Stacje ładowania Eleport (dostępne też z aplikacji Elocity)

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
skoro w domu płacę 1,32 zł brutto za kWh po limitach to jak chcesz mieć prąd na mieście za 1,23 zł brutto ?

nie chce aby ktokolwiek dopłacał do prądu do ładowania z podatków - mnie wystarczy AC za ok 1,5 zł brutto z FV zbiorczą i w domu bym nie ładował ale to nieosiągalne w najbliższym roku / dwóch

mam 300 m od biura AC Orlenu ale 1,95 zł brutto to już za dużo aby korzystać
Ja nic nie płace za prąd bo mam panele ,jeżeli w domu masz 1.32 to masakra, a ludzie ładowali w nocy za 36 groszy chyba .Kary z OZE mamy takie dlatego mamy takie fajne ceny prądu.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ja nic nie płace za prąd bo mam panele ,jeżeli w domu masz 1.32 to masakra, a ludzie ładowali w nocy za 36 groszy chyba .Kary z OZE mamy takie dlatego mamy takie fajne ceny prądu.
teraz wszędzie po przekroczeniu limitow stawki są takie same - drobne różnice groszowe mogą wyjść na przesyle ale nikt już nie płaci poniżej 1,2 za kWh nawet w nocy

a koszty mamy wysokie m.in. przez złe umowy na fotowoltaika sprzed lat - te 80 % co oddają jako bank energii to cała reszta społeczeństwa się zrzuca - to najgłupszy przepis jaki mogli zrobić
 

elektryk

Pionier e-mobilności
teraz wszędzie po przekroczeniu limitow stawki są takie same - drobne różnice groszowe mogą wyjść na przesyle ale nikt już nie płaci poniżej 1,2 za kWh nawet w nocy

a koszty mamy wysokie m.in. przez złe umowy na fotowoltaika sprzed lat - te 80 % co oddają jako bank energii to cała reszta społeczeństwa się zrzuca - to najgłupszy przepis jaki mogli zrobić
To jedyny przepis który spowodował że z kraju w którym OZE w 2019 roku praktycznie nie istniało staliśmy się jednym z liderów wzrostu OZE w Europie.

Wbrew obiegowej opinii że ta energia oddawana przez PV z dachów "idzie w piach" generacja z domowych PV bardzo mocno zmniejszyła produkcję z węgla (czyli płacimy mniejsze kary za emisję CO2 których cena mocno wzrosła - wykres na dole). Wystarczy popatrzyć na statystyki i widać że praktycznie codziennie w szczycie są to gigawaty generacji kosztem generacji węglowej.

Proponuję poprzeglądać ceny energii (2019/2020 przed pandemią i wojną vs 2023) w innych krajach gdzie takich dopłat nie było:

Kary za emisję CO2:

PS. Ostatnio słyszałem że to, że już nie ma w PL tych 80% to efekt ustawodawstwa UE które wymusza rozliczanie w oparciu o stawki rynkowe energii.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Wbrew obiegowej opinii że ta energia oddawana przez PV z dachów "idzie w piach" generacja z domowych PV bardzo mocno zmniejszyła produkcję z węgla (czyli płacimy mniejsze kary za emisję CO2 których cena mocno wzrosła - wykres na dole). Wystarczy popatrzyć na statystyki i widać że praktycznie codziennie w szczycie są to gigawaty generacji kosztem generacji węglowej.

tylko zapomniałeś o podstawowej rzeczy - mimo, że płaciliśmy za CO2 to prąd był tańszy - teraz musimy dopłacać za CO2 + za oddawania 80 % z banku energii + wiele innych problemów ale o nie o tym

skoro już 2 razy pojawiły się ceny ujemne a te będą pojawiały się coraz częściej to nie dosyć, że dopłacamy oby odebrać prąd z fotowoltaiki to jeszcze dopłacamy aby 80 % tego ujemnego prądu oddać
czyli płacimy 180% ceny prądu odebranego w nieodpowiednim okresie

o uprawnieniach CO2 i handlu nimi nie ma co zaczynać - gdyby PL prowadziła rozsądną politykę to nie było by kilku milionerów tylko z handlu uprawnieniami [a w zasadzie papierkami ] a ceny prądy były by pewno z 50 % niższe
 

elektryk

Pionier e-mobilności
tylko zapomniałeś o podstawowej rzeczy - mimo, że płaciliśmy za CO2 to prąd był tańszy - teraz musimy dopłacać za CO2 + za oddawania 80 % z banku energii + wiele innych problemów ale o nie o tym

skoro już 2 razy pojawiły się ceny ujemne a te będą pojawiały się coraz częściej to nie dosyć, że dopłacamy oby odebrać prąd z fotowoltaiki to jeszcze dopłacamy aby 80 % tego ujemnego prądu oddać
czyli płacimy 180% ceny prądu odebranego w nieodpowiednim okresie

o uprawnieniach CO2 i handlu nimi nie ma co zaczynać - gdyby PL prowadziła rozsądną politykę to nie było by kilku milionerów tylko z handlu uprawnieniami [a w zasadzie papierkami ] a ceny prądy były by pewno z 50 % niższe
Ceny będą niższe jeśli utrzyma się tempo rozwoju OZE. Niestety ostatnio spadło, bo rynek częściowo się nasycił, a częściowo nowy system net-billing jest niekorzystny (np. kwestia niekorzystnego rozliczania VAT w net-billingu). Są wypuszczane jakieś przedwyborcze plotki, że mają się zająć kwestią poprawy net-billingu, ale nie umiałem żadnej z nich potwierdzić oficjalnymi wypowiedziami.

Jestem przeciwnikiem dopłat, ale jakby na to nie patrzyć ta promocja "80%" (która jest ograniczona czasowo) nadrobiła nasze wielkie zaległości względem OZE w raptem 3 lata i raczej należy się z tego cieszyć, bo rozwój PV mocno rozproszony geograficznie ma swoje zalety - m.in. bardzo równomierne pokrycie generacją i dużą odporność na awarie i ataki na sieć energetyczną.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Zależy skąd i dokąd oraz którym modelem i w jakim tempie. Nie jest to zbyt łatwe ale w przypadku LR, da się wiele kierunków bazując tylko na SuC zrobić, a miejmy taką nadzieję, że już "niedługo" będzie tylko lepiej ;). Niestety ale jeśli w miejscu docelowym, chcesz się trochę pokręcić po okolicy, no to już wtedy może nie być wyjścia.
No niestety nie. Pojedź np. z Warszawy do Szczecina i z powrotem na samych SuC.. Nie ma co zaklinać rzeczywistości - obecnie w PL nie da się jeździć wyłącznie na SuC i tyle. Również nie jestem z tego powodu szczęśliwy ale tak jest. Trzymam kciuki by się to zmieniło w niedalekiej przyszłości. Póki co jednak trzeba szukać innych ładowarek.
 

KrzysztofFly

Moderator
No niestety nie. Pojedź np. z Warszawy do Szczecina i z powrotem na samych SuC.. Nie ma co zaklinać rzeczywistości - obecnie w PL nie da się jeździć wyłącznie na SuC i tyle. Również nie jestem z tego powodu szczęśliwy ale tak jest. Trzymam kciuki by się to zmieniło w niedalekiej przyszłości. Póki co jednak trzeba szukać innych ładowarek.
No panie zadanie przyjęte, ogarnę to nawet e-C4 bez ładowania w obie strony ;)
Zrzut ekranu 2023-09-30 204836.png
No tutaj, w obie strony bez ładowania to już Teslą ;) no i w razie czego Lućmierz jest po drodze.
Zrzut ekranu 2023-09-30 205158.png

A tak na poważnie, to napisałem przecież, że zależy skąd i dokąd, w sumie dojazd do Szczecina (tego który miałeś na myśli) nie stanowi problemu, na siłę dało by się również wrócić do Warszawy ładując tylko na SuC, jednak w tym celu trzeba by było odwiedzić naszych zachodnich sąsiadów ;), prościej jest więc doładować trochę niezbędnych kilowatów gdzie indziej. Na szczęście Szczecin jest na liście gdzie w najbliższym czasie mają powstać SuC.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
No panie zadanie przyjęte, ogarnę to nawet e-C4 bez ładowania w obie strony ;)
View attachment 13572
No tutaj, w obie strony bez ładowania to już Teslą ;) no i w razie czego Lućmierz jest po drodze.
View attachment 13573

A tak na poważnie, to napisałem przecież, że zależy skąd i dokąd, w sumie dojazd do Szczecina (tego który miałeś na myśli) nie stanowi problemu, na siłę dało by się również wrócić do Warszawy ładując tylko na SuC, jednak w tym celu trzeba by było odwiedzić naszych zachodnich sąsiadów ;), prościej jest więc doładować trochę niezbędnych kilowatów gdzie indziej. Na szczęście Szczecin jest na liście gdzie w najbliższym czasie mają powstać SuC.
Masz rację, jak się pokombinuje, to pewnie się da.. Jadąc poniżej 100 km/h itp. Chodzi jednak o to, żeby elektrykiem podróżowało się przyjemnie, komfortowo i bezstresowo. Tak czy inaczej obaj się chyba zgodzimy co do tego, że Superchargerów przyda się więcej w naszym kraju :) Gdy np. jechałem przez Austrię to nie była kwestia kombinowania "żeby wystarczyło prądu" między odcinkami tylko czy na tym, czy na kolejnym Superchargerze się zatrzymamy.. I takich dylematów wszystkim nam życzę :)
 

Michal

Moderator
Ja jeżdżę regularnie Warszawa Szczecin z jednym ładowaniem w Poznaniu. Opisywałem już chyba z 5 razy.
 
Top