Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 34,4%
  • Nie

    Votes: 20 32,8%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 20 32,8%

  • Total voters
    61

Ev3

Pionier e-mobilności
Czy greenway może właścicielowi auta wysłać fakturę za zajmowanie stanowiska tak jak użytkownikowi EV po przekroczeniu czasu ładowania?? Fajnie by było gdyby mieli taką możliwość.
Mają chyba płatne parkowanie na swoich miejscach.
Aczkolwiek nie wiem czy wszystkich.

Na pewno mają też możliwość wysłania przekazanej fotki do Policji z żądaniem ukarania.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy greenway może właścicielowi auta wysłać fakturę za zajmowanie stanowiska tak jak użytkownikowi EV po przekroczeniu czasu ładowania?? Fajnie by było gdyby mieli taką możliwość.
Nie moga, co wiecej wiekszosc ladowarek po skonczeniu ladowania zamyka sesje. Wiec moze byc tak ze kabel zablokowany w aucie a czas juz nie leci.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Mają chyba płatne parkowanie na swoich miejscach.
Fakturę to mogą wysłać swojemu klientowi. Bo mają jego dane i akceptację regulaminu.
A co mają na przypadkowego kierowcę ICE?
Na pewno mają też możliwość wysłania przekazanej fotki do Policji z żądaniem ukarania.
A jest podstawa prawna?
Prawna, czyli nie regulamin wewnętrzny firmy...
 

daniel

Señor Meme Officer
A jest podstawa prawna?
Prawna, czyli nie regulamin wewnętrzny firmy...

Jaki mandat?​

Na „zielonych miejscach" mogą zaparkować wyłącznie samochody elektryczne. Jeśli kierowca postawi tam swoją „spalinówkę”, podlega podstawie prawnej art. 92 par. 1 Kodeksu wykroczeń, który stanowi: „Kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego, albo do sygnału lub polecenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do kontroli ruchu drogowego, podlega karze grzywny albo karze nagany."

Widełki pieniężne, jakie przewiduje grzywna, wahają się między 20 a 5 tys. zł. Do tego kierowca otrzyma jeden punkt karny.

Najwyższy wymiar grzywny, czyli 5 tys. zł, może dotyczyć kierowcy samochodu spalinowego, który zaparkował w miejscu przeznaczonym dla samochodów elektrycznych i w ten sposób zablokował dostęp do ładowarki. To jednak nie koniec.

Zgodnie z przepisami, parkingi oznaczone jako „EV” służą kierowcom elektryków, ale tylko w czasie ładowania samochodu. Jeśli proces ładowania został zakończony, a samochód nie został odłączony i przeparkowany – kierowca również popełnia wykroczenie. Dlatego może zostać ukarany takim samym mandatem, co właściciel auta spalinowego.

Jak w memie, 5 lat więzienia albo grzywna 20 złotych :D

Już widzę jak ktoś dostaje mandat 5k PLN za zaparkowanie na zielonym miejscu. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

daniel

Señor Meme Officer
To jeszcze wskaż podstawę prawną do interwencji policji na prywatnym terenie, np. parking centrum handlowego.
No właśnie to jest problem. Nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Droga wewnętrzna?
Tam można parkować jak popadnie, nawet dla miejscach dla niepełnosprawnych.
W tym miejscu policja nie może ukarać mandatem, bo to nie droga publiczna. Nie wiem czy w przypadku stłuczki też?

Z drugiej strony przy pierwszym śniegu zawsze radiowóz stoi na parkingu pod M1, więc już tam nie wiem jak to działa. :D
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Fakturę to mogą wysłać swojemu klientowi. Bo mają jego dane i akceptację regulaminu.
A co mają na przypadkowego kierowcę ICE?
To samo, co administratorzy wszystkich innych parkingów płatnych niestrzeżonych.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Wydaje mi się (z naciskiem na wydaje), ze jakaś fafnasta poprawka uprawnila policję do ukarania za nieuprawnione zajęcie miejsca dla niepelnosprawnych na prywatnym terenie. I to by bylo na tyle.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To jeszcze wskaż podstawę prawną do interwencji policji na prywatnym terenie, np. parking centrum handlowego.
Według ustawy o elektromobilności publiczne punkty ładowania nie są traktowane jako teren prywatny bo z definicji są publiczne - czyli dostępne dla każdego a ich blokowanie podlega karze. Według taryfikatora mandatów to 5k (nie 20-5k tylko sztywno 5k), problemem jest tylko to żeby komuś się zachciało to egzekwować.
 

Najnowsze dyskusje

Top