Wtyczka CCS1 ma pewne niedociągnięcia względem NACS ale obie są dalekie od ideału. Zresztą nie przez przypadek nikt poza NA nie chce korzystać ze standardu NACS - Europa, Azja ani Australia. W Afryce ani Ameryce Południowej na razie też i nie zapowiada się żeby coś się miało zmienić w tym temacie choć tam rynek pojazdów BEV jest jeszcze mały
Nikt też nie chciał CCS1 poza Ameryką Północną. Obsługuje tylko jedną fazę. Może UK by tego używało, ale pewnie blisko do Europy i trzeba by było używać adapterów, jeśli by się dało.
To była obiektywnie gorsza wtyczka i gorszy standard niż NACS i to kwestia czasu aż NACS go całkowicie zastąpi.
Nie słyszałeś bo większość źródeł z USA wypowiadających się na temat Tesli i jest bardziej stronnicza niż był TVP przez ostatnie 8 lat. Panuje tylko jeden obowiązujący przekaz a jeśli jest on niezgodny z faktami to tym gorzej dla faktów.
To chyba żyjemy w innych bańkach, bo ja słyszałem wiele negatywnych rzeczy o Tesli z USA. Głównie media, ale YT też.
NACS komunikuje się z samochodem protokołem zgodnym z CCS. P&C to osobny temat. Na tą chwilę jako rozwiązanie tymczasowe będą apki i przejściówki ale zgodnie z przepisami od 2025 roku musi być wdrożone P&C zgodne ze standardem ISO 15118 czyli autoryzacją sesji poprzez klucze publiczne a nie bezpośrednie połączenie samochód-operator. Po to żeby żaden operator (np. Tesla) nie mogła sztucznie ograniczać możliwości ładowania lub korzystania z P&C konkretnym producentom.
- Charger to EV: Chargers must conform to ISO 15118-3 and must have hardware capable of implementing both ISO 15118-2 and ISO 15118-20.
- By 2025 Charger software must conform to ISO 15118-2 and be capable of Plug and Charge. Conformance testing for charger software and hardware should follow ISO 15118-4 and ISO 15118-5, respectively.
Całość zasad nazywa się National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) Formula Program a szczegóły możesz znaleźć np. tutaj:
To jeszcze dwa lata do wprowadzenia. Myślę, że możemy spać spokojnie i zdążą to zaimplementować. Pisałeś to jakby Tesla dostała za karę nakaz implementacji. "Rząd ich zmusił". Teraz to sprawa nabiera bardziej technicznego wydźwięku, a na początku brzmiało to jakby Tesla łamała jakieś przepisy o P&C.
Nie widzę logicznego związku P&C z przejściem na NACS.
Prawdziwy powód jest taki, że Volkswagen aka Electrify America dał dupy z budowaniem sieci ładowania w USA. Jest tak okropna, że nikt nie chce jej używać. Skopali tę sprawę tak dokumentnie, że ktoś tam powinien mieć odebrany majątek za działanie na szkodę firmy. Za pieniądze z kary mogli mieć największą sieć ładowania w USA. Praktycznie za darmo, jako zadośćuczynienie za dieselgate. Tak to spieprzyć...
W końcu Ford ogłosił przejście, żeby klienci mogli korzystać z Superchargerów - jedynej sieci, która działa i można na niej polegać. W ten sposób pociągnął za sobą resztę branży. Teraz nawet Volkswagen przechodzi na ten standard.