Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Michal

Moderator
Czyli z tej ładowarki przenośnej co dają ja z tesla można wyciągnąć więcej niż 3,6kW?
Z tej EVSE, którą dają można wyciągnąć 7,2kW, bo jest do niej duże jednofazowe niebieskie złącze 32A - trzeba dokupić. Przy czym nie powinno się tak obciążać jednej fazy, chociaż mądrale robiący pompy ciepła potrafią się tym nie przejmować.
Powyżej mowa o UMC gen 2 - czyli tym trójfazowym EVSE, które ma też opcję ładowania jedną fazą za pomocą właśnie takiego większego niebieskiego adaptera 32A - w tej samej cenie jest 32A i 16A.
Tutaj większy opis: [klik]
Przy czym teraz już nie dodają bezpłatnie mniejszego niebieskiego złącza 16A, a tylko zwykłą wtyczkę 13A.

Ps. @cooler jeśli ciągnąłeś z gniazda 20A, przez zabezpieczenie 16A, to radzę zmienić zabezpieczanie, bo może to oznaczać, że nie zadziała ono nawet i przy zwarciu i spalisz chatę :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
I ten adapter na luzie maja w tesli w zabkach za 200.- brutto.
Dobrze wiedzieć :) Przepłaciłem gdzieś 20-30zł ale i tak jestem zadowolony i polecam! +50zł i robimy sobie zestaw naprawdę przydatnych przejściówek, no a 16A (3.8kW) z normalnego gniazdka też fajne :)
Jeszcze tylko jakieś cudo co zrobiło by z 2 lub 3 faz 16A jedną fazę 32A i fajny potencjał miałby ten UMC - ale to pewnie jakiś prostownik i inwerter więc drogo.
Tak mnie zastanawia: Skoro ładowarka Tesli potrafi pociągnąć 32A (7.6kW) na 1 fazie, to dlaczego na 3 fazach nie potrafi więcej niż 11kW (3x16A)? Wydaje się że 3x32 czyli 22kW powinna robić. Software czy hardware to ogranicza - jak widać jedna faza może więcej.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Dobrze wiedzieć :) Przepłaciłem gdzieś 20-30zł ale i tak jestem zadowolony i polecam! +50zł i robimy sobie zestaw naprawdę przydatnych przejściówek, no a 16A (3.8kW) z normalnego gniazdka też fajne :)
Jeszcze tylko jakieś cudo co zrobiło by z 2 lub 3 faz 16A jedną fazę 32A i fajny potencjał miałby ten UMC - ale to pewnie jakiś prostownik i inwerter więc drogo.
Tak mnie zastanawia: Skoro ładowarka Tesli potrafi pociągnąć 32A (7.6kW) na 1 fazie, to dlaczego na 3 fazach nie potrafi więcej niż 11kW (3x16A)? Wydaje się że 3x32 czyli 22kW powinna robić. Software czy hardware to ogranicza - jak widać jedna faza może więcej.
Auto ma ladowanie max 11kW z AC wiec nie potrzeba więcej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dobrze wiedzieć :) Przepłaciłem gdzieś 20-30zł ale i tak jestem zadowolony i polecam! +50zł i robimy sobie zestaw naprawdę przydatnych przejściówek, no a 16A (3.8kW) z normalnego gniazdka też fajne :)
Jeszcze tylko jakieś cudo co zrobiło by z 2 lub 3 faz 16A jedną fazę 32A i fajny potencjał miałby ten UMC - ale to pewnie jakiś prostownik i inwerter więc drogo.
Tak mnie zastanawia: Skoro ładowarka Tesli potrafi pociągnąć 32A (7.6kW) na 1 fazie, to dlaczego na 3 fazach nie potrafi więcej niż 11kW (3x16A)? Wydaje się że 3x32 czyli 22kW powinna robić. Software czy hardware to ogranicza - jak widać jedna faza może więcej.
bo tylko jeden gruby drut ma tesla.
Zrobili pewnie tak zeby na kazdym rynku w europie, nawet tam gdzie nie ma 3faz dalo sie szybko ladowac. Zdaje sie ze w UK wlasnie laduja 1faz 32A wiec maja 7kW i tez daje rade w nocy na full.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Taka sytuacja:
VideoCapture_20211018-151106.jpg

200 PLN koszt wtyczki od Tesli, 19 PLN kurier, 60 PLN kabel, czerwona 32 A wtyczka oraz niebieskie 32 A gniazdko.
@Bronek - bardzo dziękuję!
Jeszcze mam tylko 25A przedlicznikowo i prałkę/suszarkę/piekarnik na tej samej fazie, ale już dawałem 5 kW.
Przestawię w gniazdku na mniej obłożenie fazę, a moc podniesiemy...
Wcześniej to cały czas (25 kkm) byłem na EU Travel Charger 1f 13A ~3 kW i tylko 1 czy 2 razy potrzebowałem więcej...
 

p0li

Pionier e-mobilności
Taka sytuacja:View attachment 2475
200 PLN koszt wtyczki od Tesli, 19 PLN kurier, 60 PLN kabel, czerwona 32 A wtyczka oraz niebieskie 32 A gniazdko.
@Bronek - bardzo dziękuję!
Jeszcze mam tylko 25A przedlicznikowo i prałkę/suszarkę/piekarnik na tej samej fazie, ale już dawałem 5 kW.
Przestawię w gniazdku na mniej obłożenie fazę, a moc podniesiemy...
Wcześniej to cały czas (25 kkm) byłem na EU Travel Charger 1f 13A ~3 kW i tylko 1 czy 2 razy potrzebowałem więcej...

a czy tesla nie ma do UMC kabelka z zamontowana juz wtyczka czerwona 32A? - chyba ze to jakis tajny plan ktorego nie ogarniam
 

p0li

Pionier e-mobilności
aaa - jedynka miala, ale byla 3 fazowa
dwojka jest jedno i juz przyoszczedzili
 
Top