Zakup Nio - z baterią czy abonament

Zakup Nio ET5

  • Z baterią

  • Wynajem

  • Wogóle bo to chiński badziew:)


Results are only viewable after voting.

vwir

Pionier e-mobilności
Stacji wymian masz zdecydowanie mniej niż ładowarek. Więc prawdopodobnie będziesz musiał zjeżdżać z założonej trasy i nadrabiać kilometrów lub wymieniać baterię gdy masz jeszcze duuużo energii, tylko dlatego, żeby dojechać do kolejnej stacji wymian. Więc te 10min też włóż między bajki. A gdy efektywnie wyjdzie kilkanaście minut, to już zbliżasz się do koreańczyków które mają bodajże 18min do 80%. Pamiętaj też, że baterie w stacjach wymian też są naładowane do 80%, a nie 100%.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Z filmów Bjorna - sama wymiana to ok. 8 minut (od zaparkowania przy stacji do wyjazdu) i akumulator był naładowany na 90%. Człowiek z obsługi był w początkach działalności stacji, potem już nie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Człowiek z obsługi był w początkach działalności stacji, potem już nie.
Widziałem w filmach Bjorna jak testuje inne samochody na 1000km podjeżdża do stacji ładowania i mówi że stacja wymiany baterii NIO nieczynna w nocy. Skoro nikt nie potrzebny do obsługi to chyba powinno być non stop czynne?
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Ja tu widzę inny minus, ogólnie w przypadku wszystkich modeli. Nio ET5 w kombiaku wygląda super, jakość podobno na bardzo wysokim poziomie itd. Ale... WLTP z niemałych przecież pojemności baterii strasznie mała. 435 km z 75 kWh, 560 km ze 100 kWh. Ile to prądu żre? Z czym do ludzi? Do tego takie 100 kWh na własność w DE wychodzi jakieś 75k ojro. Jak bateria w abonamencie to 289€ miesięcznie za samą bateryjkę, a sam samochód 47500. Znając tamtejsze praktyki mogą być to ceny po dopłatach. Za taką kasę to wolę poczekać jak wycenią Polestar 4, albo jak realnie będzie się prezentował ID.7. Z tego co niektórzy pisali na forum za niewiele więcej po rabatach można mieć dość dobrze wyposażone Q8. W tej sytuacji chińczyk to już nie taka super oferta.
 

p0li

Pionier e-mobilności
... dodatkowo z teo co Balkan dzis mowil to do kazdego NIO chinski rzad doklada 30000$
no ja nie wiem czy chcialbym to kupic
 

elektryk

Pionier e-mobilności
... dodatkowo z teo co Balkan dzis mowil to do kazdego NIO chinski rzad doklada 30000$
no ja nie wiem czy chcialbym to kupic
NIO to jest firma która już raz zbankrutowała (formalnie nie, ale tak to wyglądało), uratował ją chiński rząd na poziomie lokalnym - dostali kasę w formie pożyczki w zamian za obietnicę budowy fabryki w ich prowincji.

Nie wiem czy rząd dopłaca do każdego NIO, natomiast nie jest tajemnicą że firma NIO do każdego samochodu dokłada sporo, wychodzi to wprost z ich raportów finansowych. Problem w tym, że obiecywali zyski już dawno temu, ale obietnice nie przełożyły się w czyny.

Poza Teslą to chyba nie ma firmy która by nie dokładała do sprzedawanych elektryków (choć wg spekulacji ponoć w Chinach mieli w Q3 marżę -0.8% na Model 3) i to dotyczy nie tylko startupów, ale też dużych graczy typu VW, Ford, czy inni. VW się do tego nie przyznaje (nie wydziela tego w wynikach), ale już Ford się przyznaje (wydzielili biznes EV w raporcie) i tracą sporą kasę per sprzedany samochód elektryczny i trend jest negatywny tj. z kwartału na kwartał dokładają coraz więcej.

Podobnie zresztą jest z GM, też tracą sporo per sprzedany EV i co ciekawe też już raz zbankrutowali i uratowało ich Państwo.

Także wg mnie politycy źle się zabierają do tematu "dofinansowanych" samochodów bo większość z nich taka jest.
 

p0li

Pionier e-mobilności
tylko kwestia ze jak duzy gracz stwierdzi ze nie tedy droga to jednak jakis tam serwis i obsluge bedzie mial
jak chinski rzad stwierdzi ze juz dosc dokladania to nio moze zniknac z europy w jeden dzien i co wtedy?
a dzis rano czytalem fajna analize rynku wewnetrznego w chinach - noo dobrze to tam nie jest i nie zapowiada sie ze bedzie
jaj bym raczej nie ryzykowal
 

RyszDelKow

Nowy na Forum
Szybka Wymiana to jest Słuszny Kierunek, pod warunkiem ze będzie naprawdę prosta, tania i naprawdę szybka... i niezbyt zepsuje auto. Oto rozwiązanie dla "normalnych" samochodów
a to dla ultrakrótkich
 

p0li

Pionier e-mobilności
Szybka Wymiana to jest Słuszny Kierunek, pod warunkiem ze będzie naprawdę prosta, tania i naprawdę szybka... i niezbyt zepsuje auto.
z tym slusznym kierunkiem to bym sie tak nie rozpedzal

tu np niemcy 50 lat temu....



jakos nie zaskoczylo
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zmiana w celu naładowania zupełnie nie ma senu, mamy już baterie które ładuja się z mocą do 5C czyli od 10-80% z dobra krzywą, wiec 10-80% w 11-12 minut. A baterie na stacji też trzeba nałdować wiec moc ładowania całej stacji wcale nie bedzie mniejsza niż w przypadku zwykłych ładowarek DC. W czym stacje są lepsze? Możliwosć wymiany baterii na mniejsza lub większa i w ten sposób redukujemy koszt użytkowania auta bo płacimy mniej za mała baterię której używamy na codzień a jadąc w trasę pakujemy duża baterię i rzadziej sie zatrzymujemy a przez wyjazd płacimy troche wiecej za większa baterię, po powrocie zmniejszamy na mniejsze.

Powyższe systemy wymiany nie nadają sie do osobówek,
 
Top