Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

vwir

Pionier e-mobilności
Przy wymianie gwarancyjnej na 100% starą zabiera gwarant. Przy wymianie odpłatnej raczej też, raz że oni baterie refurbishują / recyklingują, dwa że zdaje się jest to traktowane jako odpad niebezpieczny i nawet ze względu na obowiązujące prawo nie wolno im tego oddać klientowi.
Co ma sporo sensu. Co sobie mieszkaniec bloku ma zrobić z 500kg baterią? W salonie postawi? ;)
 

olq

Nowy na Forum
Oczywiście że dotyczy to raczej osób które mają możliwości i np. PV.
.Czyli gdybym chciał wymienić 10 letnią baterię z soc np. 65% i starą implementować na magazyn energii to nic z tego nie będzie, bo producent tę starą zabierze.
W wielu dyskusjach mówiło się o wykorzystywaniu używanych baterii na magazyny a tu wychodzi jednak że to myslenie życzeniowe.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Tutaj raczej rozmawiamy o wymianie baterii przez oryginalny serwis na gwarancji, bo poza gwarancja to się na pewno nie opłaca poprzez Teslę. W takim wypadku to producent robi sobie z taką bateria co chce, a skoro występuje wymiana gwarancyjna, to bateria raczej nie jest sprawna i niebezpieczne byłoby wstawianie jej do domu.

Na magazyny pójdą baterie wymieniane ze starości - z powodu spadku pojemności zmniejszającej użyteczność takiej baterii w samochodzie z powodu zbyt niskiego zasięgu.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Oczywiście że dotyczy to raczej osób które mają możliwości i np. PV.
.Czyli gdybym chciał wymienić 10 letnią baterię z soc np. 65% i starą implementować na magazyn energii to nic z tego nie będzie, bo producent tę starą zabierze.
W wielu dyskusjach mówiło się o wykorzystywaniu używanych baterii na magazyny a tu wychodzi jednak że to myslenie życzeniowe.
Cześć ogniw starych baterii będzie wykorzystana w magazynach energii (choć raczej nie z Tesli), tylko że po przetestowaniu i w produktach pod którymi ktoś się podpisze że jest to bezpieczne. W naszym kraju taki magazyn DIY jest w zasadzie nielegalny - nie można włączyć go do instalacji podpiętej do sieci, chyba że robisz 100% offgrid. A jak takie samoróbki mogą się zakończyć:
Zdjęcia po wybuchu można poszukać w necie, są dostępne.
 

daniel

Señor Meme Officer
W wielu dyskusjach mówiło się o wykorzystywaniu używanych baterii na magazyny a tu wychodzi jednak że to myslenie życzeniowe.
Zostanie wykorzystane. Tylko nie przez Ciebie. Tylko tak jak pisze @Olecki.
 

olq

Nowy na Forum
Zamysł był taki że pogwarancyjną oryginalną baterię powiedzmy 10 letnią ze sprawnością 65% biorę na magazyn. Wymiana na nową poza warsztatem Tesli. Czyli te ceny które znamy z faktur przy wymianie oryginalnej baterii w ramach gwarancji(ok.1tyś PLN za 1kWh brutto) pewnie są obniżane ponieważ producent bierze tę uszkodzoną, która ma jakąś wartość. Ciekawe jaka jest cena za baterię jeśli chciałbym wymienić ją poza Teslą w 10 letnim aucie. Pewnie już takie przypadki bywały w modelu S który na rynku jest od dłuzszego czasu.
Zostanie wykorzystane. Tylko nie przez Ciebie. Tylko tak jak pisze @Olecki.
Może przezemnie nie ,ale nie wiem dlaczego nie może być wykorzystane przez kolegę który ma olbrzymie doświadczenie w budowie paneli PV, małych magazynów energii( pierwszy zbudował kiedy jeszcze nikt nie wiedział o fotowoltaice- i jest sprawny do dziś !) a nawet popełnił świetny wiatrak pionowy(który musial zdemontowac ze względu na protesty sąsiada w NB :) Nie wiem dokładnie jaki ma typ sieci wiem natomiast że ma możliwość ładowania pakietów z sieci natomiast ma zdublowaną w 60% instalację elektryczną odbiorczą i tam dostarcza energię z obecnego magazynu ( niecałe 10 kWh)
Reasumując- chłop dojrzał do zakupu używanego EV i mysli o wykorzystaniu większego magazynu z baterii auta gdy ta juz bedzie za słaba do jeżdzenia.. Kupuje nową baterię ,zakłada mu ją naprzykład EV repairgarage a starą jako magazyn montuje u siebie . Tyle . Pytanie brzmi ile tak naprawdę kosztuje bateria?
 
Last edited:

Michal

Moderator
Naładowałem właśnie do pełna auto - 100% = 518 km, przy 50 007 km przebiegu
Niedawno naładowałem auto do pełna - 100% = 522 km, przy 67 042 km przebiegu
Pacjent: TM3 2021 z USA z bateria Panasonic 75 kWh brutto
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top