Ładowanie tm3 w garażu / gniazdko 230V B10

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tarcza w swej formie jest destrukcyjna dla rynku zaburza czas zwrotu instalacji PV.
Ale i tak w zeszły roku przybyła rekordowa wielkość.
Największym beneficjentem są firmy energetyczne taki Tauron w 2023 miał wyrównywane z budżetu cenę prądu do kwoty bodajże 1230 zł za 1MWh, (obecna cena rynkowa to 311zł)
Bo tarcze są dla firm a nie ludzi.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kompletnie psuje idee taryf z tanimi godzinami.
Ja wiedziale ze mam najdroższy prąd w godzinach drogich, ale mam najtańszy w tanich i do dodatkowe 2 godziny taniego więcej jak w innych taryfach dwustrefowych. I w moim przypadku było to najbardziej korzystne rozwiązanie.
Teraz zglupialem. Zmienic taryfe? Ale zaraz cos znów pozmieniają?
 

wełna78

Zadomawiam się
Przeczytałem każdy post i nadal nie wiem co zrobić :)
Dlatego może przedstawię swoją ,,sytuację'', a ktoś mądrzejszy, ktoś z doświadczeniem mi podpowie co zrobić.
A więc.
1. Mam dom jednorodzinny z garażem
2. Taryfa standardowa w Enea
3. W garażu gniazdo 3-fazowe (ale za słabe na wall connector)
4. Autem będę , a właściwie żona, będzie robić około 60-90 km dziennie
5. Auto Tesla 3HL RWD (możliwość ładowania do 100%)

Myślałem, żeby kupić wallboxa, powiększyć moc w ENEA, ładować wallboxem i temat zamknięty.
Ale czytam tu, że na zwykłym gniazdku też wystarczy i daje radę zwykły 230v i nie trzeba inwestować w Wall i nic zmieniać w Enea.
Rozważam nawet panele, ale najpierw chcę 2-3 miesiące poobserwować, jak mocno podskoczą mi rachunki , i czy w ogóle przy obecnym rozliczaniu jest sens montować panele FV.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź .
Najlepiej rozsądną i sensowną ;)
Pozdrawiam
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To sprobuj z 230V, jest też spoko, ale przyjdzie taki dzień że wrócisz wieczorem z pusta bateria a kolejnego dnia będziesz chciał pojechać z rana znów gdzieś dalej i nie zdąży sie naładować i będzie trzeba wcześniej skorzystać z szybkich ładowarek.

PS dlaczego gniazdo 3 fazowe za słabe na wall connecor? 16A ma to mniejsze 3 fazowe i powinno 11kW wytrzymać
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Są 3 fazy i pytanie ile mozna nax mocy pobrac na na jednej fazie? I tak albo ustawic via wifi wallbox albo uwazac i sie bawić w ustawianie juz w Tesli
Ale nie wierze aby kto robil 3 Fazy bez minimum 16A? To jakies kuriozum
 

wełna78

Zadomawiam się
No jestem umówiony z elektrykiem na sobotę , żeby mi to sprawdził wszystko, bo jestem ,,zielony w te klocki'' , a nie chcę budy spalić :D
 

daniel

Señor Meme Officer
Z 230V da się żyć jeśli i tak masz G11, więc ładujesz cały czas, a do tego auto nie stoi na mrozie, więc grzania aż tak mocno nie będzie potrzebować.
Tylk, że samochód stanie się Twoim największym odbiornikiem prądu w domu i pewnie zechcesz przejść na G12.
Wall connector można skręcić na mniejszą moc i też będzie ok, a będziesz wykorzystywał tanie godziny.
W zasadzie to EVSE i końcówkę 230V dostaniesz z samochodem, więc co Ci szkodzić spróbować. Nic to nie kosztuje, a montaż wallboxa tak. Docelowo lepiej mieć wallbox, bo te przenośne są do użytku "okazjonalnego" przeznaczone, ale dają radę na codzień też.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
No jestem umówiony z elektrykiem na sobotę , żeby mi to sprawdził wszystko, bo jestem ,,zielony w te klocki'' , a nie chcę budy spalić :D
To najmądrzejsza rzecz jaką możesz zrobić.
Jak instalację robił rozgarnięty człowiek i nie było zbędnych oszczędności, to na tym gnieździe 3F masz osobne zabezpieczenie B16 na którym możesz pociągnąć do 3,6kW na fazę czyli razem ok 11kW. Z tego co wiem Tesla do samochodów dodaje ładowarkę przenośną 1F więc coś tam będziesz musiał dokupić co ogarnie 3 fazy. Zwróć jeszcze uwagę na moc przyłączeniową budynku bo jak masz takie typowe 12,5kW to jak pociągniesz 11kW z tego gniazda 3F to na resztę budynku zostanie niewiele, ktoś włączy w kuchni czajnik i zabezpieczenie przeciążeniowe będzie wyskakiwać ale to pewnie elektryk powie.
 
Top