Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

ELuk

Pionier e-mobilności
Z tym podgrzewaniem od klimatyzacji to prawda ale nie do końca. Bo tam nagrzewa baterię przy okazji i nie informuje o tym. Ja bym chciał aby po naciśnięciu "przygotuj samochód" on się faktycznie nagrzał wszędzie tam gdzie trzeba i zbiorczo mnie poinformował "Y jest gotowy do jazdy". Tylko tyle i aż tyle.
Napisz do Elona, może zleci programistom.
Już się zdarzały takie reakcje na wnioski użytkowników.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tylko jak właczmy klimę to baterię grzeje szybko do ~5-7 stopni i potem powoli i w trakcie jazdy wrzuca tam ciepło resztkowe gdy np ostrzej jedziemy to będzie dalej sie podgrzewała przez ciepło z silników/inwerterów i tak grzeje do kliknuastu stopni
A opcja z SEXY buttons lub wyznaczenie trasy na SuC lub tryb dragster grzeje do ~40 stopni.
 
Last edited:

miksell

Posiadacz elektryka
KOLEJNA TRASA:

Kolejna trasa za mną, KRAKÓW-STALOWA WOLA - KRAKÓW.
Wyjazd z Krakowa z baterią naładowaną na 100%. Były 2 ładowania na SUC w Rzeszowie - w drodze do i w powrotnej. Na SUC spędziłem ok 17 i 20 minut.

Cała trasa kosztowała mnie:
SUC - 118,20 zł
Ładowanie w domu na 100% - 31,11 zł
Łączny koszt: 149,31 zł.

Przejechałem: 481km. Prędkość na autostradzie ok 120-130 km/h, na krajówce 120km, reszta normalnie.

Więc:
Koszt przejechania 100km: 149,31/481 *100 = 31,04 zł
Cena paliwa BP to ok 6,3 zł. więc TMY "zużywa" 4,9l/100km. ;-)
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Podobno w S3XY Buttons masz taką możliwość. Mam zamówionego S3XY Knob-a. Jak przyjdzie to dam znać czy to działa :) Generalnie wystarczy włączyć klimatyzację w aplikacji i baterię też Ci wtedy podgrzeje.

Podobno juz dostepne:


1.jpeg2.jpeg
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Podgrzewanie działa z s3xy
Knob bedzie też dla X i S info z dzisiaj
S3xy ma jedną wadę i bez tego poziomego starego ekranu nie wiesz czy np działa wew obieg i wiele innych funkcji wywoływanych tym patentem.
Część teraz widac na nowym pierwszym ekranie pionowym ale też nie ma możliwości ustawienia jego poziomo horyzontalnego. Ale ten stary poziomy pokazuje.
Niestety Tesla tego nie robi.

O, te ikony chodzi
Ta najwyzej to wlasnie pregrzanie baterii

0mWQYGPgYJBHYrTM_copy_800x795.png
 
Last edited:

miksell

Posiadacz elektryka
KOLEJNE TRASY, przejechałem już ok 5500km:

KRAKÓW-CZESTOCHOWA-KRAKÓW
Trasa przez Olkusz, dalej A1 + jazdy lokalne w Częstochowie. Temperatura zewnętrzna ok 4-8 stopni. Łącznie przejechałem ok. 280 km. Jazda normalna, zgodnie z przepisami, jak zwykłą spalinówką. zużycie energii: 15kWh/100km. Do domu dowiozłem 23% baterii

KRAKÓW-SŁOWACJA-ZAKOPANE- KRAKÓW
Warunki zbliżone do powyższej trasy. Przejechałem ok. 280km. Trochę padało, temperatury na poziomie 2-8 stopni. Zużycie ok 16,0kWh. Do domu dowiozłem 20% baterii

Jak to zinterpretować....
Obie trasy są trasami mieszanymi. Trochę trasy było po drodze szybkiego ruchu, trochę w górach, trochę po wioskach i mieście. Wychodzi na to, że zasięg auta w warunkach zimowych to ok 350-375km. Gdybym miał LR to zasięg pewnie byłby większy o ok 80-100km.

Jeśli ładujemy się w domu z gniazdka za 0,9zł/kwh to koszt przejechania 100km to ok. 13-15 zł jeśli się naładujemy na SUC to będzie to ok. 23-27 zł.

ile spala TMY (zużycie energii wyrażone w litrach BP/100km)
- TMY ładowana w domu spala ok. 2,4l / 100km.
- TMY ładowana na SUC spala ok. 3,8l/100km.

Dla porównania na tych samych trasach:
- ford fiesta 1.5 DCI spalał ok 5 litrów ON
- Toyota CHR 1.8 Hybryda spalała ok 5,5l
- Toyota RAV4 2,5 Hybryda spalała ok 7,5l.
- Suzuki Vitara 1.6 BP Spala ok 6 litrów

Do TMY najlepiej gabarytowo pasuje RAV4.
moc: 199km vs 299KM
przyspieszenie: 7,9s vs 6,9s
gabaryty podobne
masa: 1800 kg vs 1984 kg

WNIOSEK:
Oszczędna hybryda od Toyoty, która jest wolniejsza, słabsza i lżejsza zużywa więcej paliwa o ok. 312% (jesśli ładujemy w domu) lub 197% (jeśli ładujemy na SUC)
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
KOLEJNE TRASY, przejechałem już ok 5500km:

KRAKÓW-CZESTOCHOWA-KRAKÓW
Trasa przez Olkusz, dalej A1 + jazdy lokalne w Częstochowie. Temperatura zewnętrzna ok 4-8 stopni. Łącznie przejechałem ok. 280 km. Jazda normalna, zgodnie z przepisami, jak zwykłą spalinówką. zużycie energii: 15kWh/100km. Do domu dowiozłem 23% baterii

KRAKÓW-SŁOWACJA-ZAKOPANE- KRAKÓW
Warunki zbliżone do powyższej trasy. Przejechałem ok. 280km. Trochę padało, temperatury na poziomie 2-8 stopni. Zużycie ok 16,0kWh. Do domu dowiozłem 20% baterii

Jak to zinterpretować....
Obie trasy są trasami mieszanymi. Trochę trasy było po drodze szybkiego ruchu, trochę w górach, trochę po wioskach i mieście. Wychodzi na to, że zasięg auta w warunkach zimowych to ok 350-375km. Gdybym miał LR to zasięg pewnie byłby większy o ok 80-100km.

Jeśli ładujemy się w domu z gniazdka za 0,9zł/kwh to koszt przejechania 100km to ok. 13-15 zł jeśli się naładujemy na SUC to będzie to ok. 23-27 zł.

ile spala TMY (zużycie energii wyrażone w litrach BP/100km)
- TMY ładowana w domu spala ok. 2,4l / 100km.
- TMY ładowana na SUC spala ok. 3,8l/100km.

Dla porównania na tych samych trasach:
- ford fiesta 1.5 DCI spalał ok 5 litrów ON
- Toyota CHR 1.8 Hybryda spalała ok 5,5l
- Toyota RAV4 2,5 Hybryda spalała ok 7,5l.
- Suzuki Vitara 1.6 BP Spala ok 6 litrów

Do TMY najlepiej gabarytowo pasuje RAV4.
moc: 199km vs 299KM
przyspieszenie: 7,9s vs 6,9s
gabaryty podobne
masa: 1800 kg vs 1984 kg

WNIOSEK:
Oszczędna hybryda od Toyoty, która jest wolniejsza, słabsza i lżejsza zużywa więcej paliwa o ok. 312% (jesśli ładujemy w domu) lub 197% (jeśli ładujemy na SUC)
Szanuję Twoje wyliczenia i zaangażowanie jednak wydaje mi się, że trochę przeginasz w stronę elektryków... Też mam RAV4 i TMY RWD. RAV4 bierze mi 7,5l / 100km wtedy, gdy albo cisnę 130-150 km/h, albo mam box na dachu. Z drugiej strony TMY RWD "pali" mi około 14-15kWh/100km przy jeździe poniżej 100km/h .. Gdybym jechał autostradą tymi autami przy prędkościach 130-140 km/h to u mnie wychodzi:
RAV4 - około 8l / 100km (około 50 zł)
TMY RWD - około 25kWh / 100 km (około 25 zł przy ładowaniu w domu)
Przy czym w dalszej trasie nie wrócę na swoim prądzie, koszt prądu z komercyjnej ładowarki jest co najmniej 2 razy droższy. Generalnie wolę jeździć TMY RWD, nie tylko ze względu na mimo wszystko tańszą jazdę. Natomiast przy wysokich cenach prądu w naszym kraju różnice w kosztach niestety się trochę zacierają. Oczywiście można jechać wolniej, wtedy jest taniej - zarówno w spaliniaku, jak w elektryku.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Jedno wyjaśnienie, RAV4 z 2018 (poprzednia generacja, 1 rav z hybrydą) - taką miałem.
Nowsza RAV4 będzie mniej palic. Ale taką nie jeździłem więc nie mogę porównać.
Wiadomo, jeśli będziemy ładować na Orlenie, to "spalanie" wyjdzie większe.

Przyznaję szczerze, jeśli pojedziemy w trasę i będziemy się ładować na ładowarkach publicznych: SUC, Orlen itp. To koszty się zacierają i dochodzimy z kosztem przejazdu do poziomu spalinówki.

Jest jeszcze jedna dziwna rzecz...
Nie wiem czemu ale jakoś wolniej jeżdżę TMY względem moich poprzednich samochodów. Może to efekt zimy lub nowego auta albo masy samochodu. Nie umiem tego wytłumaczyć. zobaczymy jak będzie na wiosnę jak warunki pogodowe będą lepsze.

Przy jeździe autostradowej w okolicach 140km/h zużycie energii jest na poziomie 25kWh wiec zasięg będzie na poziomie: 240km. Z Lućmierza do Ciechocinka z prędkością autostradową da się bez problemu dojechać.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Jest jeszcze jedna dziwna rzecz...
Nie wiem czemu ale jakoś wolniej jeżdżę TMY względem moich poprzednich samochodów. Może to efekt zimy lub nowego auta albo masy samochodu. Nie umiem tego wytłumaczyć. zobaczymy jak będzie na wiosnę jak warunki pogodowe będą lepsze.
podejrzewam, że to po prostu instynkt samozachowawczy.... i lepiej się tego trzymać :)
 
Top