Nie podnieśli jeszcze. Mieli na 4250kg
GvWr to nasze DMC i tu l trzeba by robić kategorie... Nie chce mi się Albo jeździć na wariata.
W sumie to chyba najwyższy czas, by to zmienić w jakiś konkretny sposób. Przepis pewnie pamięta czasy międzywojenne, a na pewno czasy "młodego PRL-u", gdy takie dostawczaki jak Żuk, Nysa, czy VW Transporter ważyły w pełni załadowane dwie tony z hakiem, a osobówki często poniżej tony.
W USA na amatorskie prawko można jeździć pojazdami/zestawami do 12 ton i ciągnąć przyczepę o wadze do 4,5 tony.
I to jest pickup a nie jakieś cybergówno

Gratuluje zakupu, prezentuje się okazale (i potężnie)
Moja żona na razie prosi mnie, bym z nią jeździł, bo nie czuje się zbyt pewnie parkując przy sklepie. Do tej pory jeździła BMW F30. Rivian jest dłuższy o 90 cm i szerszy o 27cm. Ale się przyzwyczai, tym bardziej, że na wyświetlaczu ma widok 360 stopni, co bardzo jej pomaga przy parkowaniu.
wspaniały samochód i w dodatku tanio kupiony ! co na pewno cieszy

czy możesz zdradzić jakie zużycie ma to monstrum w normalnym użytkowaniu?
W ustawieniach "eko", przy jeździe autostradą 105 km/h, zużycie wyniosło ok. 4km/1kW. W normalnej, miejskiej eksploatacji powinno być podobnie, ale ja na razie nie jeżdżę normalnie, bo mnie zbyt cieszy to kosmiczne przyspieszenie auta.
Teraz Rivian na swojej stronie rivian.com oferuje słabsze wersje tego samochodu, z dwoma silnikami, 533KM, już od 70,000 dolarów netto, lub leasing za $559/miesiąc. Jednak za wersję z czterema silnikami, 835 KM trzeba zapłacić co najmniej 90,000 netto. Różnica jest w osiągach, zasięgu i zdolnościach terenowych, ale wnętrze jest takie samo. Dla większości osób taka tańsza wersja będzie dobrym wyborem.
Byłbym bardzo ostrożny z takimi pomysłami. Światła przednie symetryczne, czerwone kierunkowskazy, brak przeciwmgielnych, nie działające OTA, radio odbierające połowę stacji, inne gniazdo ładowania, jednofazowa ładowarka pokładowa, etc.
W Stanach nie ma symetrycznych świateł od co najmniej 50 lat. Są tu inne normy regulujące oświetlenie, ale nie są to symetryczne światła. Już w moim Cougarze z 72 roku były asymetryczne światła.
Fajne autko.
1. Jakie są realne zużycia energii na 100km?
2. Jakie prędkości ładowania?
3. Jak z zasięgiem w realu?
1. 25 kW na 100 km
2. Trudne pytanie, bo zależy jaką mamy ładowarkę. My w USA mamy "normalny" prąd w gniazdku o napięciu 120V i z takieg gniazdka ładowanie od 0-100% zajęło by ok. 90 godzin. To 2-3 mile/h.
Trójfazowa ładowarka Riviana, 240V, 48 amp, taka, jaką mamy zainstalowaną w garażu, pozwala na ładowanie w tempie 25 mil/h i w pełni go załaduje w 11-12 godzin. Ja, gdy nie wybieram się w dalszą trasę, ładuję baterie między 20 a 80% i zajmuje to ok. 6 godzin.
W ładowarkach publicznych, cytuję:
"The Rivian R1S's 400-volt system can handle charging speeds of 220 kW to charge up and get back on the road. The Enel X Way JuicePump™ 180-360 kW DC fast charger can deliver the fastest charging speeds for your electric truck, adding 140 miles of range in 20 minutes." Jadę w góry w piątek, więc przetestuję ładowanie z ładowarek Riviana, które są na Blue Ridge Parkway.
3. Przyjechałem z Atlanty do Charlotte, 260 mil/415 km i komputer pokładowy wyświetlał, że mogę jeszcze przejechać 100 km. I to na terenowych oponach i z otwartym "balkonikiem".