To chyba nie pozostawia złudzeń że to v4 w takim razie
To chyba nie pozostawia złudzeń że to v4 w takim razie
Przecież napisałem komentarz powyżej. Starczy ci już?Masz powyżej zdjęcie kartonów jakie tam stoją, jeszcze jakiś dowód chcesz czy już starczy?
Bazując na tym ile kasują w stanach to obstawiałbym że policzą coś koło 2.30 poza peakiem i 2.60 w peakuCiekawe czy te V4 udostępnią (raczej na 100%, jak wzięli kasę od UE to muszą) i jaka będzie cena dla nie-Tesla w PL?
Tak więc nie to, że chcą - oni muszą tam zamontować V4, bo o ile w UK czy też jakimś DE, może by się wyrobili z oddaniem tego SuC przed 13 kwietnia 2024, to u nas zdążyliby co najwyżej przed 13 kwietnia 2025rRozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 z dnia 13 września 2023 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE, zwane w skrócie AFIR-em, wchodzi w życie już 13 kwietnia 2024 r.
Większość regulacji AIFR-u odnosi się do stacji ładowania oddawanych do użytku po 13 kwietnia 2024 r., niemniej są też regulacje które wymuszają na operatorach dostosowanie już działających stacji ładowania do wymogów AFIRu.
Ładowanie ad-hoc i płatność kartą bez konieczności rejestracji u operatora.
W innych krajach dla nie-Tesli jest 23-29% drożej, porównując z cenami na danej stacji dla Tesli. Pewnie podobnie będzie w Polsce.Bazując na tym ile kasują w stanach to obstawiałbym że policzą coś koło 2.30 poza peakiem i 2.60 w peaku
Z tego co rozumiem, to te zasady dotyczą publicznych stacji ładowania - Tesla może sama postawić dla wszystkich Tesli ale już nie dla innych i wtedy nie muszą mieć możliwości płacenia kartą. Przy czym wtedy papa dopłaty itp. więc pewnie będą wszędzie stawiać V4.Nie wiem jak będzie z udostępnianiem dla aut innych niż Tesla, jednak jeśli chodzi o V4, to raczej wszystkie nowopowstające (nie tylko w Polsce, a w całej UE) będą już wersją V4. A wynika to po prostu ze zmiany przepisów, tu krótki cytat z jednej ze stron o elektomobilności.
Tak więc nie to, że chcą - oni muszą tam zamontować V4, bo o ile w UK czy też jakimś DE, może by się wyrobili z oddaniem tego SuC przed 13 kwietnia 2024, to u nas zdążyliby co najwyżej przed 13 kwietnia 2025r.
Z tego co rozumiem, to te zasady dotyczą publicznych stacji ładowania - Tesla może sama postawić dla wszystkich Tesli ale już nie dla innych i wtedy nie muszą mieć możliwości płacenia kartą. Przy czym wtedy papa dopłaty itp. więc pewnie będą wszędzie stawiać V4.
Jeśli za tym będzie szedł rozwój kolejnych SuC to jest to korzystne dla wszystkich. Dodatkowy przychód dla Tesli na rozbudowę kolejnych. 12 ładowarek w Szczecinie powinno wystarczyć na jakiś czas dla wszystkich a jak dojdzie Koszalin to w ogóle bajka. No ale wiadomo przyrost aut EV jest szybszy niż ładowarek więc oby operatorzy i UDTy nie dawały ciała.Z jednej strony dobrze, bo będzie to SuC dostępny dla wszystkich i płatność kartą (jak u nas na V4) plus SuC u nas (nie wiem jak w PL) są obecnie najtańszymi łasdowarkami DC. Z drugiej jednak strony będziecie mieli na nich VW, BMW, Kia, MG i co tam jeszcze się podepnie![]()