SuC Szczecin

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
View attachment 17020Pierwsze w polszy v4 !!!


Tak patrzę na grubość tego kabla i porównuje do zdjęć tych rachitycznych kabelków wystających w z peszli w Katowicach i jestem przekonany, że to co wystaje przed śląskim salonem to baza dla WC.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Pierwsze w polszy v4 !!!
Patrząc na ostatnie odbiory SuC w Polsce to stawiam że będzie on-line przed majówką. Tak samo jak było z Warszawą przy salonie Tesli i świąteczną niespodzianką w Krakowie. Gratuluje Północy kraju i mam nadzieje skorzystać przy najbliższej okazji ;)
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
A swoją drogą to ciekawe czemu taki GreenWay w Polsce może mieć 10 x więcej ładowarek dużej mocy niż SuC? Czy to kwestia sprawności i wielkość zespołu czy jak
 

nabrU

Moderator
Hmm, a gdzie w PL Greenway ma 120 ładowarek DC w jednym miejscu (o ile porównujesz do Szczecina)?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Hmm, a gdzie w PL Greenway ma 120 ładowarek DC w jednym miejscu (o ile porównujesz do Szczecina)?
Scholastykę uprawiasz. W PL w tej chwili i pewnie jeszcze przez chwilę nie jest problemem, że podjeżdżasz do 12 stanowiskowej ładowarki i wszystkie miejsca są zajęte. Problemem jest to, że w oparciu o ładowarki Greenway można dojechać i wrócić z każdego (chyba) miejsca w PL, a w oparciu o SuC nie bardzo. Szczególnie północ Polski jest teslową pustynią. Mieszkam w Trójmieście i najbliższe SuC mam 200km dalej (Ciechocinek). Zakładając, że chcę akurat pojechać na południe. Na wschód mam Białystok 470km (zakładając, że chciałbym z jakiegoś powodu jechać do Białegostoku, albo na Białoruś). Na zachód najbliżej mam do Uckerfelde. Nawet trochę bliżej - 400km.
Patrząc z mojego punktu widzenia - mieszkam w aglomeracji liczącej ~1 milion mieszkańców (licząc cały obszar) i właściwie nie mogę korzystać z dużego plusa tego samochodu, czyli szybkiego ładowania i planowania trasy. I nawet nie bardzo mi zależy na SuC w Rumii, czy Gdańsku, bo na jazdy miejskie mogę się naładować nawet z przedłużacza puszczonego przez okno, ale ładowarki w takich miejscach jak Koszalin, Słupsk, Olsztyn, Ostróda byłyby dla mnie bardzo przydatne. Oczywiście w Trójmieście SuC również jest potrzebny dla odwiedzających, bo to jednak dość popularny kierunek wyjazdów.

Dlatego nie bardzo chce mi się usprawiedliwiać Teslę za delikatnie to ujmując opieszałość w budowie SuC i jestem wdzięczny, że Greenway, czy nawet Orlen postawił swoje wtyczki tam gdzie Tesli się nie chciało. Dla jasności - niektóre z nich występują w grupach po 4, czy 6 wtyczek, czyli więcej niż SuC w Ciechocinku. To, że jesteśmy dla Tesli małym rynkiem również jest naciąganym argumentem, bo w tej chwili sprzedają już u nas całkiem sporo samochodów. 4600 sztuk w zeszłym roku, za ~ miliard złotych.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Korzystać możesz z, szybkiego ładowania np na GW o ile nie jest on tylko np 50kW. Odwrotnie inne marki nie mogą korzystać u nas z SCh.
I nie sądzę, że to tylko wina Tesli, układy Orlenu jest inny. pewnie i dotowanie? Itp.

Tesla nie jest przygotowana naszą kiepską instalacje energetyczmą, prawo i biurokrację. A sprzedaż samochodów była cieniutka w porównaniu z Europą .

Ja wcale nie bronię Tesli, bo sam jestem niezadowolony. Mam do końca roku jeszcze prawie 18 000 km darmowego ładowania na SC a korzystam bardzo rzadko. Od początku czyli od 2019r wykorzystałem z 3000km? Po prostu nie chce mi się zjeżdżać aby było za darmo. Szkoda mi czasu. Wolę bliżej zjechać i zapłacić niż zmieniać trasę pod Sch
 

nabrU

Moderator
Scholastykę uprawiasz.

Eee tam, po prostu źle zrozumiałem pytanie o te 10x więcej ładowarek.

Dlatego nie bardzo chce mi się usprawiedliwiać Teslę za delikatnie to ujmując opieszałość w budowie SuC i jestem wdzięczny, że Greenway, czy nawet Orlen postawił swoje wtyczki tam gdzie Tesli się nie chciało. Dla jasności - niektóre z nich występują w grupach po 4, czy 6 wtyczek, czyli więcej niż SuC w Ciechocinku.

Coś w tym jest, ale pewnie nie jest to tylko wina Tesli. Zawsze lokalnym graczom tj. Orlen czy Greenway jest łatwiej (szczególnie w PL;)). Tesla tez nie postawi mniej niż 4 ładowarek w jednym miejscu (co robią inni) bo tyle obsługuje jedna szafa SuC, a to wymaga przyłącza ok. 1MW. Więc przy Twoich dylematach zasięgowych rzeczywiście lepiej jakaś jedna czy dwie ładowarki 100kW ale częściej niż 8 czy 16 SuC 250kW w jednym miejscu.

To, że jesteśmy dla Tesli małym rynkiem również jest naciąganym argumentem, bo w tej chwili sprzedają już u nas całkiem sporo samochodów. 4600 sztuk w zeszłym roku, za ~ miliard złotych.

"Całkiem sporo" to pojęcie względne. I choć PL jest w czołówce sprzedaży Tesli w krajach byłych demoludów, to w 2023 w Europie sprzedano ponad 365 tyś. Tesli. Czyli rynek PL stanowił dla Tesli ciutkę więcej niż 1% europejskiej sprzedaży. W samym marcu 2024 w Belgi sprzedano 3121, Niemczech 3878, UK 6995, Francji 4998, czy Holandii 3957 sztuk Tesli...
 
Last edited:
Top