Holiday Update - spekukacje

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja nie mrugam przy kazdym oślepianiu i wielu tego nie czyni. Tylko jak naprawde wali ostro. Ale gdybym mrugał za każdym NIEPRZYJEMNYM tylko doznaniem z powodu światel auta z na przeciwka, to byl wytarł piktogram na kierownicy z powodu zużycia.
Matrixy w inhych samochodzch uważam za nie doskonale jak wycieraczki i fsd w Tesli.
Należy z tego korzystać z umiarem co czyni to czasem bardziej klopotliwym niż stare rozwiązania.
Ale jak to bywa wielu mając matrixy myśli że to cudo je mając . I ma w dupie innych, bo ma cudo - matrixy!
Niestety to lipa wg mnie tak w ok 50%.Podobnie FSD itp...
Mi wstyd z tym jechać i nie korzystam podobnie jak z automatycznych świateł w Tesli bo to też gówno (s3xy wyłącza w AP)
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Ja nie mam żadnego parcia na matrixy.

Co do wycieraczek myślę, że mogą się poprawić w tym update bez wielkiego ogłaszania nowin.

Automatyczne światła w porównaniu do tego co było w 2021 r poprawiły się o niebo (i potem znowu tyci pogorszyły) bez żadnych release notes.
 

camel

Posiadacz elektryka
Przed TMY miałem Arteona przez 5 lat. Przede wszystkim to nie są matrix ledy, a sterowanie wiązek światła odbywa się za pomocą mechanicznych przesłon, które fizycznie blokują część światła, a nie wyłączają poszczególne jego segmenty. Samo w sobie to nic złego, chociaż możliwości przesłon są ograniczone, natomiast, to że Arteonom nikt nie mruga to nie jest prawda, mnie mrugano wielokrotnie, podobnie jak wielu osobom na polskim forum Arteona.
5letni arteon to chyba nie miał LED MATRIX IQ.LIGHT bo zdaje się to weszło później niż 2018. Jeśli miał, to mogłeś do serwisu pisać że coś Ci nie dziala ;)
a dlaczego przed przedszkolem nie miałyby się włączyć bo nie rozumiem? automatyczne długie też mnie w wielu autach innych producentów oślepiają. a jak ktoś mnie oślepia jadąc za mną to jak mam mu zamrugać żeby wiedział?
w VW zauważyłem że działa to tak, że w mieście długie wyłącza na podstawie mapy. Temu tym bardziej pod przedszkolem w dobrze oświetlonym miejscu nie miał prawa tym strzelić. Co do tego jak masz zamrugać temu z tyłu - dzięki uprzejmości tesli miałem okazję się przekonać, że się da. Jak gość na autostradzie dostał z długich to myślał, że coś do niego mam, bo potem zwonił, pozwolił się wyprzedzić i po dłuższej chwili się zrewanżował. To jest dopiero wstyd :)

Niektórzy piszą troche widzę podobnie jak hejterzy EV którzy nie mają pojęcia o czym piszą. Albonie mieli tego nigdy, albo mieli stare rozwiązanie i myśleli że mają. Rozumiem, ze jak w tesli włączą to w koncu to pierwsi z tej funkcji zrezygnujecie? :D
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
5letni arteon to chyba nie miał LED MATRIX IQ.LIGHT bo zdaje się to weszło później niż 2018. Jeśli miał, to mogłeś do serwisu pisać że coś Ci nie dziala ;)

w VW zauważyłem że działa to tak, że w mieście długie wyłącza na podstawie mapy. Temu tym bardziej pod przedszkolem w dobrze oświetlonym miejscu nie miał prawa tym strzelić. Co do tego jak masz zamrugać temu z tyłu - dzięki uprzejmości tesli miałem okazję się przekonać, że się da. Jak gość na autostradzie dostał z długich to myślał, że coś do niego mam, bo potem zwonił, pozwolił się wyprzedzić i po dłuższej chwili się zrewanżował. To jest dopiero wstyd :)

Niektórzy piszą troche widzę podobnie jak hejterzy EV którzy nie mają pojęcia o czym piszą. Albonie mieli tego nigdy, albo mieli stare rozwiązanie i myśleli że mają. Rozumiem, ze jak w tesli włączą to w koncu to pierwsi z tej funkcji zrezygnujecie? :D
dlaczego auto deaktywuje długie na podstawie mapy? powinien deaktywować na podstawie warunków pogodowych i obecności innych pojazdów, co ma mapa do tego? No jeśli przedszkole było dobrze oświetlone to rzeczywiście długie nie powinny mieć miejsca ale to auto decyduje czy widzi czy nie :)
 

camel

Posiadacz elektryka
dlaczego auto deaktywuje długie na podstawie mapy? powinien deaktywować na podstawie warunków pogodowych i obecności innych pojazdów, co ma mapa do tego? No jeśli przedszkole było dobrze oświetlone to rzeczywiście długie nie powinny mieć miejsca ale to auto decyduje czy widzi czy nie :)
Pełna zgoda, natomiast tak jak napisałem, z tym że zaraz po wjeździe w teren zabudowany mi je wyłącza, to tylko moja obserwacja. Może zbiega się to z tym, że pomimo braku lamp gdzieś w oddali dostrzega jakieś światła.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
a dlaczego przed przedszkolem nie miałyby się włączyć bo nie rozumiem? automatyczne długie też mnie w wielu autach innych producentów oślepiają. a jak ktoś mnie oślepia jadąc za mną to jak mam mu zamrugać żeby wiedział?
W terenie zabudowanym nie wolno używać świateł drogowych, więc automat nie powinien ich włączyć. Tesla ma dużo świetnych rozwiązań, ale ma też tragiczne, tak jak te nieszczęsne światła i wycieraczki
 

daniel

Señor Meme Officer
VAGi wyłączają światła drogowe poniżej 50km/h. Nie potrzeba mapy. Tesla też mogłaby to prosto ogarnąć.

Jeśli chodzi o oślepianie to miałem taki problem na autostradach. Daleko na horyzoncie za mną pojawiała się taka gwiazda w Volkswagenie czy Audi, a jak przejeżdżała obok to udawała niewiniątko. Mruganie jak już mnie wyprzedzą nic nie dawało, bo nie czaili o co chodzi.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
W terenie zabudowanym nie wolno używać świateł drogowych, więc automat nie powinien ich włączyć. Tesla ma dużo świetnych rozwiązań, ale ma też tragiczne, tak jak te nieszczęsne światła i wycieraczki
Wielokrotnie już tu było - teren zabudowany nie ma tu nic do rzeczy. Wolno ich używać na nieoświetlonych drogach i pod warunkiem, że nie oślepiamy innych użytkowników - i tyle.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Wielokrotnie już tu było - teren zabudowany nie ma tu nic do rzeczy. Wolno ich używać na nieoświetlonych drogach i pod warunkiem, że nie oślepiamy innych użytkowników - i tyle.
Masz rację. Choć trochę trudno mi sobie wyobrazić przedszkole przy nie oświetlonej ulicy w mieście. Ale jest to oczywiście możliwe. Tym nie mniej, światła w Tesli to miniona epoka, mój 9 letni Golf jest zdecydowanie lepszy jeśli chodzi o dostosowywanie świateł do warunków drogowych.
 

camel

Posiadacz elektryka
VAGi wyłączają światła drogowe poniżej 50km/h. Nie potrzeba mapy. Tesla też mogłaby to prosto ogarnąć.

Jeśli chodzi o oślepianie to miałem taki problem na autostradach. Daleko na horyzoncie za mną pojawiała się taka gwiazda w Volkswagenie czy Audi, a jak przejeżdżała obok to udawała niewiniątko. Mruganie jak już mnie wyprzedzą nic nie dawało, bo nie czaili o co chodzi.
może to ten w 5letnim arteonie? :D To udawała niewiniątko by potem nie czaić o co chodzi? ok, ma to sens..
W każdym razie, inni nie śpią, wypuszczają atualizacje, jak ta pod koniec 2022 w vw która na dwupasmówkach przestała doświetlać znacznie lewą stronę żeby nie oślepiać tych z naprzeciwka, czy obniżyła mijania do 90km/h.
 
Top