5300km
Pirelli zima 2021/2023 - 12300km
Hancook lato 2022 - 9700km
Pirelli zima 2021/2023 - 13000km
Hancook lato 2023 - 8300km
Łącznie przebiegi na dzień dzisiejszy:
Hancook - 5300+9700+8300 = 23 300km
Pirelli - 12300+13000 = 25300 km
Poprzednich aut nie miałem na tyle długo, żeby przejeździć dwa komplety opon więc nie wiem z własnego doświadczenia mało czy dużo ale tak przeczuwam że komplet opon na 30 tys. km to dość mały przebieg. I ogólnie to zastanawiam się czy to wynika trochę z masy samochodu, czy z mocy bo mam wersję Long Range AWD i jazdy ma trybie Standard zamiast na Chill? Nie powiedziałbym, że użytkuję auto w jakoś szczególnie wysilony sposób.
PS: Taki mały komentarz jeszcze to tych Pirelli to chyba tam nieźle na głowę upadli bo ten fabryczny końcowy znacznik bieżnika to ledwo wystaje z "dna" bieżnika i mam spore obawy czy one jakkolwiek porównywalnie dobrze odprowadzają wodę przy takim zużyciu w porównaniu do zupełnie nowych.
PS2: Czy ktoś ma listę wszystkich letnich opon homologowanych do Model Y? Następny komplet preferowałbym kupić od Bridgestone ale nie upieram się jakoś szczególnie przy tym. Te Pirelli jako zimówki mi pasują więc tutaj chyba pozostanę bez zmian.