Jak to/tamto działa, porady użytkowników

deniro

Zadomawiam się
Jakiś czas temu jako że minął rok postanowiłem wymienić u siebie filtr kabinowy. Oryginał jest dość podłej jakości i kosztuje w ASO ponad stówkę więc jeśli ktoś jest zainteresowany zamiennikami - wymiary to 226 / 210 / 30 (jest inny niż w e-Niro), kilka przykładów poniżej. Wymiana jest banalnie prosta.

Filtron K 1444 - standardowy filtr, cena na allegro od około 43 złotych

Filtron K 1444A - filtr węglowy, cena na allegro od około 45 złotych

MANN CU 23 024 - standardowy filtr, cena na allegro od około 72 złotych

MANN CUK 23 024 - filtr węglowy, cena na allegro od około 80 złotych

MANN FP 23 024 - filtr węglowy PM 2.5 z polifenolem, cena na allegro od około 102 złotych.

Ja wybrałem ten ostatni i jestem bardzo zadowolony. W korku odczuwalnie przestało śmierdzieć spalinami z zewnątrz, trochę zmniejszył się przepływ powietrza - lubię jeździć z delikatnym nawiewem, na oryginale nawet na 1 stopniu wentylatora czasem dmuchało za mocno a teraz na 1-2 stopniu jest dla mnie ok.
Po dłuższym użytkowaniu jak się sprawdza ten filtr z polifenolem ? Uważasz że warto było dopłacać do polifenolowego zamiast z aktywnym węglem ?
Zbliża się 1 przegląd i chciałbym się wybrać z własnym filtrem więc szukam rozsądnej opcji.
 

deniro

Zadomawiam się
Nie miało włączonego trybu ECO.
czyli ta gorsza opcja, ale polecam poobserwować wydatkowanie energii, czyli po włączeniu auta i ogrzewania włączyć na głównym ekranie na co idzie zużycie energii tam są sekcje: napęd, klimatyzacja, elektronika, dbanie o akumulator.

W sekcji klimatyzacja polecam zobaczyć ile kwh się pojawia, czy od razu czy właśnie po dłuższym czasie. Będziemy wiedzieli czy to tylko subiektywne uczucie że auto nie grzeje (bo będą kwh widoczne, pewnie koło 2kwh lub więcej jeśli to wersja bez pompy ciepła) czy rzeczywiście nie grzeje bo zimny aku HV (lub jakaś inna przyczyn) (będzie 0 kwh przez ten dłuższy czas)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Po dłuższym użytkowaniu jak się sprawdza ten filtr z polifenolem ? Uważasz że warto było dopłacać do polifenolowego zamiast z aktywnym węglem ?
Zbliża się 1 przegląd i chciałbym się wybrać z własnym filtrem więc szukam rozsądnej opcji.
Ja jestem zadowolony, 20 złotych to nie majątek a już parę razy widziałem co potrafi wyrosnąć w nawie więc nie żałuję. Spaliny z zewnątrz też przestały być problemem. Jedyny minus to odczuwalnie mniejszy przepływ powietrza przez filtr - wentylator trzeba nastawiać o 1-2 pozycje wyżej niż przy oryginalnym filtrze.
 

electricar

Zadomawiam się
no to mróz pokazał swoja moc :D -20 i żółwik - "moc ograniczona", blokowało mi predkośc do 60 km, poźniej do 40 km. Pod górke 700 metrów jechałem z predkościa 10 km/h. Obecnie ładuje auto i po 40 min max predkość to 5.5 kwh :D. Dieslu z prostownikiem wrocccccc......... Pseudoekologia - masz eko samochód i jak by ci przyszło jechac szybko do szpitala - to zdychaj - bo akumulator jest zimny. Planeta uratowana.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
no to mróz pokazał swoja moc :D -20 i żółwik - "moc ograniczona", blokowało mi predkośc do 60 km, poźniej do 40 km. Pod górke 700 metrów jechałem z predkościa 10 km/h. Obecnie ładuje auto i po 40 min max predkość to 5.5 kwh :D. Dieslu z prostownikiem wrocccccc......... Pseudoekologia - masz eko samochód i jak by ci przyszło jechac szybko do szpitala - to zdychaj - bo akumulator jest zimny. Planeta uratowana.
A jaki masz poziom naladowania baterii ?
Przeciez sama jazda powinna ja rozgrzac…
 

vwir

Pionier e-mobilności
no to mróz pokazał swoja moc :D -20 i żółwik - "moc ograniczona", blokowało mi predkośc do 60 km, poźniej do 40 km. Pod górke 700 metrów jechałem z predkościa 10 km/h. Obecnie ładuje auto i po 40 min max predkość to 5.5 kwh :D. Dieslu z prostownikiem wrocccccc......... Pseudoekologia - masz eko samochód i jak by ci przyszło jechac szybko do szpitala - to zdychaj - bo akumulator jest zimny. Planeta uratowana.
Dieslu? Przy -20? W moim bezpośrednim sąsiedztwie dzisiaj trzy diesle uziemione. A do szybkiej jazdy do szpitala służą karetki.
 

less

Posiadacz elektryka
Dziwne. U mnie co prawda tylko -17 stopni, ale nawet podgrzewanie akumulatora się nie uruchomiło, a auto pod chmurką stacjonuje.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
no to mróz pokazał swoja moc :D -20 i żółwik - "moc ograniczona",
Ale dlaczego?
Bateria nie była naładowana, czy chodzi wyłącznie o temperaturę?
No i co z podgrzewaniem baterii - nie włączyło się?

Jeździłem już elektrykiem w 20 stopniowe mrozy i nie było problemów tego typu....
Ale może nie mierzył temperatury baterii, albo to olewał.
 

Najnowsze dyskusje

Top