Czy model 3 jest dla osoby parkującej pod chmurką bez prądu?

rawier

Posiadacz elektryka
podejrzewam, że przy licznikowym 130 na expresówkach tak pięknego zużycia nie będzie jak piszesz
Ja na zimowym przejeździe s8 (-4C) z 4 dorosłymi na pokładzie miałem ostatnio przy 125 na autopilocie zużycie 21,5 kW (równa jazda bez deptania, zużycie raportowane przez Teslę) - więc wydaje mi się realnym w przypadku podstawowej wersji osiągnięcie 19kW przy 130. Ale oczywiście najlepiej jakby ktoś posiadający takowy model wypowiedział się 😀
 

Kwas

Zadomawiam się
Samochody podrożały tak bardzo, że bazowy model 3 to dla mnie teraz bardzo dobra oferta. Od zawsze marzyłem o tym samochodzie, ale mieszkam w mieście na otwartym osiedlu, bez miejsc garażowych itp.

Czy to ma sens? Ile % baterii schodzi z modelu 3 lfp, gdy stoi 5 dni na mrozie? Czy abonament na ionity sprawi, że będzie taniej niż jazda lexusem ux250 hybrydą?

Czy Warszawa (ul. Zapustna)-Łomża-Warszawa na raz zawsze jest możliwe ,(z postojem 2 dni na miejscu i na mrozie)? (To jakieś 170 km w jedną stronę

Czy zawsze dojadę z południa Warszawy na południe Krakowa (300 km)?

Wszystkie drogi to w 90% ekspresówki, licznikowe 130 kmh (na gps każdy samochód pokazuje 125 kmh).

Ale czy to w ogóle ma sens? Czy poczekać jeszcze parę lat? Ładowarkę mam w pracy, ale jeżdżę do niej rowerem, albo pracuję zdalnie. A 3 ma być dla żony i dla nas do odwiedzania rodziny. Nasz ulubiony hotel w Augustowie też ma ładowarkę i moja rodzina w Krakowie też ma siłę w garażu. Ale my nie...

Zależy mi tylko na highland i wersji bez dodatków.
Wypowiem się bo parkuję pod chmurką i z pewnych względów tankuje na SuC więc puki co 100% DC.
Ale mam LR.
Spadków nocnych 2-3 dniowych nie zauważyłem. 5 dni chyba nie stało auto.
Również jeżdżę praktycznie autostradą na co dzień raczej 140. Spalanie jesienią 16,8kw zimą widzę ciężko zejść poniżej 20-25. Ale to mówie o krótkich jazdach na codzień autostradowych 30 minut. Także jak robiłem 300km i to deptając z 80% - 20-10% tak teraz 200km bez deptania. Ale też z rana odszraniam jak trzeba ale 5-10 minut wystarcza żeby śnieg łatwo zdjąć i w środku mieć 28stopni. Nigdy nie tolerowałem skrobaczek.
Czasem nie działa też rekuperacja odrazu lub częsciowo jak aku bardzo zimny.

Przykładowa trasa wawa kasprzaka - łańcut (353km) 10stopni - 120 autopilot-3,5h-14,2kw/km początek listopada. Zjadło 62% baterii !!!

Myślę że rawier się nie myli. W trasie LR to osiągnie, a SR powinien być defacto lepszy.

Pasuje zrobić trase w niesprzyjających warunkach ale raczej spokojnie te 350 w zimie na 1 ogarnie.

Generalnie dalej kupiłbym tesle. Ale jakbym nie miał blisko lub po drodze SuC to bym raczej nie kupił. Chyba że dom lub praca.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Samochody podrożały tak bardzo, że bazowy model 3 to dla mnie teraz bardzo dobra oferta. Od zawsze marzyłem o tym samochodzie, ale mieszkam w mieście na otwartym osiedlu, bez miejsc garażowych itp.
Plus taki, że masz wartownika ;) żre energię, ale daje względne poczucie bezpieczeństwa na wypadek obcierki...
Czy to ma sens? Ile % baterii schodzi z modelu 3 lfp, gdy stoi 5 dni na mrozie? Czy abonament na ionity sprawi, że będzie taniej niż jazda lexusem ux250 hybrydą?
W moim LR od 22 sierpnia 2023 do 9 grudnia 2023 zjechało z 82% na 69, przy LFP chyba nie powinno być gorzej %.
Czy Warszawa (ul. Zapustna)-Łomża-Warszawa na raz zawsze jest możliwe ,(z postojem 2 dni na miejscu i na mrozie)? (To jakieś 170 km w jedną stronę
Chyba jednak bym wybrał LR.
Czy zawsze dojadę z południa Warszawy na południe Krakowa (300 km)?

Wszystkie drogi to w 90% ekspresówki, licznikowe 130 kmh (na gps każdy samochód pokazuje 125 kmh).

Ale czy to w ogóle ma sens? Czy poczekać jeszcze parę lat? Ładowarkę mam w pracy, ale jeżdżę do niej rowerem, albo pracuję zdalnie. A 3 ma być dla żony i dla nas do odwiedzania rodziny. Nasz ulubiony hotel w Augustowie też ma ładowarkę i moja rodzina w Krakowie też ma siłę w garażu. Ale my nie...

Zależy mi tylko na highland i wersji bez dodatków.
Życie z elektrykiem w bloku, bez gniazdka, jest możliwe. Patrząc na podaną lokalizację - widzę, że dookoła są jakieś ładowarki (pod nosem) więc z ładowaniem nie będzie jakiegoś wielkiego problemu - na zasadzie, zostawiam auto na kilka h na wolnej ładowarce i wracam do domu. Mimo wszystko, to może być trochę upierdliwe. Może jest jakaś opcja delikatnego przylobbowania za jakiś słupkiem AC w pobliżu bloków... No chyba, że raz na tydzień wybierzesz się autem do pracy :)
Ważniejszą kwestią są trasy - wtedy pojemność baterii zaczyna mieć spore znaczenie - chyba, ze te trasy są bardzo sporadyczne - to można przeżyć, "dwa" ładowania zamiast "jednego".
Tak jak pisze @rawier Ionity nie ma sensu - o ile nie latasz 5kkm w miesiącu. W W-wie masz SuC, po drodze do Krakowa SuC, nad morze SuC, do Augustowa też można przez SuC Białystok.
Kolejne SuC w "planach".
Czekanie kilka lat, być może zawsze będzie coś nie tak. Poszukaj po ogłoszeniach - może udałoby się wypożyczyć w sensownych pieniądzach 3kę na 2 tygodnie, może miesiąc i zobaczyć jak to jest - chociaż to może być drogie rozwiązanie.
 

daniel

Señor Meme Officer
Też miałem auto na osiedlu,ale na zamkniętym parkingu. Na początku jeździłem ładować się na DC i siedziałem godzinę w samochodzie grając w gry i oglądając filmy. Potem przestawiłem się na powolne AC - odstawiałem samochód i wracałem po kilku godzinach. DC trzeba było trafić wolne, trzeba podgrzać baterię. Był jeden dzień gdzie byłem na kilku ładowarkach i wszystkie w okolicy były zajęte. To jeszcze bardziej wydłuża czas.
Na początku to było ok, ale na dłuższą metę stałoby się irytujące.
Szukałbym słupka AC gdzie można bezpiecznie zostawić samochód. Zamknięty parking, żeby nie trzymać wartownika włączonego. A jak już zamknięty parking to zagadać o możliwość ładowania. Wystarczy gniazdko 1f 32A. Nie wiem czy doprowadzają trzy fazy do parkingów. Gdybym się nie wyprowadzał to taki byłby mój plan. Jedna z największych zalet EV jest taka, że ładuje się w miejscu postoju i nie musisz o tym myśleć.

Ile kilometrów planujesz nim robić na co dzień? Robiłem 2x28km dziennie i zimą ładowałem się co 3 dni. Bateria była wtedy między 90-80 a 20%. Mam bazowy model z LFP.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Co do Suc to do zajebistości im daleko, popatrzcie na ich lokalizacje, zjazd i powrót z autostrady to 15-20min, gdzie tu sens. Przykłady pierwsze z rzędu jak piszemy o podróżach nad morze, Ciechocinek, Zgierz czy gdzieś koło Łodzi, Poznań. Zjeżdżanie tam to paranoja i masochizm czasowy. Ale ja pewnie inny jestem i marudzę, przypier.... się nie wiadomo o co
 

daniel

Señor Meme Officer
Co do Suc to do zajebistości im daleko, popatrzcie na ich lokalizacje, zjazd i powrót z autostrady to 15-20min, gdzie tu sens. Przykłady pierwsze z rzędu jak piszemy o podróżach nad morze, Ciechocinek, Zgierz czy gdzieś koło Łodzi, Poznań. Zjeżdżanie tam to paranoja i masochizm czasowy. Ale ja pewnie inny jestem i marudzę, przypier.... się nie wiadomo o co
Akurat Poznań miałem niedaleko i wychodził cenowo jak AC na GreenWayu. Tylko że tam jest parking darmowy tylko na 30 minut, więc trzeba przyjechać i wyjechać dość sprawnie. To taka bardziej miejska ładowarka. Jeśli dane będzie nam doczekać tego w Luboniu koło Auchan to będzie bomba. Będzie można się zatrzymać blisko autostrady i wskoczyć na szybkie zakupy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Samochody podrożały tak bardzo, że bazowy model 3 to dla mnie teraz bardzo dobra oferta. Od zawsze marzyłem o tym samochodzie, ale mieszkam w mieście na otwartym osiedlu, bez miejsc garażowych itp.

Czy to ma sens? Ile % baterii schodzi z modelu 3 lfp, gdy stoi 5 dni na mrozie? Czy abonament na ionity sprawi, że będzie taniej niż jazda lexusem ux250 hybrydą?

Czy Warszawa (ul. Zapustna)-Łomża-Warszawa na raz zawsze jest możliwe ,(z postojem 2 dni na miejscu i na mrozie)? (To jakieś 170 km w jedną stronę

Czy zawsze dojadę z południa Warszawy na południe Krakowa (300 km)?

Wszystkie drogi to w 90% ekspresówki, licznikowe 130 kmh (na gps każdy samochód pokazuje 125 kmh).

Ale czy to w ogóle ma sens? Czy poczekać jeszcze parę lat? Ładowarkę mam w pracy, ale jeżdżę do niej rowerem, albo pracuję zdalnie. A 3 ma być dla żony i dla nas do odwiedzania rodziny. Nasz ulubiony hotel w Augustowie też ma ładowarkę i moja rodzina w Krakowie też ma siłę w garażu. Ale my nie...

Zależy mi tylko na highland i wersji bez dodatków.
Przez rok ladowalem sie tylko na miescie. 100km kosztuje jakies 38-46zl
Czy sie oplaci, sam sobie policz.
Z minusow jak nie masz gniazdka, to nie przygotujesz sobie auta przed droga bo Ci szkoda pradu, zazwyczaj tez masz
80% naladowania a nie 100.
Ogolnie ciagle myslisz o ladowaniu… ale ja dziennie robie 60-120km wiec jezdze sporo. Da sie tak zyc, ale nie jest to mega przyjemne.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Pomyślę o słupku przed kamienicą, może jakoś uda się spółdzielnię przekonać. Żona robi tygodniowo około 60-100 km, dlatego cieszą mnie te wypowiedzi o minimalnym zużyciu prądu podczas postoju.
Obawiałem się, że lfp nie lubi mrozu i postojów na nim, a widzę że jest chyba dobrze.
Żaden ze sklepów, z których korzystam, nie ma ładowarki, ale słyszałem, że będą je mieć lidle i biedronki.
Jadąc przed chwilą rowerem zauważyłem, że 500 m ode mnie postawiono jakąś, ale to raczej do nowego osiedla.
Nie mam noża na gardle, ale fakt mamy super czas na model 3 - świetna cena i jakość, z drugiej strony mam tyle hobby i zajęć z żoną i synem, że absolutnie nie wyobrażam sobie zmiany stylu życia pod samochód. Mój dwuosobowy spalinowiec tego nie wymagał, ale to samochodem żony robimy trasy w 3 osoby.
Ech, gdyby udało się dochapać awansu, wtedy mógłbym dostać służbowe LR i mieć ładowanie wszędzie za darmo. Choć paradoksalnie zależy mi na LFP i RWD. Znajomy z tvn turbo, który jeździł każdym prawie samochodem (w tym moim i wiem, że lubimy to samo w prowadzeniu), ocenia rwd najwyżej że wszystkich tesli i elektryków w ogóle.

Bardzo jeszcze raz Wam dziękuję. Znam frustrację z forum mojego samochodu, gdy ludzie wpadają, zadają 100 pytań, a po kilkudziesięciu postach jednak znikają, bo proza życia. Od razu za to przepraszam - tesla jest w moim sercu od powstania, nawet myślałem by dla niej pracować 16 lat temu, ale żyję szczęśliwie w dobrej lokalizacji do wszystkiego, tylko nie do ładowania przy postoju.
Może spółdzielnia da się przekonać do sprzedawania prądu z fotowoltaiki, którą właśnie montuje na dachu mojego budynku, gorzej jak nasze miejsca pod oknem będą blokowane tylko do ładowania, wtedy sąsiedzi z klatki mnie przestaną lubić...
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Co do Suc to do zajebistości im daleko, popatrzcie na ich lokalizacje, zjazd i powrót z autostrady to 15-20min, gdzie tu sens. Przykłady pierwsze z rzędu jak piszemy o podróżach nad morze, Ciechocinek, Zgierz czy gdzieś koło Łodzi, Poznań.
No Lućmierz koło Łodzi szału nie robi, zwłaszcza jak lecisz A1. Ale Ciechocinek akurat jest spoko, 1,5 km do A1, po drodze McD, więc tu akurat (dla mnie) jest gitarka - poza ładowaniem może 8-10min max dodatkowo.
Natomiast co do zasady nie liczyłbym (raczej) nigdy na SuC przy trasach na MOP-ach - to nie ich bajka - zwłaszcza jak u nas są MOP-y "jednokierunkowe". Oni preferują jakiś dobry punkt blisko węzła - wtedy masz "3 w 1" - obsłużysz ruch trasą w jednym kierunku, w drugim oraz "lokalsów". Na zachodzie jest praktycznie identycznie - w te wakacje ładowałem się na ~20-30 SuC w Niemczech, Holandii i Belgii i żaden nie był przy trasie na MOP-ia - a praktycznie wszystkie były niedaleko trasy w pobliżu węzła.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja lubie Lucmierz. Knajpa robi swoje. Lokalizacja bardziej relaksująca. Te stracone minuty na dojazd niweluje szybsze ładowanie niż w Ciechocinku. Ai tak zawsze przestawiam bo nie zdążę zajść lub wypić.
 
Top