Zachęcają do likwidacji strefy czystego transportu

elektryk

Pionier e-mobilności

Artykuł opisuje zbieranie podpisów i linkuje do zbierania podpisów pomimo, że zbiórkę podpisów organizuje Konfederacja. Co ciekawe portal jest utrzymywany głównie ze środków miasta Krakowa, nie jest niezależny.
 

nabrU

Moderator
Szanowni dyskutanci, aby wilk był syty i owca cała (czytaj: aby nie skakać sobie do gardeł), to może takiemu zakazowi powinna towarzyszyć dopłata do zmiany pojazdu 'na czystszy' jak to np. robi się w Londynie (strefa ULEZ). Tam Londyńczyk dostaje 2000 GBP na zmianę samochodu (lub 1000 GBP na motocykl)?

 

Ratt

Posiadacz elektryka
To protestuj, nie jezdzij tam nie wspieraj swoimi pieniedzmi tych turystycznych krajow. Tylko te ktore dbaja o srodowisko, proponuje zaczac od Szwajcarii, tam nic nie mozna.
Widzisz ja jeżdżąc tam wspieram swoimi pieniędzmi jak mogę tych inteligentnych którzy chcą to zmienić i też poprawić u siebie sytuację. Do dzisiaj pamiętam np. Australijczyków których spotkałem w Kenii a którzy non profit edukowali tamtejsze społeczeństwo na temat szkodliwości wyrzucania plastikowych butelek gdzie popadnie i za własne pieniądze organizowali sprzątanie z nich tamtejszych parków narodowych. I dzięki takim ludziom ten świat ma szansę przetrwać i stać się lepszym a nie stoczyć w otchłań samozagłady,
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Szanowni dyskutanci, aby wilk był syty i owca cała (czytaj: aby nie skakać sobie do gardeł), to może takiemu zakazowi powinna towarzyszyć dopłata do zmiany pojazdu 'na czystszy' jak to np. robi się w Londynie (strefa ULEZ). Tam Londyńczyk dostaje 2000 GBP na zmianę samochodu (lub 1000 GBP na motocykl)?

Problem w tym że jednak samochód to luksus a Polska nie ma jeszcze PKB na poziomie UK. Jak w Krk zakazywali pieców to były dopłaty i to rozumiem bo nie każdy może zmienić mieszkanie. Ale nie każdy musi posiadać samochód. Zwłaszcza 20 letniego diesla bo takich ten zakaz będzie na początku dotyczył. A najbardziej oburzeni są ich posiadacze z okolicznych wiosek którzy nie dość że u siebie nadal palą śmieciami i oponami (proszę zobaczyć na mapę zanieczyszczeń w zimie wokół Krakowa np. na Airly) to jeszcze chcą te swoje smrodliwe zwyczaje uprawiać nie tylko w swoim miejscu zamieszkania ale również gościnnie w Krakowie.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Przeczytalem tylko wstep, czyli sluzby ktore biora pieniadze z moich podatkow sobie nie radza, wiec w wyniku tego wszystkim czegos zabronimy… dalej mi szkoda czasu i mnie boli …
A wystarczyło tylko przeczytać cytat, który wkleiłem. Wtedy byś wiedział, jak się to ma do Twoich "mądrości" w stylu
twoja strefa nic nie da do czasu kiedy tam w jeden dzien Taj zuzywa tyle plastiku co ty w miesiac.
Wiedziałbyś, że ile by ten Taj nie zużył plastiku to nijak się to ma do chorób układu oddechowego i śmiertelności tym spowodowanej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Szanowni dyskutanci, aby wilk był syty i owca cała (czytaj: aby nie skakać sobie do gardeł), to może takiemu zakazowi powinna towarzyszyć dopłata do zmiany pojazdu 'na czystszy' jak to np. robi się w Londynie (strefa ULEZ). Tam Londyńczyk dostaje 2000 GBP na zmianę samochodu (lub 1000 GBP na motocykl)?

Doplaty to zlo… i mowie to jako czlowiek ktory wzial 27kzl dotacji.
Rozumiem doplate z mopsu dla ludzi ktorzy nie maja pieniedzy na wymiane pieca, ale doplacanie do drogich aut… no biore bo daja, ale swoje w podatkach tez oddaje.

Eliminowac skutecznie auta toksycznie, myc czesto drogi itp.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A wystarczyło tylko przeczytać cytat, który wkleiłem. Wtedy byś wiedział, jak się to ma do Twoich "mądrości" w stylu

Wiedziałbyś, że ile by ten Taj nie zużył plastiku to nijak się to ma do chorób układu oddechowego i śmiertelności tym spowodowanej.
Ale po co mam czytac brednie ? Zeby „zmadrzec” jak ty ? Dziekuje..
 

nabrU

Moderator
Nie chcę uderzać w politykę, ale ta ostatnia władza to na PKB nie za bardzo patrzyła jak rozdawała różny socjal, więc 'ten tego' możnaby pomyśleć, że Polska to bogaty kraj ;)

Ale tak na prawdę to płacz kolegi @ekoterrorysta jest trochę na wyrost. Bo ze strony SCT:

Wymogi obwiązujące w strefie:
  1. Do 30 czerwca 2026 r. pojazdy zarejestrowane po raz ostatni przed 1 marca 2023 r.będą podlegały bardzo łagodnym ograniczeniom:
    • w przypadku pojazdów zasilanych benzyną (LPG) – minimum norma Euro 1/ Euro I lub odpowiadające im daty produkcji,
    • w przypadku pojazdów z silnikami Diesla – minimum norma Euro 2/ Euro II lub odpowiadające im daty produkcji.

a z neta:

Normy Euro 1: Wprowadzone w 1992 roku, określały poziomy emisji dla samochodów benzynowych. Normy Euro 1 były stosowane do 1996 roku. Normy Euro 2: Wprowadzone w 1996 roku, obowiązujące dla samochodów benzynowych. Normy Euro 2 były stosowane do 2000 roku

Możemy więc założyć, że każdy młodszy niż 32-letni benzyniak i 28-letni diesel i tak wjedzie do SCT bo spełnia przepisy, więc nie rozumiem o co ten krzyk naszego 'likwidatora strefy'?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Widzisz ja jeżdżąc tam wspieram swoimi pieniędzmi jak mogę tych inteligentnych którzy chcą to zmienić i też poprawić u siebie sytuację. Do dzisiaj pamiętam np. Australijczyków których spotkałem w Kenii a którzy non profit edukowali tamtejsze społeczeństwo na temat szkodliwości wyrzucania plastikowych butelek gdzie popadnie i za własne pieniądze organizowali sprzątanie z nich tamtejszych parków narodowych. I dzięki takim ludziom ten świat ma szansę przetrwać i stać się lepszym a nie stoczyć w otchłań samozagłady,
A mozna np. Lokalnie, dlaczego u nas tak czesto pala sie skladowska odpadow ?
Dlaczego takie skladowiska powstaja, nikt tego nie kontroluje, takie plonace skladowsko powoduje pewnie zanieczyszczenie jakie daje krakow przez miesiac czy dwa…
W tym kraju nie funkcjonuje poprawnie polowa sluzb, i to jest rak ktory nas toczy… wystarczy eliminowac trucicieli, nie zakazywac.

To jest tak jak by np. W Krakowie panowala seria napadow i morderstw na ulicach, i Policja nie radzi sobie z eliminacja mordercow. Wiec wydaje sie ustawe zakazujaca wychodzenia na ulice. Macie siedziec w domach i czekac czy wam pozwolimy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No to teraz się zastanów: czy brednie to jest to co piszesz wielce oświecony Ty, czy to co pisze Najwyższa Izba Kontroli...
Ja nie jestem oswiecony, ja jestem zwyklym szarym czlowiekiem, ale jak czytam ze NIK stwierdza ze sluzby nie pracuja to chyba wnioski moge wyciagnac ? Czy nie ?
 
Top