Jak to/tamto działa, porady użytkowników

Olecki

Pionier e-mobilności
Samo ozonujesz? masz ozonator ? Polecasz jakiś konkretny model ? czy w aso co pół roku?
Do przeglądu zostało mi około 4tys km a pojawił się brzydki zapach z nawiewów i się zastanawiam czy jechać ozonować to w aso czy kupić ozonator.
Mam w pracy dostęp do ozonatora, mogę w weekendy z niego skorzystać za darmo więc korzystam. Natomiast jeśli mieści się w budżecie to można kupić do domu, to bardzo proste urządzenia i każdy model powinien dać radę.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Hej!
Dwa pytania, drobne, ale irytujące mnie sprawy:
- czy przy włączonym AutoHold, gdy auto stoi, można wyłączyć światła stop? Szczególnie denerwujące dla kierowców, którzy za mną stoją, np. w korku, przez przejazdem kolejowym itp.
- czy Niro EV ma funkcję doświetlania zakrętów? Mam wersję L i mam wrażenie, że w niej tego nie ma. Czy to się da jakoś włączyć?
 

bchmiel75

Zadomawiam się
No to słabo! :-(
W takim razie dokładam jeszcze jedno "coś", co mnie denerwuje.
Czujnik wciśnięcia pedału hamulca jest źle wyregulowany. Objawia się to tym, że jestem w stanie zatrzymać samochód używając hamulca, a gdy robię to dość delikatnie, to światła stop się nie zapalą. Wpadłem na to, gdy zacząłem eksperymentalnie korzystać z funkcji AutoHold - zauważyłem, że włącza się dopiero wtedy, gdy mocniej wcisnę pedał hamulca, a nie wtedy, gdy już stoję.
Jak przyjdzie termin przeglądu, to im to zgłoszę. IMO to jest kwestia fizycznego przesunięcia czujnika pedału hamulca, aby wcześniej 'łapał'. Ale zobaczymy.....

A tak w ogóle to samochód informuje mnie, że przegląd mam po 15 tysiącach. Aż zadzwoniłem do serwisu i na szczęście potwierdzili, że przegląd w EV jest po 30 tys.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Po pierwsze ze światłem to tak działa - według przepisów unijnych światło stop musi się zapalać powyżej określonego limitu (więcej niż 0,7 m/s hamowania), delikatne naciśnięcie hamulca (a więc i delikatne hamowanie) nie musi tego robić.
Druga rzecz - interwał przeglądów ustawia się z menu. U mnie w ogóle nie był ustawiony, u Ciebie pewnie z rozpędu ktoś ustawił na rok/15kkm.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Czujnik wciśnięcia pedału hamulca jest źle wyregulowany. Objawia się to tym, że jestem w stanie zatrzymać samochód używając hamulca, a gdy robię to dość delikatnie, to światła stop się nie zapalą. Wpadłem na to, gdy zacząłem eksperymentalnie korzystać z funkcji AutoHold - zauważyłem, że włącza się dopiero wtedy, gdy mocniej wcisnę pedał hamulca, a nie wtedy, gdy już stoję.
Jak przyjdzie termin przeglądu, to im to zgłoszę. IMO to jest kwestia fizycznego przesunięcia czujnika pedału hamulca, aby wcześniej 'łapał'. Ale zobaczymy.....

Delikatne wciśnięcie pedału hamulca uruchamia najpierw hamowanie rekuperacyjne, a dopiero głębsze wciśnięcie hamulec tarczowy.

Poniżej film który wyjaśnia jak wyglądały problemy z przepisami dotyczące świateł stop przy hamowaniu rekuperacyjnym i jak to działa w Kia/Hyundai.
Generalnie przepisy były niejednoznaczne, różni producenci stosowali różne rozwiązania. W Kia niestety światła zapalają się dopiero przy mocniejszym hamowaniu.
 

Tompor

Zadomawiam się
Nie wiem w którym wątku było poruszane ogrzewanie, działało zero-jedynkowo, grzeje-chlodzi, mało komfortowo. Teraz jest OK, nie wiem czy aktualizacja wiosenna (wtedy nie było ogrzewania), czy jesienna, ale działa teraz dobrze.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Nie wiem w którym wątku było poruszane ogrzewanie, działało zero-jedynkowo, grzeje-chlodzi, mało komfortowo. Teraz jest OK, nie wiem czy aktualizacja wiosenna (wtedy nie było ogrzewania), czy jesienna, ale działa teraz dobrze.
Ja również jestem rozczarowany działaniem ogrzewania.
Nie jestem pewien, czy moje spostrzeżenie jest w 100% trafne, ale wydaje mi się, że ogrzewanie działa słabiej / później się włącza, gdy bateria jest na wykończeniu. Ostatnio miałem taki przypadek, że miałem baterię na jakieś 20% i ogrzewanie w zasadzie nie działało od razu po ruszeniu. Dopiero po kilku kilometrach, po skierowaniu powietrza na szybę, zaczęło lecieć ciepłe. Nie wiem, czym to jest spowodowane, czyżby baterie najpierw musiały zostać podgrzane do temp roboczej a dopiero potem mogła być ogrzana kabina?
Mowa o aucie zaparkowanym pod chmurką, czyli na start temp auta to kilka drobnych stopni C powyżej zera.
 

deniro

Zadomawiam się
Ja również jestem rozczarowany działaniem ogrzewania.
Nie jestem pewien, czy moje spostrzeżenie jest w 100% trafne, ale wydaje mi się, że ogrzewanie działa słabiej / później się włącza, gdy bateria jest na wykończeniu. Ostatnio miałem taki przypadek, że miałem baterię na jakieś 20% i ogrzewanie w zasadzie nie działało od razu po ruszeniu. Dopiero po kilku kilometrach, po skierowaniu powietrza na szybę, zaczęło lecieć ciepłe. Nie wiem, czym to jest spowodowane, czyżby baterie najpierw musiały zostać podgrzane do temp roboczej a dopiero potem mogła być ogrzana kabina?
Mowa o aucie zaparkowanym pod chmurką, czyli na start temp auta to kilka drobnych stopni C powyżej zera.
Czy auto miało włączony tryb eco ? (w tym trybie jest auto inaczej steruje chłodzeniem/grzaniem - można to odkliknąć w ustawieniach)
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
To wlasnie miałem napisać... w trybie ECO ogrzewanie działa jak chce... wystarczy go wyłączyć i jest dużo lepiej... u mnie samochód pod chmurką i ciepłe powietrze leci zanim wyjadę za bramę... gdzieś kiedyś w menu znalazłem jakieś specjalne ustawienia ogrzewania w trybie ECO ale nie pamiętam już gdzie i drugi raz nie udało mi się już ich odnaleźć... być może włączenie tego trybu aktywuje coś w menu jednakże nie chciało mi się poświęcać temu więcej czasu... teraz wogóle trybu eco nie używam i jest ok... zarówno grzanie w zimie jak i klima latem...
 
Top