SuC Szczecin

nabrU

Moderator
Ciekawe czy te V4 udostępnią (raczej na 100%, jak wzięli kasę od UE to muszą) i jaka będzie cena dla nie-Tesla w PL?
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie wiem jak będzie z udostępnianiem dla aut innych niż Tesla, jednak jeśli chodzi o V4, to raczej wszystkie nowopowstające (nie tylko w Polsce, a w całej UE) będą już wersją V4. A wynika to po prostu ze zmiany przepisów, tu krótki cytat z jednej ze stron o elektomobilności.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 z dnia 13 września 2023 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE, zwane w skrócie AFIR-em, wchodzi w życie już 13 kwietnia 2024 r.

Większość regulacji AIFR-u odnosi się do stacji ładowania oddawanych do użytku po 13 kwietnia 2024 r., niemniej są też regulacje które wymuszają na operatorach dostosowanie już działających stacji ładowania do wymogów AFIRu.

Ładowanie ad-hoc i płatność kartą bez konieczności rejestracji u operatora.
Tak więc nie to, że chcą - oni muszą tam zamontować V4, bo o ile w UK czy też jakimś DE, może by się wyrobili z oddaniem tego SuC przed 13 kwietnia 2024, to u nas zdążyliby co najwyżej przed 13 kwietnia 2025r ;).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Bazując na tym ile kasują w stanach to obstawiałbym że policzą coś koło 2.30 poza peakiem i 2.60 w peaku
W innych krajach dla nie-Tesli jest 23-29% drożej, porównując z cenami na danej stacji dla Tesli. Pewnie podobnie będzie w Polsce.
 

Michal

Moderator
Nie wiem jak będzie z udostępnianiem dla aut innych niż Tesla, jednak jeśli chodzi o V4, to raczej wszystkie nowopowstające (nie tylko w Polsce, a w całej UE) będą już wersją V4. A wynika to po prostu ze zmiany przepisów, tu krótki cytat z jednej ze stron o elektomobilności.

Tak więc nie to, że chcą - oni muszą tam zamontować V4, bo o ile w UK czy też jakimś DE, może by się wyrobili z oddaniem tego SuC przed 13 kwietnia 2024, to u nas zdążyliby co najwyżej przed 13 kwietnia 2025r ;).
Z tego co rozumiem, to te zasady dotyczą publicznych stacji ładowania - Tesla może sama postawić dla wszystkich Tesli ale już nie dla innych i wtedy nie muszą mieć możliwości płacenia kartą. Przy czym wtedy papa dopłaty itp. więc pewnie będą wszędzie stawiać V4.
 

nabrU

Moderator
Z jednej strony dobrze, bo będzie to SuC dostępny dla wszystkich i płatność kartą (jak u nas na V4) plus SuC u nas (nie wiem jak w PL) są obecnie najtańszymi łasdowarkami DC. Z drugiej jednak strony będziecie mieli na nich VW, BMW, Kia, MG i co tam jeszcze się podepnie :p

Z tego co rozumiem, to te zasady dotyczą publicznych stacji ładowania - Tesla może sama postawić dla wszystkich Tesli ale już nie dla innych i wtedy nie muszą mieć możliwości płacenia kartą. Przy czym wtedy papa dopłaty itp. więc pewnie będą wszędzie stawiać V4.

Każdy V4 u nas ma terminal płatności zbliżeniowych i działa to dla wszystkich EV. I dopłat z UE nie ma z wiadomych względów. Więc wszystko wskazuje, że może być podobnie w PL. Pożyjemy - zobaczymy, bo Polska to specyficzny kraj ;) więc może być różnie...
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Z jednej strony dobrze, bo będzie to SuC dostępny dla wszystkich i płatność kartą (jak u nas na V4) plus SuC u nas (nie wiem jak w PL) są obecnie najtańszymi łasdowarkami DC. Z drugiej jednak strony będziecie mieli na nich VW, BMW, Kia, MG i co tam jeszcze się podepnie :p
Jeśli za tym będzie szedł rozwój kolejnych SuC to jest to korzystne dla wszystkich. Dodatkowy przychód dla Tesli na rozbudowę kolejnych. 12 ładowarek w Szczecinie powinno wystarczyć na jakiś czas dla wszystkich a jak dojdzie Koszalin to w ogóle bajka. No ale wiadomo przyrost aut EV jest szybszy niż ładowarek więc oby operatorzy i UDTy nie dawały ciała.
 
Top