elektromobilny
Zadomawiam się
Witam
planuję zakup pierwszego elektryka proszę o pomoc w rozwianiu kilku wątpliwości.
1. Proszę o pomoc w określeniu różnicy w zużyciu Tesla 3 RWD z baterią LFP a Tesla 3 LR dla określonego dystansu np 20000 km? Ewentualnie podać ile zużywają oba modele zimą? Tesla będzie jeździła codziennie 100-180 km. Zakup samochodu na najbliższe 15 lat więc żywotność baterii i ewentualny spadek wydajności na przestrzeni czasu również warty rozważenia.
2. Przy LFP zużycie prądu na zimowe podgrzewanie baterii (w całkowitym okresie eksploatacji 15 lat) może zużyć więcej energii niż różnica w cenie zakupu wersji LR? Nie planuje specjalnie podgrzewać baterii zimą przed wyjazdem. Samochód będzie parkowany przez cały rok na zewnątrz.
3. Obawiać się większej degradacji LR na przestrzeni 15 lat w porównaniu do LFP?
4. Jakiej degradacji można się spodziewać po 15 latach i przebiegu ok 200000-300000 km ładując auto w 99% przypadków z gniazda siłowego w domu o mocy 7-11 kW?
5. Rozumiem że w niesprzyjających warunkach nawet za 10-15 lat auto z baterią LFP będzie w stanie pokonać na jednym ładowaniu 180 km? Mieszkam w lubuskim więc zimy nie są srogie.
Pozdrawiam
Wkrótce ElektroMobilny
planuję zakup pierwszego elektryka proszę o pomoc w rozwianiu kilku wątpliwości.
1. Proszę o pomoc w określeniu różnicy w zużyciu Tesla 3 RWD z baterią LFP a Tesla 3 LR dla określonego dystansu np 20000 km? Ewentualnie podać ile zużywają oba modele zimą? Tesla będzie jeździła codziennie 100-180 km. Zakup samochodu na najbliższe 15 lat więc żywotność baterii i ewentualny spadek wydajności na przestrzeni czasu również warty rozważenia.
2. Przy LFP zużycie prądu na zimowe podgrzewanie baterii (w całkowitym okresie eksploatacji 15 lat) może zużyć więcej energii niż różnica w cenie zakupu wersji LR? Nie planuje specjalnie podgrzewać baterii zimą przed wyjazdem. Samochód będzie parkowany przez cały rok na zewnątrz.
3. Obawiać się większej degradacji LR na przestrzeni 15 lat w porównaniu do LFP?
4. Jakiej degradacji można się spodziewać po 15 latach i przebiegu ok 200000-300000 km ładując auto w 99% przypadków z gniazda siłowego w domu o mocy 7-11 kW?
5. Rozumiem że w niesprzyjających warunkach nawet za 10-15 lat auto z baterią LFP będzie w stanie pokonać na jednym ładowaniu 180 km? Mieszkam w lubuskim więc zimy nie są srogie.
Pozdrawiam
Wkrótce ElektroMobilny