Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

miksell

Posiadacz elektryka
Ale na krótkie trasy 2km nie opłaca się chyba planować. Więcej energii zejdzie na podgrzanie niż to warte ;-)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie wszystko w życiu musi się opłacać a wartość jest subiektywna. Jeden uzna że 3-5zl za przejrzyste szyby i cieplutko w aucie na 3 minutowa trasę to prawie darmo a drugiemu będzie szkoda i wydrapie dziurę jak wizjer w czołgu i będzie zadowolony ze 5zl zostalo mu w kieszeni.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Ale na krótkie trasy 2km nie opłaca się chyba planować. Więcej energii zejdzie na podgrzanie niż to warte ;-)
Miałem podobne przemyślenia dzisiaj. Nie chodzi mi o podgrzanie wnętrza bo to jest dla mnie oczywiste tylko o przygotowanie baterii jeśli nie jesteśmy podpięci do ładowarki. Włączyłem ogrzewanie na kilka minut przed wyjazdem i w środku było cieplutko, ale bateria do końca trasy (20km) była zimna = brak rekuperacji + niebieska ikonka. Gdybym zaplanował podróż wcześniej, to czy bateria byłaby również podgrzana do optymalnej temperatury i czy to ma sens przy powyższym założeniu?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tak, gdybyś zaplanował wcześniej to bateria bardziej by się podgrzała. Przy dużym mrozie 45 minut przed ruszeniem może się włączyć. RWD ma tylko jeden silnik więc moc grzania jest o 3kW mniejsza. AWD potrafi grzać 7kW, po 3kW na silnik i 1kW pompa ciepła która poniżej -10 pracuje w trybie COP 1
 
Last edited:

wojtkow

Pionier e-mobilności
Pamiętaj że jak zaplanujesz na 11.00 wyjazd to będzie Ci tak codziennie przygotowywał :)i możesz się zdziwić jak będziesz na wczasach a samochód na parkingu i przyjdzie powiadomienie - gotowy do jazdy :)
No właśnie i to jest idiotyzm. To znaczy taki harmonogram jest ok, zwłaszcza dla ludzi prowadzących uregulowany tryb życia, mnie natomiast brakuje dodatkowego przycisku "przygotuj samochód", który by jednorazowo przygotowywał samochód do jazdy i powiadomił przy pomocy pusha, gdy będzie już gotowy.
Dokładnie tak jak działa opcja nagrzania wnętrza. Nie wiem dlaczego nie ma takiej możliwości dla baterii.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak zmniejszysz temp wnętrza to ci nie nagrzeje a baterię przygotuje
Ale to trzeba sprawdzić w nisk8ch temperaturach, bo kierownicę grzeje choć mam to wyłączone
To takie szukanie dziury ale można sprawdzić na ile można obniżyć temp wnętrza przy ujemnych temperaturach
Mam teraz 12stC wew i zaczyna mi chłodzić. W ustawieniau LO
Jak gdyby Eskimos lub pingwin mial prowadzić?
 
Last edited:

Jaceq

Pionier e-mobilności
No właśnie i to jest idiotyzm. To znaczy taki harmonogram jest ok, zwłaszcza dla ludzi prowadzących uregulowany tryb życia, mnie natomiast brakuje dodatkowego przycisku "przygotuj samochód", który by jednorazowo przygotowywał samochód do jazdy i powiadomił przy pomocy pusha, gdy będzie już gotowy.
Dokładnie tak jak działa opcja nagrzania wnętrza. Nie wiem dlaczego nie ma takiej możliwości dla baterii.
Podobno w S3XY Buttons masz taką możliwość. Mam zamówionego S3XY Knob-a. Jak przyjdzie to dam znać czy to działa :) Generalnie wystarczy włączyć klimatyzację w aplikacji i baterię też Ci wtedy podgrzeje.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Z tym podgrzewaniem od klimatyzacji to prawda ale nie do końca. Bo tam nagrzewa baterię przy okazji i nie informuje o tym. Ja bym chciał aby po naciśnięciu "przygotuj samochód" on się faktycznie nagrzał wszędzie tam gdzie trzeba i zbiorczo mnie poinformował "Y jest gotowy do jazdy". Tylko tyle i aż tyle.
 

Najnowsze dyskusje

Top