Felgi i opony zimowe

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wielosezonowe są spoko jeśli nie trafisz na ekstremalnie śliska nawierzchnie. To takie 60-75% tego co dają zimówki.
Droga hamowania na śniegu
Letnie 60m
Zimowe 30m
Wielosezonowe 40m
Ja wybieram zimówki
 

grregg

Fachowiec
Myślę, że istotne może być co konkretnie za opona kryła się pod "oryginalne wielosezonówki".
Niestety nie wiem, a opon już nie mamy. Auto było kupowane z salonu prawie 3 lata temu. Nie wiem co wtedy dawali. Handlowiec nam doradził, że teraz całoroczne to inna bajka a auto ma 4x4… no i się skusiliśmy.

Tak czy inaczej podjazd do domku pod górkę był nie lada wyczynem, a zjazd był już walka o przetrwanie. Na płaskiej zaśnierzonej drodze jakoś jechał ale droga hamowani była wydłużona. Po zmianie na zimowki auto dosłownie jak przyklejone. Niezależnie czy gorka czy ośnieżona droga.

Dlatego do tesli y z tylnym napedem wolałbym na zimę założyć coś naprawdę dobrego.

Dodam jeszcze ze na tym wyjeździe było kilka aut i wszyscy na zimowkach normalnie wjechali i zjechali.
 

ptahy

Nowy na Forum
Jakiej firmy opony zimowe wybrać do Model Y Performance R21 (275/35 2 szt. + 255/35 2 szt)?
Tesla oferuje Pirelli WINTER SZ3.
Kto ma jakieś doświadczenie?
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Wybieram właśnie opony na zimę... co sądzicie o:

990PLN - https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-lm005-255-45-r19-104-v-xl-fr#4475644861696234894045.png

Zależy mi na dobrej przyczepności, bo wybierać się będę w góry, w przyszłym roku może nawet jakieś Włochy, więc zrobię te kilka tysięcy kilometrów. Drugim aspektem jest to, że mam górkę i drogę nieodśnieżaną zbyt często pod domem, 4x4 już da pewnie dużo, wielkość opon również.

Zastanawiam się jeszcze nad 1150PLN https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-wintercontact-ts-870-p-255-45-r19-104-v-xl-fr#435788297
1696235078239.png


Brigestone - wygrywają nagrody w przyczepności, są tańsze o ~200pln na sztuce, głośniejsze.
Continentale - podobno cichsze, na czym super mi nie zależy, zapewne będą miały lepszy zasięg.

Dla mnie wybór na ten moment to Bridgestone, ale chętnie posłucham waszych opinii.

Drugie pytanie to czy warto kupować felgi i czujniki, czy są jakieś plusy, bo i tak czeka mnie wizyta u wulkanizatora, nie mam warunków zmienić sam kół.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Drugie pytanie to czy warto kupować felgi i czujniki, czy są jakieś plusy, bo i tak czeka mnie wizyta u wulkanizatora, nie mam warunków zmienić sam kół.
Moim zdaniem warto mieć pełen komplet bo nie niszczysz ani opon, ani felg przez zakładanie i ściąganie. Ja mam dwa komplety w każdym aucie chociaż sam nie zmieniam. Drugi komplet leży w przechowalni u wulkanizatora. Umawiam się, szybka zmiana i odjeżdżam. Prawie jak w F1. Polecam :) Do Tesli wziąłem zimówki Pirelli Sottozero 3 z oryginalnymi felgami.
 

deCastelano

Fachowiec
Na Youtube jest kanał gdzie testują i porównują opony w bardzo rzetelny sposób, zapewne te modele też tam zestawili, może warto wpisać i zerknąć. Co do hałasu... 73dB to nie w kij dmuchał, napisałeś, że Ci na tym nie zależy, ale weź też pod uwagę, że w elektryku bardziej słychać tego typu generowane szumy, bo buczenie silnika spalinowego ich nie zagłusza. Z tych dwóch chyba dorzuciłbym do Continentali, ale może to też dlatego, że jestem zrażony do Bridgestonów ogólnie po komplecie, który kupiłem ze 3 lata temu.
 

Wolfshill

Zadomawiam się
Hej, ja też ostatnio rozkminiałem i finalnie zdecydowałem się na Goodyear UltraGrip Performance 3,
( https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ultragrip-performance-3-255-45-r19-104-v-xl-fp#440549827 )

ponieważ:
a) miałem wcześniejsze dobre doświadczenia z Goodyearami, które były dość miekkie i na tym teraz też mi zależy, poprzednik też miał opinie dość miękkich opon
b) wypadły dobrze w testach tutaj: https://www.tyrereviews.com/Article/2023-AMS-SUV-Winter-Tyre-Test.htm

a teraz widzę że jest jeszcze promka na Oponeo 200 zł, więc efektywnie będą po ~ 950 zł.

Wada jest taka, że to nowość na rynku, więc nie ma opinii, ale widziałem że sporo opon jest na rynku od dobrych kilku lat, więc pomyślałem, że może lepiej iść w nowsze gumy? :) zobaczymy, albo wygrałem albo przegrałem ;)

oponki już są u mnie, to co mogę powiedzieć, to że są ładne, no bo jeszcze nie założone :)

Poszedłem też w dodatkowe felgi, po lekturze wielu wątków i obejrzeniu zdjęć z tego forum:

Poszedłem w te Borbety:

No i też na razie mogę tylko powiedzieć, że ładnie wyglądają w kartonie, nawet ładniej niż na zdjęciach, bo także czekają na wymianę :)

Aha, u mnie motywacja to dodatkowych felg na zimę to obecne felgi 20', które razem z oryginalnymi Michelinami oceniam jako dość twarde. Mam nadzieję, że na tych 19' i na Goodyearach będzie choć odrobinę bardziej komfortowo.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Wybieram właśnie opony na zimę... co sądzicie o:

990PLN - https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-lm005-255-45-r19-104-v-xl-fr#447564486View attachment 13611

Zależy mi na dobrej przyczepności, bo wybierać się będę w góry, w przyszłym roku może nawet jakieś Włochy, więc zrobię te kilka tysięcy kilometrów. Drugim aspektem jest to, że mam górkę i drogę nieodśnieżaną zbyt często pod domem, 4x4 już da pewnie dużo, wielkość opon również.

Zastanawiam się jeszcze nad 1150PLN https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-wintercontact-ts-870-p-255-45-r19-104-v-xl-fr#435788297
View attachment 13612


Brigestone - wygrywają nagrody w przyczepności, są tańsze o ~200pln na sztuce, głośniejsze.
Continentale - podobno cichsze, na czym super mi nie zależy, zapewne będą miały lepszy zasięg.

Dla mnie wybór na ten moment to Bridgestone, ale chętnie posłucham waszych opinii.

Drugie pytanie to czy warto kupować felgi i czujniki, czy są jakieś plusy, bo i tak czeka mnie wizyta u wulkanizatora, nie mam warunków zmienić sam kół.
Zdecydowanie warto mieć cały komplet z felgami, weź pod uwagę, że za zmianę opon na dużych felgach z czujnikami zapłacisz dużo więcej za zdjęcie i założenie opony.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Zdecydowanie warto mieć cały komplet z felgami, weź pod uwagę, że za zmianę opon na dużych felgach z czujnikami zapłacisz dużo więcej za zdjęcie i założenie opony.
właśnie o te różnice pytałem, bo nigdy nie miałem takich z czujnikami.
 

ypl

Pionier e-mobilności
właśnie o te różnice pytałem, bo nigdy nie miałem takich z czujnikami.
W zeszłym roku wymieniałem w bejcy na nowe letnie, bo stare już miały parę lat, to 19 cali, z czujnikami, run flat, 300 pln netto zapłaciłem.
 
Top