Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

newbe

Posiadacz elektryka
Podchodząc w taki sposób do tematu o Tesli można pisać w każdym wątku bo każdy dotyczy samochodów elektrycznych. Taka totalna bieżączka o TMY to nie jest miejce tutaj w mojej opinii. Tym bardziej patrząc na temat tego wątku.
Patrząc na opinie autora wątku się nie zgodzę.
O co chodzi z nietolerowaniem Tesli?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wiemy już, że tesla ma dostęp do SC. Naprawdę. Nie trzeba nas w kółko o tym informować. 5 postów pod rząd na ten sam temat wystarczy. Już wcześniej napisałem jak to się różnym osobom przydaje albo i nie.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Wiemy już, że tesla ma dostęp do SC. Naprawdę. Nie trzeba nas w kółko o tym informować. 5 postów pod rząd na ten sam temat wystarczy. Już wcześniej napisałem jak to się różnym osobom przydaje albo i nie.
To ja dodam kontrargument do Tesli Model Y dla równowagi. Ok?
Ładowność auta w obecnej wersji Made in China z pakietem LG jest najniższa wśród konkurencji: 315 kg. Moja TM3LR ma 375kg. Eniaq ma 512 kg. Legalnie badaż ponad wskazaną masę ma być wożony w przyciepie. Czy to się poprawi w następnym kwartale, kiedy TMY ma być dostarczana z baterią LG 82 kW - niewiadomo.
PS: jakość TMY z Chin jest dobra. Nawet Niemcy chwałą. TM3 z US jest ruletką, wylosowałem nie najlepszą, ale nadał cieszę się.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bo to jest Tesla dla małych Chińczyków ;)

Nikt na to nie będzie patrzył, bo przecież w praktyce oznaczałoby to, że nie wsadzisz do tego auta pięciu dorosłych osób. Musiałyby ważyć maksymalnie po 60kg.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Bo to jest Tesla dla małych Chińczyków ;)

Nikt na to nie będzie patrzył, bo przecież w praktyce oznaczałoby to, że nie wsadzisz do tego auta pięciu dorosłych osób. Musiałyby ważyć maksymalnie po 60kg.
Widzę że bardzo tą informacją ucieszyłem i się cieszę. Nie rozumiem argumentów o chińczykach bo o meksykanach można tak samo pitolić a propos Mach-E.
Bez względu co uważa tu wspólnota 'antytesla' prawda będzie w raportach sprzedaży.
Z innej strony beż konkurencji Tesla była by nadgorliwa i nigdy by nie polepszała modeli które i tak się sprzedają...
Zobaczymy jakie polepszenia dadzą po wynikach 2021...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale wyjmij kija z d..y. Taki emotikon: ;) oznacza żart. Późniejsza część wypowiedzi była na poważnie. Gdzie tam się doszukałeś zabarwienia 'antytesla' to ja nie wiem. Wprost przeciwnie - napisałem, że każdy będzie to miał gdzieś i będzie normalnie korzystał z auta.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ale wyjmij kija z d..y. Taki emotikon: ;) oznacza żart. Późniejsza część wypowiedzi była na poważnie. Gdzie tam się doszukałeś zabarwienia 'antytesla' to ja nie wiem. Wprost przeciwnie - napisałem, że każdy będzie to miał gdzieś i będzie normalnie korzystał z auta.
Takiej to fiksacji analnej wobec oponentów to nie mam. Taki żart. Bo kiedy do tego dyskusja sprowadza to nie jest śmieszne. Żegnam.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Kilka słów ode mnie jako autora tego wątku.
Tesli M Y nie ma w temacie tylko bardzo nieświadomie. Tj przegapiłem. Chcę kupić jak najlepsze auto dla rodziny. Nigdy się nie napalałem na bycie fanem jednej marki. Miałem do tej pory, Forda, Toyotę, VW i Hyundaia, czyli całe spektrum. Rozgraniczenie Teslomaniak, Innomarkomaniak nie ma dla mnie żadnego sensu.
Na obecną chwilę jestem przekonany do TMY, ale to po rzeczowej analizie.

Właśnie ogarniam sprzedaż mojego Ioniqa plug in. moze ktoś chętny? ;)
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Takie coś dziś znalazłem, to mi się podoba
Wiem nie na temat ale to zmierza w dobrym kierunku. Jak powstanie coś ale Land Cruiser EV i będzie mnie stać kupuje.....
 

Michal

Moderator
Musisz chyba poczekać na Riviana albo Ford 150 EV, bo oni robią kasę na dodatkach w stylu skóra i wykończenie, chociaż nie wiem jak z e-Mach może też coś się znajdzie topowego.
To miałem na myśli pisząc powyższe ;)
 
Top