TM3HL - adaptive headlight capabilities

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Wycieraczki, już wg niektórych chodzą w skali 7-8/10.
Historycznie zawsze była grupa która twierdziła że wycieraczki zaczęły działać akceptowalnie a później że to przejściowa ocena od aktualizacji do aktualizacji.
Nawet w opisach aktualizacji nic nie wspominając o zmianie dzialania tego elementu
 

Michal

Moderator
Jest znaczna poprawa wycieraczek ale i tak trochę za późno ruszają przy słabym deszczu. Niedawno była tragedia teraz jest nieźle ale mogłoby być lepiej - muszę trochę poczekać żeby ruszyły względem tego jak sam bym włączył, ale to jakieś 2s, a było 10 - 30si jazda na ślepo. Takie mam wnioski po jednym krótkim przejeździe.
 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
To jest teoria z którą trudno polemizować. Może jednak być tak że te hipotetyczne 100 segmentów działa zerojedynkowo a 30 w nowym reflektorze (jeżeli jest taka liczba) mają płynną modulację od 0 do 100%. No druga kwestia - ile to jest wystarczająco. Być może nie ma istotnej różnicy na TV 32 cale czy oglądamy 4K czy 8K. Jeszcze inna kwestia to przesłanki dla liczby segmentów zależne od rodzajów diod. Może w tych nowszych są duże SMD gdzie dla jedna zastępuje dotychczasowe 3 dla tego samegu lumenu.
Nie twórzmy fantazji. W lampach matrycowych adaptacyjnych, rozdzielczość jest kluczowa, najnowszej generacji reflektory wysokiej rozdzielczości mają matryce po około 20k micro diod led. 30 segmentów to jest poziom pierwszej generacji najprostszych lamp matrycowych, 100 to jest powiedzmy druga generacja lamp, którą jako pierwszy wprowadził mercedes z tego co pamiętam w 2016 albo 2017 roku, składały się one z około 90 mikro diod. W przypadku Mercedesa te lampy działają już bardzo precyzyjnie. Obecnie technologia poszła mocno do przodu ale lepsze takie lampy co mają 100 diod niż brak adaptacji.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Nie twórzmy fantazji. W lampach matrycowych adaptacyjnych, rozdzielczość jest kluczowa, najnowszej generacji reflektory wysokiej rozdzielczości mają matryce po około 20k micro diod led. 30 segmentów to jest poziom pierwszej generacji najprostszych lamp matrycowych, 100 to jest powiedzmy druga generacja lamp, którą jako pierwszy wprowadził mercedes z tego co pamiętam w 2016 albo 2017 roku, składały się one z około 90 mikro diod. W przypadku Mercedesa te lampy działają już bardzo precyzyjnie. Obecnie technologia poszła mocno do przodu ale lepsze takie lampy co mają 100 diod niż brak adaptacji.
Co jest w niej kluczowego? Miałem intellilux z chyba 16 segmentami i były super. Kluczowy to jest soft do rozpoznawania samochodów żeby ich nie oślepiać a pikseli dużo to każdy potrafi za odpowiednią cenę.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Co jest w niej kluczowego? Miałem intellilux z chyba 16 segmentami i były super. Kluczowy to jest soft do rozpoznawania samochodów żeby ich nie oślepiać a pikseli dużo to każdy potrafi za odpowiednią cenę.
A jeździłeś z matrixami które mają 90 segmentów, np te Mercedesa? Ja kiedyś też myślałem, że xeony są wystarczające i super, do czasu, aż nie zacząłem jeździć autem z lepszymi reflektorami.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
A jeździłeś z matrixami które mają 90 segmentów, np te Mercedesa? Ja kiedyś też myślałem, że xeony są wystarczające i super, do czasu, aż nie zacząłem jeździć autem z lepszymi reflektorami.
No i co? Te ilości pixeli na nic się zdadzą jak nie potrafisz nimi zarządzać dobrze. To jest chwyt marketingowy jak z aparatami cyfrowymi, łatwiej sprzedać aparat sto megapixeli niż cztery. Przeskok prawdziwy to jest między zwykłymi długimi (nawet automatycznymi) a światłami matrycowymi. Potem to już jest kosmetyka, a powyżej pewnie tych 100 pixeli to jest już w ogóle marketing.

//EDIT
Po namyśle, te miliorny pixeli to jak soft potrafi wykryć pieszego albo kota na poboczu to może się przydać.
 
Last edited:

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
No i co? Te ilości pixeli na nic się zdadzą jak nie potrafisz nimi zarządzać dobrze. To jest chwyt marketingowy jak z aparatami cyfrowymi, łatwiej sprzedać aparat sto megapixeli niż cztery. Przeskok prawdziwy to jest między zwykłymi długimi (nawet automatycznymi) a światłami matrycowymi. Potem to już jest kosmetyka, a powyżej pewnie tych 100 pixeli to jest już w ogóle marketing.

//EDIT
Po namyśle, te miliorny pixeli to jak soft potrafi wykryć pieszego albo kota na poboczu to może się przydać.
W pełni się z tym zgadzam. Dochodzi jeszcze do tego technologie samych diód. Jeszcze dekadę temu dla wygenerowania określonej mocy świetlnej trzeba było powiedzmy 50-100 diod a teraz robi to pojedynczy punkt. Dekadę temu większość diod działało zerojedynkowo czyli świeciły lub nie a teraz znaczna część można płynnie regulować. Tym samym ten sam efekt można być może osiągnąć 50-100 sekcji reflektora niż 5 tys. punktów dekadę temu. I jak najbardziej soft i rozpoznanie ma tu kluczowe znaczenie oraz szybki komputer.
I na koniec - bez znaczenia jest czy obiekt zostanie dokładnie wycięty czy z zapasem będzie stanowił niedoświetloną wyspę- grunt aby to było skuteczne.
 

Michał

Zadomawiam się
Mam pytanie do posiadaczy. Czekam na odbiór mojej tm3hl i potem latem wybieram się do Londynu. Czy auto ma możliwość przełączenia świateł na rich prawostronny? Światła na led powinny to ogarnąć programowo🤔
 

ypl

Pionier e-mobilności
//EDIT
Po namyśle, te miliorny pixeli to jak soft potrafi wykryć pieszego albo kota na poboczu to może się przydać.
Otóż to, precyzja daje dużą przewagę plus softem można różne rzeczy robić, np. Mercedes potrafii np. tymi światłami zrobić projekcje ostrzeżenia o niebezpieczeństwie na drodze, ale nie ma co bić piany widocznie cały rynek się myli. Jest to co jest w teslach.
 
Top