300K zł. do wydania na elektryka

Ironeska

Fachowiec
Cześć
W przeciągu 3~4 miesięcy chcę kupić/zamówić elektryka i mam przeznaczone na to 300k zł. no może z małą górką jeśli to będzie miało sens. Ogólnie niemiecka motoryzacja odpada, nic jakoś nie przykuło mojej uwagi.

Jako ze mieszkam na wsi to tylko suvy i crossovery 4x4 biorę pod uwagę

- tesla Y ( pierwszy wybór) niby wszystko ok ale ... w drugiej połowie 2024 będzie lifting
- kia ev6 teoretycznie faworyt
- ev9 za duzy
- ev5 byłaby ideałem ale w europie będzie dostępna dopiero w 20025

Ogólnie potrzebuje czegoś w kształcie ev5 ale dostępnego

Aktualnie jeżdżę volvo cx40
 

STMS

Pionier e-mobilności
Niestety, wiele rzeczy - to nadal urządzenie z dużą ilością części mechanicznych (samochód) i jak pokazują statystyki z przeglądów w Niemczech, trzeba te elementy odpowiednio konserwować.

Ja też nie potrzebuję ASO do takich rzeczy, ale gdy kupuję nowy samochód za 200 tysięcy to serwisuję go w ASO i takie rzeczy robione są przy okazji wymiany opon czy przeglądu :)

o czym Ty piszesz ??? - wymień te mechaniczne części, które serwisuje ASO na przeglądach poza tymi co napisałem powyżej

czekam
 
Last edited:

ztsgusz

Posiadacz elektryka
a czym Ty piszesz ??? - wymień te mechaniczne części, które serwisuje ASO na przeglądach poza tymi co napisałem powyżej

czekam
oprócz hamulców i filtrów, części w EV które ASO powinno serwisować:
  • zawieszenie, światła, opony (chyba oczywiste, żeby nie dochodziło do takich sytuacji że zawieszenie ulega awarii w widowiskowy sposób, albo światła oślepiają innych kierowców - częste w Teslach jak mijam na drodze)
  • pompa ciepła/klimatyzacja (czynnik, sprężarka), cały ten system kontroli temperatury baterii (dużo części mechanicznych - https://www.mdpi.com/energies/energ...deploy/html/images/energies-15-06118-g007.png), silnik elektryczny
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Zawieszenie - masz przeglądy techniczne, jak diagnosta widzi, e nie zależy Ci tylko na stęplu to przyłoży się
światła -j.w.
opony- do czego potrzebne Ci aso?

Nie wypowiem się, ale jak spada wydajność to pewnie dopiero jest sens sie tym zainteresować, przez niski stan czynika chyba nic nie zepsuje się? To nie olej w silniku.
 

STMS

Pionier e-mobilności
oprócz hamulców i filtrów, części w EV które ASO powinno serwisować:
  • zawieszenie, światła, opony (chyba oczywiste, żeby nie dochodziło do takich sytuacji że zawieszenie ulega awarii w widowiskowy sposób, albo światła oślepiają innych kierowców - częste w Teslach jak mijam na drodze)
  • pompa ciepła/klimatyzacja (czynnik, sprężarka), cały ten system kontroli temperatury baterii (dużo części mechanicznych - https://www.mdpi.com/energies/energ...deploy/html/images/energies-15-06118-g007.png), silnik elektryczny

widzisz jak stara motoryzacja wyprała Ci mózg ...

zawieszenie zostanie sprawdzone przy każdym czyszczeniu hamulców
nikt na przeglądzie w ASO nie rozkręca zawieszenia

światła - od tego są przeglądy rejestrowe

opony serwisuje co pół roku [wymiana na odpowiednie + sprawdzenie] - jak większość

pompa ciepła w TESLI nie wymaga serwisu a jak się rozszczelni to serwis a nie przegląd ... a zgłoszą mi o tym czujniki i samochód a nie przegląd w ASO

bateria nie wymaga serwisu - jak się popsuje to się wymienia / naprawia

tym bardziej silnik prądu przemiennego - żaden nie wymaga serwisu no chyba, że specjalnie na taki serwis został zaprojektowany :ROFLMAO:

nadal nie wiem do czego tu ASO ... a chyba dla "darmowej" kawy ... tą mam przy wymianie opon :ROFLMAO:
 

pmlody

Pionier e-mobilności
światła oślepiają innych kierowców
I niby jak to aso serwisuje? Przecież światła się same nie przestawiają? Chyba że auto po kolizji, ale to przed wypuszczeniem auta po naprawie ma być zrobione przez warsztat.
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
I niby jak to aso serwisuje? Przecież światła się same nie przestawiają? Chyba że auto po kolizji, ale to przed wypuszczeniem auta po naprawie ma być zrobione przez warsztat.
To pewnie problem z jakością w Tesli, ale zaobserwowałem że nagminnie oślepiają innych kierowców, co w przypadku nowych samochodów innych marek nie występuje.
 

nabrU

Moderator
Nie ma się co śmiać @pmlody. Ten temat był poruszany tutaj:

 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Ponieważ ja też niedawno stałem przed takim wyborem, to napiszę Ci dlaczego Tesla i dlaczego MY LR i dlaczego nie czekałem na projekt Jupiter. A nie jestem Eco freakiem, za to potrafię liczyć ;)

1. Bo aktualnie, biorąc pod uwagę jakość/cena (podstawowy MY LR to 230 tyś.) nie ma na rynku nic lepszego. Nawet porównując z jakimkolwiek ICE w podobnej klasie. Oczywiście znajdę lepszego ICE, nawet w podobnej cenie, tylko w ICE już później ekonomia się rozjeżdża. Serwis (w Tesli właściwie jego brak), "tankowanie"/ładowanie itp., to przemawia na korzyść Tesli. W kategorii BEV, Tesla nie ma konkurencji i mam na myśli ekonomikę użytkowania.

2. Założyłem, że będę się poruszał głównie w mieście i okolicach, tak do 150 km, więc bez problemu nawet w zimie, wrócę do domu i dopiero tu będę ładował auto. Aktualnie uważam, że dopóki zasięg BEV nie będzie wynosił przynajmniej te 600-700 km, to BEVy, DLA MNIE, nie nadają się w trasy. Tylko ja jestem z tych, co wsiada do auta i robi 1200 km za jednym razem, raz tankując. Ludzie zwykle ładują się co 250-300 km. Dla mnie to oznacza, że musiałbym się zatrzymywać co 2h, bardzo nie fajnie. Można, tylko po co mam się męczyć za własne pieniądze? Dla mnie odpada.

3. Bo dynamika, bo audio premium, bo filtr HEPA, bo łatwy dostęp do bagażnika, bo panoramiczny dach (dzieci lubią to), bo podniesione zawieszenie (krawężniki, wiadomo ... miasto, u Ciebie wieś i łatwo się wsiada/wysiada). Łatwość operowania fotelikiem z niemowlakiem z tyłu. No i normalne kierunkowskazy (rozwinę to w kolejnym punkcie). Bo termodynamika, zarządzanie energią, a co za tym idzie ekonomia użytkowania Tesli. Tylko Koreańczycy depczą Tesli po piętach, ale mimo wszystko są za Teslą.

4. Też pomyślałem, że poczekam, pewnie z rok, na kolejny model, bo ogólnie podoba mi się kierunek zmian w modelu 3. No ale nie wiadomo, co będzie za rok, a nawet jak pojawi się coś nowego, to dojdą choroby wieku dziecięcego ... jak wspomniał kolega STMS wyżej. Pomyślałem, że kupię teraz, pojeżdżę 2-3 lata i wtedy może przesiądę się no coś innego. A może baterie już wtedy będą lepsze? No i nie powiem, ale wystraszyły mnie kierunkowskazy w kierownicy modelu 3. O ile to się sprawdzi w takich Stanach, to w Europie pomysł jest ... wybaczcie, z dupy (ilość rond). Pewnie bym się przyzwyczaił. Nawet myślałem, aby przykleić jakąś oczojebną kropkę na taki przycisk, powiedzmy w lewo, aby mój mózg szybko wychwycił ją na kierownicy i komunikował - tu wcisnę to na pewno będzie w lewo. Śmiałem się, kiedy niektórzy forumowicze pisali, że już nie włączają kierunkowskazu zjeżdżając z ronda. Można i tak, tylko czy to jest bezpieczne?
Duży krok do tyłu, jeśli idzie o motoryzację w Europie. Ferrari też takie coś ma, ale hej ... kto bogatemu zabroni.
No i już widziałem oczyma wyobraźni, minę mojej żony i co mówi na pomysł zakupu auta z kierunkowskazami w przyciskach na kierownicy. :) Definitywnie pomysł kierunków w przyciskach u mnie odpada.

Jakie wady i co mi brakuje w Tesli.
Przyzwyczaiłem się do HUD'a. Chętnie bym dopłacił do tego wynalazku. Tylna oś skrętna (to akurat żona by chciała), ale też się pod tym mogę podpisać. Żona by jeszcze chciała podgląd 360 stopni, ale po prostu już się do niego przyzwyczaiła w innych autach.
Trochę mój niepokój budziła pewna losowość usterek w Tesli. Tu nie ma nic pewnego. Wiem, co mogę oczekiwać od motoryzacji premium niemieckiej, od japońskiej, a Tesla? Niby też premium, tylko Amerykańskie, a to trochę inna bajka. I tak jak wielu cieszy się z obcowania z Teslą, tak niektórzy mają całkiem odmienne zdanie. Losowość usterek trochę mnie przerażała, ale mimo to zdecydowałem się na zakup. Bo to nie jedyne auto i jakby co zawsze mam możliwość odstawienia auta do serwisu na dłużej.
Ludzie narzekają na obsługę klienta i serwis. Problematyczne wycieraczki i światła w automacie. Pożyjemy, zobaczymy.

A z autem jak z muzyką. Jeden woli jak mu "dudni", inny jak mu "cyka". Nie pytaj się co masz wybrać. Zbierz wszystkie za i przeciw i wybierz. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.
Się rozpisałem, ale obiecuję, że już nie będę. ;)
Wycieraczki już lepiej działaj :). Jeszcze 3 lata i będzie idealnie :p
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Nie ma się co śmiać @pmlody. Ten temat był poruszany tutaj:

Dziękuję, dokładnie o to mi chodziło, ale zauważyłem to też w Polsce. Zwykle są to nowe Tesle Model 3/Y (chrome delete). Albo fabryka albo serwis masowo niepoprawnie ustawia światła.
 
Top