Tesla Model 3, dostawy IV kwartał 2023

mrcnroot

Zadomawiam się
Orentujecie się czy folia na ekran w środku będzie pasować od starszej 3? Oraz czy jest sens do Tesli zakładać blokady/zabezpieczenia przed kradzieżą typu canlock?
Co do kradzieży to wczoraj trafiłem na taki artykuł:
 

ypl

Pionier e-mobilności
Co do kradzieży to wczoraj trafiłem na taki artykuł:
Na logikę, skradzione auto nawet jak gdzieś na wschód wywiozą to z SuC już nie będzie mogło korzystać, więc popyt na takie kradzione raczej niewielki, na cześci kradzione też mały popyt bo tu się nie ma co psuć plus mało jest nieautoryzowamych warsztatów. Ale strzeżonego Pan Bóg strzeże, pin i ubezpieczenie 😉
 

inter

Pionier e-mobilności
Na logikę, skradzione auto nawet jak gdzieś na wschód wywiozą to z SuC już nie będzie mogło korzystać, więc popyt na takie kradzione raczej niewielki, na cześci kradzione też mały popyt bo tu się nie ma co psuć plus mało jest nieautoryzowamych warsztatów. Ale strzeżonego Pan Bóg strzeże, pin i ubezpieczenie 😉
Wiekszość części wymaga autoryzacji.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Wiekszość części wymaga autoryzacji.
Akurat większość części nawet w nowych ICE wymaga autoryzacji i nie przeszkadza to złodziejom (da się to obejść). Ale poprzez swój ekosystem softwarowy kradziona cała Tesla jest faktycznie trudno zbywalna.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Akurat większość części nawet w nowych ICE wymaga autoryzacji i nie przeszkadza to złodziejom (da się to obejść). Ale poprzez swój ekosystem softwarowy kradziona cała Tesla jest faktycznie trudno zbywalna.
Większość mikrokontrolerów mają z własnym softem, który jest niekompatybilny z innymi samochodami. Docelowo wszystkie takie mają być.

Większość producentów kupuje komponenty od zewnętrznych dostawców z mikrokontrolerami opartymi na oprogramowaniu dostawcy. Takie części pasują do bardzo dużej ilości samochodów od różnych producentów. Można przeflashować numery seryjne mikrokontrolera, ale w przypadku mikrokontrolerów z oprogramowaniem Tesli nic Ci to nie da bo mają zupełnie inny, własny soft dedykowany dla ich platformy.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Większość mikrokontrolerów mają z własnym softem, który jest niekompatybilny z innymi samochodami. Docelowo wszystkie takie mają być.

Większość producentów kupuje komponenty od zewnętrznych dostawców z mikrokontrolerami opartymi na oprogramowaniu dostawcy. Takie części pasują do bardzo dużej ilości samochodów od różnych producentów. Można przeflashować numery seryjne mikrokontrolera, ale w przypadku mikrokontrolerów z oprogramowaniem Tesli nic Ci to nie da bo mają zupełnie inny, własny soft dedykowany dla ich platformy.
Nie doceniasz "wschodnich" informatyków. Jest np. filmik na YT ze zrootowaną Teslą jeżdżącą na FSD bodajże po Leningradzie. Do tego łączy się po aktualizacje z jakimś "lewym" serwerem na którym umieszczają zmodyfikowany oryginalny soft.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Nie doceniasz "wschodnich" informatyków. Jest np. filmik na YT ze zrootowaną Teslą jeżdżącą na FSD bodajże po Leningradzie. Do tego łączy się po aktualizacje z jakimś "lewym" serwerem na którym umieszczają zmodyfikowany oryginalny soft.
Wszystko można, ale jak serwer padnie, albo jakaś stłuczka i trzeba reflektor wymienić albo poduszka wystrzeli. Zapotrzebowanie na takie kradzione tesle raczej będzie symboliczne.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Wszystko można, ale jak serwer padnie, albo jakaś stłuczka i trzeba reflektor wymienić albo poduszka wystrzeli. Zapotrzebowanie na takie kradzione tesle raczej będzie symboliczne.
Ja wiem że w cywilizowanych krajach to nie ma racji bytu ale mówimy o kradzieżach i znikaniu na wschodzie :)
 

inter

Pionier e-mobilności
biała strzała odebrana
dzisiaj 40 wydań =]

gdzieś tam zauważyłem odpryski czerwonej farby, chlapaczy nie maja żadne oprócz tej w salonie, dziwne
Trzeba zgłosić o braku chlapaczy.
 
Top