SuC Szczecin

Bronek

Pionier e-mobilności
Mi jest obojętna sieć, może być cokolwiek byleby było mocne i odpowiednich logicznych miejscach. Tesla jest teraz ale to nie jest żona po grób więc perspektywicznie mi wsio rybka.

Moim zdaniem jest kilka powodów że mało jest Sch.Polska nie USA i Norwegia a marka tu weszła, ot bo wypadało...Raczej testowo i próbnie i późno w stosunku do innych dużych Państwa. Moze próba się uda? To UE w końcu.
Specyfika firmy Tesla , sprzedaje samochody a SCh to jej margines i jej reklama, Tesla u nas nie podbijała rynku motoryzacyjnego.
Nacisk na rozwój swojej sieci położyła tam gdzie je szło dobrze, gdzie widząc ruch swoich aut mogła i zarobić na sprzedaży nie prądu a samochodów.
Grennway i inni zarobić chce na samym ładowaniu, ma pewnie dofinansowanie, itp. Jest skoncentrowany na biznesie z ładowarek. Ogrania umowy z partnerami np handlowym itd..
Ząbki mają dopiero z 2 lata 3 lata temu buda Tesli stała w Warszawie.
Nie mając tu swojego operatywnego przedstawiciela, też nie mogła sprawnie rozeznać się w temacie.. Do niedawna sprawy załatwiałem w Berlinie i Holandii
Przez poprzednie lata inni też nie brylowali. Kupę ładowarek stało w folii miesiącami i miało zaledwie max po dwa stanowiska o mocy 50 kW. 150 kW
Teraz co się ruszyło ale to i tak cienko.
A to że widać Tesle na ulicach oznacza tylko że ja widzę np dużo Maltańczyków,
Owszem są modne i trochę ich przy rosło ale kundli wciąż jest więcej
Elektryki u nas raczkują nadal.
 
Last edited:

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
ja bym się tesli za bardzo nie czepiał... i tak fajnie że robią jakieś ładowarki w tym kraju, inni producenci samochodów, ci europejscy np, który mają fabryki w Polsce jakoś za dużo swoich ładowarek nie stawiają, tesla to jedyna obecnie marka gdzie w ślad za samochodami idą też ładowarki
oczywiście, że chciałbym ładowarkę na każdym MOPie i przed każdym sklepem, mieszkam jednak w Polsce i muszę się chwilowo uspokoić :)
gdyby tesla widziała tu potencjał i nie napotykała na problemy logistyczne, jak biurokracja i moc przyłączeniowa, to myślisz @piotrpo, że sama działała by na swoją czy naszą szkodę?
łudzę się, że za 5-10 lat europa zachodnia będzie obsrana tymi SuC i ekspansja podąży na wschód
 

STMS

Pionier e-mobilności
ja bym się tesli za bardzo nie czepiał... i tak fajnie że robią jakieś ładowarki w tym kraju, inni producenci samochodów, ci europejscy np, który mają fabryki w Polsce jakoś za dużo swoich ładowarek nie stawiają, tesla to jedyna obecnie marka gdzie w ślad za samochodami idą też ładowarki
oczywiście, że chciałbym ładowarkę na każdym MOPie i przed każdym sklepem, mieszkam jednak w Polsce i muszę się chwilowo uspokoić :)
gdyby tesla widziała tu potencjał i nie napotykała na problemy logistyczne, jak biurokracja i moc przyłączeniowa, to myślisz @piotrpo, że sama działała by na swoją czy naszą szkodę?
łudzę się, że za 5-10 lat europa zachodnia będzie obsrana tymi SuC i ekspansja podąży na wschód
Widać nie wiesz co to IONITY
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Widać nie wiesz co to IONITY
te IONITY co na 5x gdy chciałem skorzystać to 3x nie działały? gorszę są tylko ładowarki orlenu
fajne ładowarki, ale też mało i do tego często z nimi problemy
czego to nie wiem o IONITY według ciebie? napisz proszę coś więcej, niż bezwartościowy post to skorzysta więcej osób
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
ja bym się tesli za bardzo nie czepiał... i tak fajnie że robią jakieś ładowarki w tym kraju, inni producenci samochodów, ci europejscy np, który mają fabryki w Polsce jakoś za dużo swoich ładowarek nie stawiają, tesla to jedyna obecnie marka gdzie w ślad za samochodami idą też ładowarki
Ci inni producenci wybrali swoją własną drogę i albo przerzucają problem ładowania w całości na klienta, albo rozwiązują to jakąś ofertą kart roamingowych. No i na ich stronach nie ma takich ładnych filmików, jak to ich własna sieć ładowarek czyni ich lepszymi od konkurencji...
oczywiście, że chciałbym ładowarkę na każdym MOPie i przed każdym sklepem, mieszkam jednak w Polsce i muszę się chwilowo uspokoić :)
Ja jestem spokojny. Po prostu nie lubię być traktowany jak klient drugiej kategorii, czyli płacić więcej za niepełnowartościowy towar, bo jakaś usługa za którą zapłaciłem. Nie żeby dotyczyło to wyłącznie Tesli, bo wiele usług trafia do nas z opóźnieniem, w gorszej jakości, albo wcale.
gdyby tesla widziała tu potencjał i nie napotykała na problemy logistyczne, jak biurokracja i moc przyłączeniowa, to myślisz @piotrpo, że sama działała by na swoją czy naszą szkodę?
łudzę się, że za 5-10 lat europa zachodnia będzie obsrana tymi SuC i ekspansja podąży na wschód
No i właśnie takie podejście uważam za błędne, bo z automatu stawiamy się na przegranej pozycji jako konsumenci. Dla wielu firm jesteśmy rynkiem godnym uwagi, żeby na nim zaistnieć, ale między innymi przez nasze usprawiedliwianie takich działań, dostarcza niepełnowartościowy towar.
Co do tych "przyczyn obiektywnych", Niemcy również mają problem z infrastrukturą energetyczną i również mają biurokrację (jak inaczej wysłaliby 6 milionów ludzi do obozów...). Tesla nie jest osiedlową kablówką, gdzie mogę zrozumieć problemy z uzyskaniem pozwoleń, czy kolejką do podłączenia. To duża firma, zatrudniająca tysiące osób, mająca zupełnie inne możliwości dogadywania się z dostawcami prądu niż jakiś Józek, czy Franek stawiający nowy blok, czy zakład produkcyjny.
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Północ to już kompletnie nie jest nawet dotowana.. Jesteśmy jedni z ostatnich w kolejce jeśli chodzi o Teslę. To się zmieni jak przekroczy się pewien próg. O ile Tesla nie da ciała i nie osłabnie w EU.?

Tylko to nie ma sensu, bo będąca ciągle w Szczecinie <-> Trójmieście to tak na oko w Trójmieście Tesli jest z 10 razy tyle co w Szczecinie. 😉
 

STMS

Pionier e-mobilności
te IONITY co na 5x gdy chciałem skorzystać to 3x nie działały? gorszę są tylko ładowarki orlenu
fajne ładowarki, ale też mało i do tego często z nimi problemy
czego to nie wiem o IONITY według ciebie? napisz proszę coś więcej, niż bezwartościowy post to skorzysta więcej osób

nie wiesz, że to ładowarki budowane przez producentów samochodów europejskich
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Jeśli na zachodzie EU siła nabywcza w zakresie "elektryków" jest 5-10 razy wyższa niż w Polsce to nie łudzmy się że infrastruktura będzie przyrastać w równym stopniu.
Jak do tego dołożymy polska specyfikę w zakresie biurokracji wydawania warunków przyłączenia oraz UDT to akurat wychodzi opóźnienie 5-10 lat względem zachodu.
Nie trzeba być ekspertem żeby zauważyć, że te plany które ma Tesla na 2024 to głównie pod ruch z Niemiec. Szczecin, Koszalin i Rumia bo Niemcy masowo przyjeżdżają na wakacje nad polskie Wybrzeże.
Wrocław, Poznań, Gliwice potwierdzają chyba powyższą tezę. Gdyby było inaczej to pewnie Piotrków, Kutno, Radomsko czy Ostróda powstałyby zapewne w pierwszej kolejności.
Nie ma się jednak co załamywać bo zrealizują plany z 2024 (oraz dodatkowo jak 2025 będzie podobny) to spowoduje na tyle rozbudowana infrastrukturę że będzie można swobodnie dojechać za 1.5 roku do niemal każdego miejsca w PL ładując się na SuC.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
nie wiesz, że to ładowarki budowane przez producentów samochodów europejskich
coś mi się obiło o uszy, no to zobacz sam ich skalę działania vs skala tesli w naszym kraju?
blado to wygląda przy małym startupie, bo tesla nie ma 100 czy choćby 50 lat na karku, z jedną fabryka w Europie i jednym "salonie" w Polsce...
kto ty lepiej dba o klienta?

powyżej napisałem:
inni producenci samochodów, ci europejscy np, który mają fabryki w Polsce jakoś za dużo swoich ładowarek nie stawiają
 

STMS

Pionier e-mobilności
coś mi się obiło o uszy, no to zobacz sam ich skalę działania vs skala tesli w naszym kraju?
blado to wygląda przy małym startupie, bo tesla nie ma 100 czy choćby 50 lat na karku, z jedną fabryka w Europie i jednym "salonie" w Polsce...
kto ty lepiej dba o klienta?

powyżej napisałem:

jak zwykle mylisz pojęcia - zobacz kiedy TESLA zaczęła budować SuC w UE a kiedy IONITY ...

IONITY jak narazie szybciej w PL otwiera stacje i w znacznie lepszych miejscach
 
Top