KOLEJNE TRASY, przejechałem już ok 5500km:
KRAKÓW-CZESTOCHOWA-KRAKÓW
Trasa przez Olkusz, dalej A1 + jazdy lokalne w Częstochowie. Temperatura zewnętrzna ok 4-8 stopni. Łącznie przejechałem ok. 280 km. Jazda normalna, zgodnie z przepisami, jak zwykłą spalinówką. zużycie energii: 15kWh/100km. Do domu dowiozłem 23% baterii
KRAKÓW-SŁOWACJA-ZAKOPANE- KRAKÓW
Warunki zbliżone do powyższej trasy. Przejechałem ok. 280km. Trochę padało, temperatury na poziomie 2-8 stopni. Zużycie ok 16,0kWh. Do domu dowiozłem 20% baterii
Jak to zinterpretować....
Obie trasy są trasami mieszanymi. Trochę trasy było po drodze szybkiego ruchu, trochę w górach, trochę po wioskach i mieście. Wychodzi na to, że zasięg auta w warunkach zimowych to ok 350-375km. Gdybym miał LR to zasięg pewnie byłby większy o ok 80-100km.
Jeśli ładujemy się w domu z gniazdka za 0,9zł/kwh to koszt przejechania 100km to ok. 13-15 zł jeśli się naładujemy na SUC to będzie to ok. 23-27 zł.
ile spala TMY (zużycie energii wyrażone w litrach BP/100km)
- TMY ładowana w domu spala ok. 2,4l / 100km.
- TMY ładowana na SUC spala ok. 3,8l/100km.
Dla porównania na tych samych trasach:
- ford fiesta 1.5 DCI spalał ok 5 litrów ON
- Toyota CHR 1.8 Hybryda spalała ok 5,5l
- Toyota RAV4 2,5 Hybryda spalała ok 7,5l.
- Suzuki Vitara 1.6 BP Spala ok 6 litrów
Do TMY najlepiej gabarytowo pasuje RAV4.
moc: 199km vs 299KM
przyspieszenie: 7,9s vs 6,9s
gabaryty podobne
masa: 1800 kg vs 1984 kg
WNIOSEK:
Oszczędna hybryda od Toyoty, która jest wolniejsza, słabsza i lżejsza zużywa więcej paliwa o ok. 312% (jesśli ładujemy w domu) lub 197% (jeśli ładujemy na SUC)